Bron: De Telegraaf zo. 4 mei 2008. Rubriek: Over geld.
Behoudend beheer.
In 2007 heb ik mijn vermogen ondergebracht bij vermogensbeheerder Wilgenhaege uit Hoofddorp.
Op basis van ’behoudend beheer’ zou mijn vermogen tussen de 7% en 10% per jaar aan rendement moeten maken, bij een beperkt risico.
...
------
Wellicht kan ie (uiteraard tegen forse betaling) Smid & Koopman ook eens uitnodigen in z'n programma Business-Class.
------
Smid & Koopman
Via mijn tussenpersoon word ik gewezen op een interessante belegging in vastgoed in Oost- en Midden-Europa.
Het gaat om het Groningse Smid & Koopman.
De minimale inleg is €50.000 en de rendementen lijken aantrekkelijk.
Wat is uw mening?
Antwoord:
De mensen achter Smid & Koopman waren voorheen betrokken bij het bedrijf Eco Sure.
Uit een faillissementsverslag op internet blijkt dat dit een flink financieel debacle is geworden waarbij ook allerlei privé uitgaven uit de inleg van deelnemers betaald zijn.
Natuurlijk kunnen ze hun leven gebeterd hebben, maar ik zou heel terughoudend zijn met dergelijke partijen.
Vaak levert een zoektocht op internet interessante aanvullende informatie op van onbekende aanbieders, dus in dergelijke gevallen kan ik dat iedereen aanraden.
Vreemd dat uw tussenpersoon deze investering nog durft aan te bieden.
Reacties? Schrijf naar:
kapebreukelaar@overgeld.nl of Pagina Over Geld, Postbus 376, 1000 EB Amsterdam Formuleer kort en bondig.
------
De alarmbellen zouden natuurlijk al moeten gaan rinkelen als er sprake is van een minimale inleg van € 50.000.
Bij zo'n bedrag onttrekt de aanbieder zich namelijk aan het toezicht van de waakhond AFM
http://www.afm.nl Iemand nog zin in beleggen?