Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 4:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 5:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ik denk dat de naam van dit Topic voorzich spreekt.

Uw ervaringen graag.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 6:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Gaat het dan over spaarrekening, lopende rekeningen, of beide?

Mijn ervaring van de afgelopen jaren:
Beeindigen lopende rekening Postbank en Argenta: gratis
Beeindigen Ohra maandspaarrekening, Oha Kruidvat maandspaarrekening, Argenta spaarrekening, SNS maandsparen, ASN maandsparen, IceSave sparen: gratis.

Oftewel: Bij het opheffen van bovenstaande rekeningen zijn geen kosten berekend. Wel is het lastig dat bijv. ASN er nogal lang over doet om de rekening op te heffen, waarbij dus wel een soort van renteverlies optreedt.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 6:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
@SpaarXL: maakt niet uit.....gewoon het afsluiten van een bankrekening (spaar-of betaal) bij een bank. Ervaringen met de Postbank zijn natuurlijk ook welkom.

Zelf heb ik vorige week een betaalrekening bij de Kreissparkasse in Heinsberg (Duitsland) opgeheven....en moest daar maar liefst 8 euro (!) voor betalen. Ongelofelijk maar waar. Ik heb toen mijn beklag gedaan bij de bankdirecteur die toen aanwezig was in dat filiaal...maar het mocht niet helpen....ik moest "bezahlen"om de rekening af te sluiten. Begrijp me goed.....8 euro is niet een wereldbedrag...maar het gaat om het principe. Ik vond dat die Sparkasse in het verleden al genoeg aan mij had verdient....en nu ook nog geld vragen om de rekening af te sluiten!! Frechheit!

In 1997 heb ik mijn toenmalige Postbank rekening ook afgesloten en dat was toen gratis. Een "overstapservice"bestond toen nog niet.

Als Triodos goed bevalt trek ik de stekker uit mijn ABN betaalrekening. (sparen doe ik daar al lang niet meer)

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 7:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
SpaarXL schreef:
Gaat het dan over spaarrekening, lopende rekeningen, of beide?

Mijn ervaring van de afgelopen jaren:
Beeindigen lopende rekening Postbank en Argenta: gratis
Beeindigen Ohra maandspaarrekening, Oha Kruidvat maandspaarrekening, Argenta spaarrekening, SNS maandsparen, ASN maandsparen, IceSave sparen: gratis.

Oftewel: Bij het opheffen van bovenstaande rekeningen zijn geen kosten berekend. Wel is het lastig dat bijv. ASN er nogal lang over doet om de rekening op te heffen, waarbij dus wel een soort van renteverlies optreedt.

Je noemt nou IceSave sparen bij je overzicht van banken.
Maar aangezien die bank formeel niet failliet is vraag ik me af hoe ik deze rekening kan opheffen?
Als het saldo na uitbetaling DNB 0,00 is(bij mij het geval en vele anderen) blijft dat rekeningnummer wel bestaan tot nader order,en IceSave zelf is totaal geblokkeerd en onder curatele gesteld.
Gelukkig dat het wel gratis is.......... :lol:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 1:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
johandevri schreef:
Ik denk dat de naam van dit Topic voorzich spreekt.



Eigenlijk niet. :?

afsluiten kan betekenen : het aangaan van een verbintenis ( oftewel openen) of het opheffen van de rekening. :?:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 2:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
misschien voor jou niet...maar voor 99% vd mensen alhier wel. met afsluiten wordt doorgaans het be-eindigen van een rekening bedoelt. ja?? Als ik om openen had gevraagd had ik dat wel zo gezegd.

have a nice day.

Johan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 2:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hierin moet ik Icesave today,I save gelijk geven.
Het woord 'afsluiten' is hier op 2 manieren uit te leggen.
Ik heb zelfs -omwille van die duidelijkheid- op het punt gestaan de titel aan te passen.
Gelukkig niet gedaan, gezien je reactie. :lol:

Mag ik nogmaals aandacht vragen voor het onnodig quoten?
(Niet specifiek n.a.v. de laatste inzending, maar iedereen zou het log met correcties eens moeten kunnen bekijken! )
Quoten is niet verboden, maar het moet wel een functie hebben.
Geloof mij, weinig of niet quoten leest vele malen prettiger dan telkens eerst oude verhalen te moeten lezen of scrollen.
Een paar aanwijzingen:
Staat een inzending/antwoord direct onder de inzending waarop men reageert is quoten in de meeste gevallen al niet nodig.
Is het een reactie op een wat oudere inzending en is men inmiddels al wat afgedwaald, volstaat bijv. @JanJansen, bij naam aanroepen of een klein stukje quote, zodat iedereen weer weet waar het over gaat.
Quoten is alleen functioneel om (opnieuw) een verbinding te leggen tussen wat eerder aan de orde geweest is en de nieuwe reactie.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 2:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Johan,

Knap, dat je weet hoe 99% van de forum-leden hier denken.
Volgens mij is het algemene woord dat hier gebruikt dient te worden "opheffen"
Ik ga nu even een hypotheek afsluiten :?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 1:01 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
nee het is "een hypotheek nemen".....;-)

kijk maar eens in je hypotheekakte daar staat het;-) de hypotheek GEVER is je bank. JIJ bent dus de nemer van een hypotheek.

Het afsluiten kan elk contract zijn......je OPENT een bankrekening.

Trouwens heb ik al meer mensen hier gezien die de term 'afsluiten"gebruiken voor het opheffen van een bankrekening.
In Vlaanderen is dat zelfs vrij normaal. In het zuiden van NL ook. Ligt er dus maar net aan waar je taalkundige roots liggen. Ik prefereer dus "het afsluiten" van een rekening.

truste

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 1:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is:
Voor zover bekend worden bij geen enkele Nederlandse bank kosten in rekening gebracht om rekeningen te beeindigen.

Dit onderwerp is gesloten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO