Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 07 jul 2025 12:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 7:29 pm 
Stuiver

Blikoortje schreef:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het de (veel verdergaande) verfijning van de bonuskaart is, die AH tot deze stap beweegt en niet in de 1e plaats de (mogelijke) kostenbesparing voor het betalingsverkeer.

Stel nu eens dat je gelijk hebt, en dat dat de enige reden is. Dan kun je je nog afvragen of dat nu zo vreselijk is. AH weet nu van mij, dat ik nooit luiers, chips, kratten bier, flessen wijn, en stoommaaltijden koop. En ze weten ook dat ik graag een netje perssinaasappelen, en een stukje jonge kaas koop.

Nu krijg ik iedere week een foldertje in de bus, met aanbiedingen waar ik voor 90% helemaal niks aan heb. Ik heb absoluut niet de pretenties om in de toekomst te kunnen kijken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat over een paar jaar dat foldertje verdwijnt, en ik een emailtje krijg met die aanbiedingen waar ik ook werkelijk iets aan heb. 10 miljoen foldertjes hoeven dan niet meer gedrukt en bezorgd te worden, AH is er zeker van dat ik de aanbiedingen niet over het hoofd zie, en het bespaart mij tijd.

Verder lukt het mij echt niet, om de bezwaren te zien, dat AH van mij weet, waar, wanneer, en hoeveel perssinaasappelen ik heb gekocht, en van mij mag die info ook jaren opgeslagen blijven. Als ik dit vergelijk met de hoeveelheid instanties die mijn bruto salaris weten, mijn opleidingsnivo, gezinssamenstelling en nog veel meer, dan vind ik dit geen enkel probleem. Bovendien hebben we ook nog een of andere overheids-privacy-waakhond, die direkt alarm slaat als de politie in Zwolle graag voor een paar dagen wil opslaan, of ik wel of niet met mijn auto daar in de buurt ben geweest. (dat mogen ze van mijn overigens ook rustig weten) Zo'n vaart zal het dus allemaal wel niet lopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 7:42 pm 
Vijfje

Procent schreef:
Blikoortje schreef:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het de (veel verdergaande) verfijning van de bonuskaart is, die AH tot deze stap beweegt en niet in de 1e plaats de (mogelijke) kostenbesparing voor het betalingsverkeer.

Stel nu eens dat je gelijk hebt, en dat dat de enige reden is. Dan kun je je nog afvragen of dat nu zo vreselijk is. AH weet nu van mij, dat ik nooit luiers, chips, kratten bier, flessen wijn, en stoommaaltijden koop. En ze weten ook dat ik graag een netje perssinaasappelen, en een stukje jonge kaas koop.

Wacht maar tot je een belangrijke leidinggevende job niet krijgt, omdat je telkens een ander merk koffie of pindakaas koopt.
Zoiets getuigt namelijk van besluiteloosheid. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 7:51 pm 
Vijfje

Procent schreef:
Bovendien hebben we ook nog een of andere overheids-privacy-waakhond, die direkt alarm slaat als de politie in Zwolle graag voor een paar dagen wil opslaan, of ik wel of niet met mijn auto daar in de buurt ben geweest. (dat mogen ze van mijn overigens ook rustig weten) Zo'n vaart zal het dus allemaal wel niet lopen.

Jammer dat je met zoveel gemak overboord gooit waar onze (voor)ouders zo voor gestreden hebben.
Bovendien hoor ik jouw overheids-privacy-waakhond bijna nooit blaffen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 9:22 pm 
Dubbeltje

Paul209 schreef:
Wacht maar tot je een belangrijke leidinggevende job niet krijgt, omdat je telkens een ander merk koffie of pindakaas koopt.
Zoiets getuigt namelijk van besluiteloosheid. :lol:

Of dat je een job niet krijgt omdat je niet gezond genoeg leeft en het advies krijgt om toch eens een netje perssinaasappelen te kopen en die zak chips en kratje bier te laten staan :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 12:03 am 
Stuiver

Paul209 schreef:
Procent schreef:
Bovendien hebben we ook nog een of andere overheids-privacy-waakhond, die direkt alarm slaat als de politie in Zwolle graag voor een paar dagen wil opslaan, of ik wel of niet met mijn auto daar in de buurt ben geweest. (dat mogen ze van mijn overigens ook rustig weten) Zo'n vaart zal het dus allemaal wel niet lopen.

Jammer dat je met zoveel gemak overboord gooit waar onze (voor)ouders zo voor gestreden hebben.
Bovendien hoor ik jouw overheids-privacy-waakhond bijna nooit blaffen.

Beetje flauw hoor. Ik gooi helemaal niks met veel gemak overboord. Ik ben me donders goed bewust van de gevaren van schending van privacy, en vind het uitstekend dat er een CBP is (meneer Kohnstamm is direkt op TV na het plan van de politie Zwolle), een consumentenbond (die tegen die nieuwe energie-meter is, o.a. wegens privacy) en een 2e kamer die altert is op dit soort zaken.

Als ik het niet erg vind, dat er ergens wordt geregistreerd of ik wel of niet in Zwolle was, en of AH weet of ik van pindakaas met of zonder stukjes nooit houd, dan gooi ik niks overboord. En als jij het goed vindt, dat er precies wordt geregistreerd met wie jij telefoneert, en op welk tijdstip, hoe vaak je op het internet zit, en je in winkelstraten en in de stadsbus wordt gefilmd, dan ga ik niet lopen roepen dat jij dingen met veel gemak overboord gooit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 4:39 pm 
Stuiver

obligataire schreef:
Pierewiet schreef:
Inter schreef:
Die vingers zijn heel makkelijk na te maken .

ja daarom ben ik ook eerder voor een kontafdruk. Het zal een beetje raar gezicht zijn in de supermarkt, maar onwijs veilig, want dat maken ze niet zomaar na in een cafe!

Tenzij ze sensoren aanbrengen op de WC bril :idea:

:lol: Touché :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 7:27 pm 
Gulden

'Vingerpinsysteem Albert Heijn gekraakt'.
(Novum) - Het vingertip-betaalsysteem waarmee in een Albert Heijn in Breukelen wordt geëxperimenteerd, blijkt niet waterdicht. Een verslaggever van RTL Nieuws liet zich registreren, maakte zijn vingerafdruk na en gaf die aan een collega. Die kon er vervolgens mee betalen, meldt RTL maandag. Ook een oud-medewerker van Atos Origin zou met een gekopieerde afdruk hebben afgerekend, schrijft ICT-website webwereld.nl.

Albert Heijn begon deze maand een proef waarbij klanten de boodschappen met hun vingerafdruk kunnen afrekenen. Eerder werd bekend dat dit voor ouderen problematisch kan zijn als hun huid versleten is. Dan herkent de scanner hun vingerafdruk niet.

Bron: het nieuws van vandaag.
De vreugde was dus van korte duur. Benieuwd wat het vervolg zal zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 7:36 pm 
Daalder

Yep, dat zag er toch niet uit als rocket science.

Een howto staat op de site van een Duitse hackersgroep die de afdruk van de minister van buitenlandse zaken namaakte.

Plan kan in de vuilnisbak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jun 2008 11:17 pm 
Daalder

Karel Spaargraag schreef:

Plan kan in de vuilnisbak.

Dat is nog maar de vraag. Vaak blijft men toch stug vast houden aan dergelijke systemen, en worden bezwaren weggewoven. Kijk maar naar de stemcomputer en de OV-kaart die ze nog steeds willen invoeren...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jul 2008 4:20 pm 
Vijfje

Sussende Albert Heijn houdt vertrouwen vingerafdruk.

Vrijdag 4 juli 2008, 15:45 - In een brief aan klanten sust Albert Heijn de risico's van betalen met een vingerafdruk. De proef zou nog steeds veilig zijn.

...

Bron: http://webwereld.nl/articles/51765/suss ... fdruk.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:13 am 
Kwartje

Ik zei in mijn bericht van Di 17 Jun 2008 8:31 pm ook al dat het fraudegevoelig .

Ik kan nog wel herinneringen dat Schiphol meer dan 10 jaar geleden ook zoiets had met poortjes . Toen er men achter kwam na een reportage op TV dat het niet waterdicht is er ook gelijk mee zijn gestopt .

Nu kan je veel dingen technisch wel verbeteren maar ik dit geval niet veel . Iets wat Albert Heijn ook had moeten weten .
Jammer dat een helboel z`n slecht geheugen hebben

Vingerscan is dan ook achterhaald en irisscan is dan ook veel veiliger iets wat dan nog steeds is gekraakt .
Een reden dit bij Schiphol wel kan .

http://www.microsoft.com/netherlands/on ... etrie.aspx

En off-topic .Met zelfscannen is ook te frauderen alleen als men het ontdekt word je bonuskaart geblokkeerd .Daarvoor hoef je niet in winkel voor worden aangesproken .
Ga niet alles vertellen maar wil wel zeggen slimmerikken genoeg .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]