Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 3:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Hehe :lol: die slag is u ;-)

Maar ff serieus, reken het koersverschil er maar eens uit, dan ziet e.e.a. er weer heel anders uit. En idd, niet echt een partij om je geld neer te zetten vlgs mij.

Ik ben wel eens aan het zoeken geweest op de banken die ze noemen.
Een aantal zijn niet eens via internet terug te vinden... :shock:
Bij diegenen die wel terug te vinden waren, heb ik geen hoge rentes kunnen vaststellen. Oftewel, vraag me af hoe dit in elkaar steekt...

Trouwens, in tegenstelling tot wat mijn forumnaam doet vermoeden heb ik niks van doen met die organisatie :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 9:29 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Moneymaker schreef:

Trouwens, in tegenstelling tot wat mijn forumnaam doet vermoeden heb ik niks van doen met die organisatie :!:


Je werkt bij een gelddrukkerij (of een bank)?

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 9:45 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Zoiets ja ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 6:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Geldwolf schreef:
bbqonfire schreef:
Op zich leuk eens het uit te proberen :lol:


Ik heb een bankrekening (dus een échte zogenaamde current account vergelijkbaar met betaalrekening) in de UK, omdat ik gewoon regelmatig in Londen ben. Het gaat echter niet zonder slag of stoot. Al meerdere malen heb ik telefoon gehad dat enkele accounts zouden worden gesloten omdat ik geen UK resident ben. Keer op keer, ook als ik dan weer eens een filiaal bezoek, vertel ik ze dat in de reglementen non-UK residents echt niet worden uitgesloten. Met als gevolg dat ze het zelf gewoon ook niet meer weten. Bankmedewerkers kennen hun eigen regels gewoon vaak niet, omdat het niet gebruikelijk is dat buitenlanders een rekening komen openen. Het valt mij iig zwaar tegen hoe slecht de kennis is. Het kan niet anders dan dat volgens de regels van de meeste banken gewoon bepaalde accounts beschikbaar zijn, maar ik hou er ook rekening mee dat binnenkort gewoon 1 of andere pennenlikker daar op kantoor gewoon even al mn accounts sluit omdat ie niet beter weet. Het blijft een beetje tricky dus.


ben het helemaal met je eens!!!!!!! In de Selfkant (grens met zuid-Limburg en NRW) weten veel Duitse bankmedewerkers van de sparkasse of de Volksbank ook niet de regels!!!!!!!!!! Dus niet alleen in de UK.
Vaak moet je gewoon voet bij stuk houden en eisen dat je de filiaalleider van zo'n bank te spreken krijgt. Als je eenmaal een rekening hebt.....accepteren ze wel een buitenlands adres (als je vb weer gaat verhuizen); punt is EER je dr eenmaal tussen bent....is vaak een hele kluif.
Als je een huis koopt en nog in NL woont kun je vaak wel een rekening openen bij hen. Da's mijn ervaring.

Johan


Laatst bijgewerkt door johandevri op do 18 dec 2008 11:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 11:48 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
krentenweger schreef:
De meeste banken in de EU eisen dat je inwoner bent van het land waar de bank is gevestigd om hun produkten te betrekken.

Wie weet of dit wel geoorloofd is gezien het het vrije verkeer van goederen en diensten in de EU? Is daar een uitzondering op voor banken?


Mijn ervaring is dat je in Belgie en ook in Duitsland betaalrekeningen en/of spaarrekeningen kunt openen als nederlander (die in NL woont).
Probleem doet zich voor met BETAALKAARTEN of VISA kAARTEN...DEZE KRIJG JE DUS VAAK NIET. (uitzondering de Argenta in Belgie en de DKB in Duitsland).

verder is het zo dat je bij ING in belgie geen internet rekening (die Lion rekening) kunt openen maar wel weer een gewone "zicht"rekening.
Bij keytrade in belgie kon ik zo een rekening openen...echter zonder de betaalkaart(en)....

het doel van dit alles???? U zegt het maar.....ik kan er ook geen touw aan vastknopen.

het beleid van veel banken is idd erg verwarrend en ook discriminatoir mi. veel websites zijn onduidelijk en vaak helpt maar een ding: zelf bellen en vragen! (want op emailtjes wacht je vaak tevergeefs of te lang)

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO