Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 3:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 10:38 am 
Stuiver

Ik maak even een nieuw onderwerpje over woekerpolissen, want dit behoeft een kleine nuance...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 2:49 pm 
Vijfje

obligataire schreef:
Paul209 schreef:
Saldo op 25 maart: Eur. 1132,65 verlies (t.o.v. van het saldo van 20 nov.)!
Tekst en uitleg?
Vergeet het maar!
Meneer de gediplomeerde verzekeringsagent raad mij (amateur) aan vooral niet aan deze constructie te sleutelen (en niet zo lastig te zijn).

Tegen instortende beurzen (1e kwartaal 2008) is geen enkele beleggingsverzekering bestand.
De nieuwsmedia hebben overvloedig melding gemaakt van de paniek op de financiele markten
Je inleg (of wat daar van over is :cry: ) wordt op de beurs belegd.
Diezelfde beurzen zullen ook wel weer stijgen. Je weet alleen niet wanneer.

In de kern ging mijn voorbeeld over de hoogte van de kosten.
Maar, je heb gelijk. De verzekeraars en ATP's verschuilen zich graag achter instortende beurzen.
Dan vallen hun eigen boevenstreken wat minder op.

obligataire schreef:
Maar inderdaad 45% is gruwelijk veel, bij mij is het 40% en ben al naarstig op zoek naar een belangenclubje op internet om mij bij aan te sluiten.

www.verliespolis.nl (Samenwerking VEH, VEB en Consumentenbond.)
www.woekerpolisclaim.nl

Belangrijk is dat je NU je claim niet laat verjaren!
'Stuitingsbrief' is bij beide belangenclubjes te downloaden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 3:10 pm 
Vijfje

Ed Creemers schreef:
Feitelijk bevestigt deze reactie mijn verhaal hierboven. Er is een verschil van de ene tussenpersoon en de andere, maar alles wordt over één kam geschoren. Niet dat ik mij hier niets bij kan indenken hoor, maar het is weer een voorbeeld van "de goeien lijden onder de slechten". En het gaat vaak niet alleen om de getallen, maar ook om het sentiment. En DitZo speelt daar handig op in.

En "woekerpolis" (een levensverzekering) levert bovenstaande reactie op, waardoor de autoverzekering bij een internetverzekeraar wordt ondergebracht. Twee verschillende dingen dus, maar de oorzaak ligt in de onvrede met de levensverzekering (die feitelijk wellicht al nooit zo afgesloten had mogen worden), waardoor de rest ook elders wordt ondergebracht.

Diezelfde "woekerpolissen" zijn door een hele hoop levensverzekeraars verkocht. Ook bijvoorbeeld door Amev (ABC Spaarplannen, VIP Variabele Investerings Plannen) en door Stad Rotterdam. Deze twee verzekeraars vallen nu onder Fortis ASR en er bestaan heel wat mensen die bijzonder ontevreden zijn met hun woekerpolissen. Die sluiten hun schadeverzekering vervolgens via DitZo, maar: DIT IS DE INTERNETVERZEKERAAR VAN...... JUIST JA, FORTIS ASR.

Dat Ditzo van Fortis is, is voor mij geen nieuws.
De reden om er waarschijnlijk toch zaken mee te gaan doen is het feit dat de provisie van de ATP verwerkt (in mindering is gebracht) in mijn jaarpremie.
Ik heb hier heel wat woekerpolissen -van mij en mijn familie - liggen, en telkens laten diverse ATP-ers (het gaat dus niet over 1 ATP!) ons lekker laten aanmodderen in die poel van ellende.
Waarom zou ik ze ook nog vette bonussen gunnen, als wij toch zelf onze zaakjes moeten zien op te lossen?

Ed Creemers schreef:
Voor mijn eigen beeldvorming: Volgens mij moet er een vertrouwensband bestaan tussen de klant en de tussenpersoon. Mijn klanten moeten ook over 20 jaar nog mijn klant zijn en ook als ik niet alles tot in den treure uitleg, dan moeten ze er op kunnen vertrouwen dat het in orde is. Het probleem lijkt dus te zijn dat die vertrouwensband tussen klant en tussenpersoon in nogal wat gevallen geschaad is. En wat eenmaal gebroken is, blijft (in veel gevallen) gebroken. Of zijn er nog andere overwegingen? Want feit blijft dat ik zonder een enkel probleem in alle gevallen een betere aanbieding kan doen dan DitZo, alleen komt die klant wel op de site van DitZo, maar niet bij mij op kantoor... :lol: :lol: :lol:

Je laatste zin begrijp ik niet zo goed.
Wat bedoel je precies?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 4:02 pm 
Stuiver

Want feit blijft dat ik zonder een enkel probleem in alle gevallen een betere aanbieding kan doen dan DitZo, alleen komt die klant wel op de site van DitZo, maar niet bij mij op kantoor... :lol: :lol: :lol:[/quote]

Wat bedoel je precies?[/quote]

Daar bedoel ik mee dat een klant een verzekering afsluit bij DitZo, zonder dat die van mijn bestaan op de hoogte is. Dus als de klant hier bij mij aan tafel zou zitten en ik leg de aanbieding van DitZo naast die van mij, dan denk ik dat er een goede kans is dat DitZo eens geen verzekering afsluit. Maar die klant komt dus wel op de site van DitZo, maar die komt nooit bij mij aan tafel te zitten. DitZo is gewoon iets makkelijker te vinden dan mijn kantoor, want mijn reclamebudget is exact nul en dat van DitZo is iets groter. :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 5:57 pm 
Vijfje

Ed Creemers schreef:
Want feit blijft dat ik zonder een enkel probleem in alle gevallen een betere aanbieding kan doen dan DitZo, alleen komt die klant wel op de site van DitZo, maar niet bij mij op kantoor... :lol: :lol: :lol:

Wat bedoel je precies?[/quote]

Daar bedoel ik mee dat een klant een verzekering afsluit bij DitZo, zonder dat die van mijn bestaan op de hoogte is. Dus als de klant hier bij mij aan tafel zou zitten en ik leg de aanbieding van DitZo naast die van mij, dan denk ik dat er een goede kans is dat DitZo eens geen verzekering afsluit. Maar die klant komt dus wel op de site van DitZo, maar die komt nooit bij mij aan tafel te zitten. DitZo is gewoon iets makkelijker te vinden dan mijn kantoor, want mijn reclamebudget is exact nul en dat van DitZo is iets groter. :lol: :lol: :lol: [/quote]

-------

IK bijvoorbeeld, heb mijn tussenpersoon wel een kans gegeven.
Deze kwam uiteindelijk met een aanbieding 5 euro lager dan Ditzo, na mij voor dit jaar met een stalen gezicht 165 euro (op 420) teveel te laten betalen!
Hmm, hier moet ik echt nog even stevig over nadenken, omdat ik mij niet graag een 2e keer door hun laat 'naaien' (zonder iets te zoenen te hebben :lol: ).

P.S. Je maakt er met quoten een rommeltje van, en ik daardoor nu ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 6:11 pm 
Stuiver

Paul209 schreef:
P.S. Je maakt er met quoten een rommeltje van, en ik daardoor nu ook.

Heb er eens even goed naar gekeken en hoop dat het nu netter is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2008 11:56 pm 
Vijfje

Paul209 schreef:

www.woekerpolisclaim.nl

Sinds vanavond ben ik lid bij de stichting Verliespolis.
Morgen gaat de stuitingsbrief weg.

Bedankt voor de links......... :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 12:35 am 
Vijfje

obligataire schreef:
Paul209 schreef:

www.woekerpolisclaim.nl

Sinds vanavond ben ik lid bij de stichting Verliespolis.
Morgen gaat de stuitingsbrief weg.

Bedankt voor de links......... :)

Voor die paar tientjes ben ik lid van beide clubjes geworden.
Ik zie later wel wie met de beste resultaten uit de bus komt.

Opmerkelijk verschil in de stuitingsbrieven is, dat Verliespolis kort en krachtig de verjaring stopt, en Woekerpolisclaim flink in de bus blaast door nu al o.a. te eisen dat de gehele transactie ongedaan gemaakt wordt.
Dat laatste ging mij iets te ver, dus ik heb de brief van Verliespolis gebruikt.
Ik denk dat ik alsnog een deel van de WPC-brief ga gebruiken om meer opheldering te krijgen over exacte getallen uit het verleden.
De maatschappijen kloppen zich wel op de borst dat ze zich hebben verbeterd qua (huidige) informatievoorziening, maar de cijfers uit het verleden worden nog steeds angstvallig geheim gehouden!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008 1:37 pm 
Vijfje

Inmiddels heb ik de autoverzekering voor het nieuwe verzekeringsjaar elders ondergebracht.
Handig, die tips op dit forum........... :D

De nieuwe verzekeraar All Secur (dochter Allianz) kwam met een mooie premie op de proppen.
En Polis Direct gaat daar standaard nog eens 10% onder.
Dat werd dus Polis Direct.

Ook doen ze uiteindelijk niet moeilijk over het fenomeen 'commerciele jaren'. Bij sommige verzekeraars is dit onmogelijk, en bij andere moet je kletsen als Brugman.
Polis Direct is daar heel eenvoudig in. Laat zien wat een ander offreert, en ze gaan daar 10% onder. Klaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008 1:45 pm 
Vijfje

obligataire schreef:
Ook doen ze uiteindelijk niet moeilijk over het fenomeen 'commerciele jaren'. Bij sommige verzekeraars is dit onmogelijk, en bij andere moet je kletsen als Brugman.
Polis Direct is daar heel eenvoudig in. Laat zien wat een ander offreert, en ze gaan daar 10% onder. Klaar.

Heel goed, want medelijden met verzekeraars hoef je m.i. niet echt te hebben, getuige onderstaand artikel vandaag in De Telegraaf.

Provisie op polis kleurt het advies bij Afab.

door THEO BESTEMAN

AMSTERDAM – Uit een uitgelekte e-mail van de topbestuurder van assurantiegroep Afab blijkt dat bonus en provisie bepalen welke verzekering als beste wordt aangeprezen.
...

Profiel  

Berichttitel: auto polis
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2008 6:23 pm 
Stuiver

zoals al eerder gesteld mijn autopolis bij Interpolis loopt 28 05 2008 af.
Voor deze all riks polis heb ik twee jaar een bedrag van 639 euro betaald. Mede naar aanleiding van dit draadje, mijn tussenpersoon gebeld met de medeling dat ze toch wel erg hoog in de boom zaten gezien de concurrentie die er monenteel gaande is. De man was erg verrast en gezien de voorwaarden was het bedrag naar zijn mening niet proportioneel te hoog.
Na eninge aandrang van mijn kant om dan alle verzekeringen op te heffen mocht het nu niet lukken dan volgend jaarmaar .De man beloofde mij half mei terug te bellen, wat niet gebeurde. Gisteravond in een boze bui de man thuis gebeld en hij beloofde mij vandaag terug te bellen. Aldus geschiedde
Gezien de jarenlange relatie heeft Interpolis besloten om mij een nieuwe polis aan te bieden onder dezelfde voorwaarden voor 439 euro. Zo zie je maar weer blijf alert en trek je mond open, kom voor jezelf op!!!

Ik wil het forum dan ook dankzeggen

in het bijzonder Paul 209
Die dit onderwerp aan de orde heeft gesteld

Met vr gr

Profiel  

Berichttitel: Re: auto polis
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2008 12:04 am 
Vijfje

heidejan schreef:
zoals al eerder gesteld mijn autopolis bij Interpolis loopt 28 05 2008 af.
Voor deze all riks polis heb ik twee jaar een bedrag van 639 euro betaald. Mede naar aanleiding van dit draadje, mijn tussenpersoon gebeld met de medeling dat ze toch wel erg hoog in de boom zaten gezien de concurrentie die er monenteel gaande is. De man was erg verrast en gezien de voorwaarden was het bedrag naar zijn mening niet proportioneel te hoog.
Na eninge aandrang van mijn kant om dan alle verzekeringen op te heffen mocht het nu niet lukken dan volgend jaarmaar .De man beloofde mij half mei terug te bellen, wat niet gebeurde. Gisteravond in een boze bui de man thuis gebeld en hij beloofde mij vandaag terug te bellen. Aldus geschiedde
Gezien de jarenlange relatie heeft Interpolis besloten om mij een nieuwe polis aan te bieden onder dezelfde voorwaarden voor 439 euro. Zo zie je maar weer blijf alert en trek je mond open, kom voor jezelf op!!!

Ik wil het forum dan ook dankzeggen

in het bijzonder Paul 209
Die dit onderwerp aan de orde heeft gesteld

Met vr gr

Leuk dat je er profijt van gehad hebt.

Overigens, Fortis heeft de smaak te pakken met direct writing (en de tussenpersonen buiten spel zetten), naast Ditzo.nl is sinds kort ook Budgio.nl in het leven geroepen.
Tarieven van Budgio zijn o.a. via http://www.independer.nl/autoverzekering/Intro.aspx boven water te krijgen.
Het is namelijk momenteel vaak de goedkoopste aanbieder.

Met dit soort zaken (lees: besparingen) heb ik iedere dag de grootste lol.
Het is voor mij eerder een antwoord op een slechte behandeling of jarenlang voor de gek gehouden te zijn, dan om het geld.
Hoe gek het misschien klinkt, het geld zelf boeit mij zelfs niet zoveel.

Jammer dat dit forum alleen over sparen/bankieren gaat, want ik zit nog boordevol waardevolle ($$$$) tips over o.a. energie-, internet- en telefonie leveranciers.
Op dat soort zaken studeer ik tot ik er (bijna) alles van weet.
Soort hobby van mij. :lol:

Profiel  

Berichttitel: Re: auto polis
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2008 7:01 pm 
Site Admin

Paul209 schreef:
Jammer dat dit forum alleen over sparen/bankieren gaat, want ik zit nog boordevol waardevolle ($$$$) tips over o.a. energie-, internet- en telefonie leveranciers.
Op dat soort zaken studeer ik tot ik er (bijna) alles van weet.
Soort hobby van mij. :lol:

Er is nu plek op dit forum voor alle andere be-spaar tips

Zie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=338 :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:00 pm 
Vijfje

di 17 jun 2008, 12:07 | 0 reacties
Consumentenactie tegen AFAB?

AMSTERDAM - Sinds het nieuws van de uitgelekte e-mail van AFAB topman Schouten melden zich steeds meer ongeruste consumenten bij advocaat Rob van Dijk. Polisverkoper Afab adviseert namelijk haar cliënten slechts de beleggingsverzekering af te sluiten die Afab de meeste provisie oplevert. Dat zo’n verzekering in vergelijking tot andere polissen nadelig is voor de cliënt, lijkt Afab niet te deren. De klagers voelen zich hierdoor ernstig benadeeld en willen het er niet bij laten zitten.

...

Bron: http://www.overgeld.nl/rubriek/hypothek ... AB___.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]