Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 maart 2011 11:41 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Belangerijk is inderdaad om zo veel mogelijk bij het onderwerp te blijven,soms kan je zo persoonlijk geraakt worden dat je daar wat over kwijt wilt,dat moet ook even kunnen maar moet niet overheersen.(soms moeilijk)

schuiver heeft dat met de politiek in het algemeen,ik met de VRH in het bijzonder en zo heeft een ieder z`n ding!

Maar nu weer on-topic:het is dus mijns inziens een prima zaak dat de belastingdienst een campagne is begonnen om achterstallige belasting van Nederlandse EU-ambtenaren te incasseren.
Als daarnaast ook de wetgeving over de belasting voordelen van EU-beambten en ook EU-politici eens goed tegen het licht gehouden worden en aangepast kunnen worden ben ik helemaal tevreden en ik zal wel niet de enige zijn die vindt dat deze voordelen volkomen uit de hand zijn gelopen en het zou m.i.ook goed zijn voor het aanzien van de politiek in het algemeen,
die ook, o.a.hierdoor, forse schade oploopt en heeft opgelopen.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart 2011 12:29 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik ben blij dat we hier voorlopig enige overeenstemming hebben bereikt.

En inderdaad, dan maar meteen terug on-topic:
Als EU-ambtenaren op wat voor manier dan ook belastingplichtig zijn, moet dit gehandhaafd worden. Overal, en voor ons is het natuurlijk het belangrijkst dat het vanuit Nederland gebeurt.

Maar je voelde hem natuurlijk wel aankomen:
Het artikel zegt niets over wetgeving over belastingvoordelen voor EU-ambtenaren, anders dan een verhaal over een meevallertje als ze terug verhuizen naar Nederland.

Noem eens wat van die wetgeving die tegen het licht gehouden moet worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart 2011 1:57 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Het staat niet in het artikel maar i.d.d. als toevoeging in mijn stukje.

Het gaat mij met name om de wettelijke regeling dat Nederlandse EU-ambtenaren in België en Nederland zijn vrijgesteld van belasting over hun salaris op grond van Europese regelgeving,en de communautaire belasting die voor hun daarvoor in de plaats komt.

Dan zou ik de regelgeving die daarop betrekking heeft en daarin meegenomen tevens de regelgeving t.a.v.EU-politici(of apart daarvan) nader onderzocht zien worden of daar niet een te grote bevoordeling t.a.v.in het thuisland werkende ambtenaren en politici inzit.

Met name dus de belastingtariefen maar ook speciale onkostenvergoedingen,reiskosten,representatiekosten etc.,wil ik uitgezocht zien.dit met de wens een transparant en rechtvaardig systeem hierin te waarborgen.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart 2011 9:38 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Veel informatie over dit onderwerp is te vinden op internet:

http://ec.europa.eu/civil_service/job/o ... dex_nl.htm

Op zich lijkt het mij niet vreemd dat regels betreffende EU-ambtenaren afwijken ten opzichte van die betreffende Nederlandse ambtenaren. Immers, in zowat alle Europese lidstaten gelden verschillende regels. Mogelijk dat die regels ooit nog gelijkgetrokken worden en dan zouden de EU-regels wellicht als leidraad kunnen dienen.

Bij een vermoeden van fraude of ongelijke (oneerlijke) behandeling is een onderzoek uiteraard op zijn plaats. De Nederlandse fiscus doet dan ook waarschijnlijk terecht onderzoek of spaargelden e.d., die onder de Nederlandse belasting vallen, wel netjes worden aangegeven.

Veel andere vermoede ongelijkheden zijn waarschijnlijk geen taak voor de fiscus. In veel gevallen lijkt een vakbond me meer de aangewezen instantie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO