Blikoortje schreef:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het de (veel verdergaande) verfijning van de bonuskaart is, die AH tot deze stap beweegt en niet in de 1e plaats de (mogelijke) kostenbesparing voor het betalingsverkeer.
Stel nu eens dat je gelijk hebt, en dat dat de enige reden is. Dan kun je je nog afvragen of dat nu zo vreselijk is. AH weet nu van mij, dat ik nooit luiers, chips, kratten bier, flessen wijn, en stoommaaltijden koop. En ze weten ook dat ik graag een netje perssinaasappelen, en een stukje jonge kaas koop.
Nu krijg ik iedere week een foldertje in de bus, met aanbiedingen waar ik voor 90% helemaal niks aan heb. Ik heb absoluut niet de pretenties om in de toekomst te kunnen kijken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat over een paar jaar dat foldertje verdwijnt, en ik een emailtje krijg met die aanbiedingen waar ik ook werkelijk iets aan heb. 10 miljoen foldertjes hoeven dan niet meer gedrukt en bezorgd te worden, AH is er zeker van dat ik de aanbiedingen niet over het hoofd zie, en het bespaart mij tijd.
Verder lukt het mij echt niet, om de bezwaren te zien, dat AH van mij weet, waar, wanneer, en hoeveel perssinaasappelen ik heb gekocht, en van mij mag die info ook jaren opgeslagen blijven. Als ik dit vergelijk met de hoeveelheid instanties die mijn bruto salaris weten, mijn opleidingsnivo, gezinssamenstelling en nog veel meer, dan vind ik dit geen enkel probleem. Bovendien hebben we ook nog een of andere overheids-privacy-waakhond, die direkt alarm slaat als de politie in Zwolle graag voor een paar dagen wil opslaan, of ik wel of niet met mijn auto daar in de buurt ben geweest. (dat mogen ze van mijn overigens ook rustig weten) Zo'n vaart zal het dus allemaal wel niet lopen.