Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 4:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 11:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Op een ander forum wordt melding gemaakt van het in rekening brengen van kosten( € 1,20 - € 6,-) voor het gebruik van de geldautomaten van de Duitse Sparkasse. Dit wordt ook gemeld op de site van de ABNAMRO: http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... matie.html

Ik wilde hier even voor waarschuwen. Normaal is het opnemen van euro's in alle Eurolanden gratis.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 7:32 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Volgens de site van ABN-AMRO "kunnen er kosten in rekening worden gebracht" bij het gebruik van een Spaarkasse geldautomaat. Rare uitspraak. Het kan, maar kan dus ook wel eens niet? :?
Het waarom is mij niet duidelijk trouwens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 10:34 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Kun je je dan niet gewoon op de regel beroepen dat geld opnemen in Euro landen net zo duur is als in NL (lees: gratis)? Dan draait ABNAMRO voor de kosten op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010 10:45 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
De Limburger, donderdag, 21 januari 2010
Geld pinnen Duitsland kost geld
HEFFING Nederlandse banken verbaasd over heffing in buurland: ‘Wij blijven nog zeker vijf jaar gratis’
door Ron Buitenhuis
ROERMOND – Nederlanders die bij
geldautomaten in de Duitse
grensstreek geld pinnen moeten
steeds vaker een toeslag betalen.

...

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 8:57 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik heb het aan den lijven ondervonden! In december ging het de 1e keer mis. EUR 60,00 opgenomen hier net over de grens (Regio Aken) en EUR 65,00 afgeschreven. (daarvoor was het altijd gratis bij die betreffende automaat). Toen nog eens bij een andere automaat gegaan (ook van een andere financiële instelling) en wéér EUR 5,00 extra afgeschreven. Ik ben gaan klagen bij Fortis Bank en heb na véél aandringen de EUR 10,00 terug gekregen. Het is in strijd met hun tarievenlijst. Geldopnames in het eurogebied staat immers als "gratis" op hun tarievenlijst. Verder hangt er inderdaad een bordje naast de geldautomaat dat opnames geld kosten, maar dat hangt er al jaren...zolang ik me kan herinneren. Die tarieven waren echter alleen van toepassing voor Duitsers zélf, dus voor gastgebruik tussen Duitse banken onderling. Om nu te verwijzen naar "Had u maar naar het bordje moeten kijken", is belachelijk, want die tarieven zijn nooit van toepassing geweest voor buitenlandse gasten en is bovendien in strijd met de tarievenlijst van de Nederlandse banken. Die zeggen keihard dat het in eurolanden gratis is. Het heeft overigens niks te maken welk soort betaalpakket iemand heeft of bij welke bank iemand zit. Iedereen krijgt die EUR 5,00 extra charge vanuit Duitsland. Had Fortis de EUR 10,00 kosten niet terug gegeven, dan had ik een KiFiD zaak geopend, al was het maar vanuit principieel oogpunt. De voorlichting schiet ernstig te kort en is in strijd met de tarievenlijst.

Het lijkt erop alsof we erop achteruit gaan met SEPA (Single European Payment Area). Vroeger kon ik in heel Europa zonder zorgen geld opnemen en nu moet ik oppassen dat ik geen (flinke) onkosten berekend krijg. Mensen zijn tegenwoordig gewend om kleine bedragen op te nemen, tot wel EUR 20,00 per keer. Met EUR 5,00 kosten kunnen de onkosten op een vakantie dan aardig oplopen en na de vakantie wordt de rekening dan gepresenteerd. Bij een opname van EUR 20,00 is het maar liefst 25% kosten. Enfin, ik PIN nog uitsluitend in Nederland...weer ouderwets met cash op zak naar onze oosterburen...terug in de tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 9:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
M.i. nog een reden waarom contant geld op korte termijn niet uit te bannen zal zijn, ook al wil o.a. Telfort de mensen daartoe aanzetten.
Maar dat was een andere discussie.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO