Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 1:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Sinds kort hebben we een Moneybookers.com account.
Hieraan vast zit een Mastercard die reeds geactiveerd is. (pincode volgt nog)

Reeds 2x hebben we een betaling gedaan naar het moneybookersaccount, hetgeen gewoon gelukt is.
Hierover dus geen vragen.

Vandaag bij een firma op internet een aankoop gedaan (bol.com dus dat zit wel goed) gewoon om de
Mastercard (prepaid) uit te proberen.

Citaat:
Kartenübersicht

Kartenstatus: Aktiv
Name des Karteninhabers: XXXXXXX Verfügbarer Ausgabebetrag für Verkaufsstellen: EUR 960.12
Kartennummer: 5xxxxxxxxxxxxxxx Verfügbarer Betrag zur Abhebung an Geldautomaten: EUR 250.00
Ablaufdatum der Karte: X/201X Kartenwährung: EUR


Kennelijk kun je dus meer geld uitgeven dan er op je account aanwezig is.
Dit is NIET mijn bedoeling.
Mijn bedoeling was om een bepaald bedrag op die rekening (en creditcard) te hebben en absoluut geen cent extra te kunnen uitgeven. Dit als 'zekerheid' dus als de kaart eventueel gestolen wordt of je account gekraakt dat je nooit meer kwijt kunt zijn dan het positieve saldo op die rekening.
Zo heb ik het ook begrepen! (jammer dat de site niet in het NL is dus)


Het saldo op het Moneybookers-account is
Citaat:
Guthaben: 365.00 EUR limit
Verfügbares Guthaben: 325.12 EUR


Verfügbares Guthaben (jammer dat Moneybookers nog geen NL vertaling heeft op haar site)
Dat is dus kennelijk minus de inkoop bij bol.com

Nergens anders in de site kan ik vinden dat dit geld van de Mastercard is afgekomen.
In het afschrift is de 'aankoop' ook nog niet zichtbaar.

Voor zover ik heb begrepen is je Guthaben op je moneybookers-rekening direct gekoppeld aan je prepaid creditcard.
Of niet?
Dat is mij niet duidelijk dus.


Citaat:
KONTOAUSZUG
Guthaben 365.00 EUR
Letzte Transaktion +250.00 EUR
Letzter erfolgreicher Login xx Apr 2011, 13:xx Uhr (MEZ)

MEIN MASTERCARD-STATUS
Hauptkarte [Aktiv]

KONTOSTATUS
Moneybookers Konto Privatkonto
EBAY nicht aktiviert
Adresse Verifiziert
Kreditkarte [Hinzufügen]
Bankkonto [Hinzufügen]


KONTOLIMITS
Ihr Kredikarten Einzahlungslimit 0.00 EUR
Verbleibend 0.00 EUR
Ihr Transaktionslimit 6000.00 EUR
Verbleibend 5960.12 EUR


De bedoeling van dit account is het kunnen beschikken over een (prepaid) creditcard.
Dus dat je NIET ROOD kunt staan op die creditcard en/of je moneybookers rekening.

Maar waarom staat er dan VERBLEIBEND ... je kunt dus kennelijk wel een schuld opbouwen?
Dat was niet de bedoeling!


Wat valt onder Kreditkarten Einzahlungslimit?
Wat valt onder Transaktionslimit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 2:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Citaat:
Moneybookers
De goedkoopste prepaid kaart van Nederland is eigenlijk een debitcard. Aangezien u nooit rood kunt staan met de Moneybookers kaart, hoeft u nooit rente credit rente te betalen


Als dit waar is, waarom staat er dan dat ik nog "Verfügbarer Ausgabebetrag für Verkaufsstellen: EUR 960.12" kan uitgeven?
Het saldo wat ik immers heb staan is ver beneden dat bedrag!!!

# Wordt het niet tijd dat Moneybookers de boel ook eens in het Nederlands vertaald? #


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 3:55 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Het lijken me meest legitieme vragen.
Ik zou ze alleen daar stellen waar ze het beste antwoord kunnen geven: Bij Moneybookers.

Toch denk ik er op eentje een antwoord te hebben, maar dan stel ik eerst een wedervraag:
Heb je Bankrekening- en/of Creditcardnummers ( van eigen rekeningen ) bekend gemaakt bij Moneybookers ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 6:02 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Hadjememaar schreef:
Heb je Bankrekening- en/of Creditcardnummers ( van eigen rekeningen ) bekend gemaakt bij Moneybookers ?



Nee.
Alleen mijn tegenrekeningnummer is bekend omdat ik met behulp van I-deal geld aan Moneybookers heb overgemaakt.
Maar ik heb ze niet geregistreerd.

Code:
LIST OF CREDIT/DEBIT CARDS   none
 
LIST OF BANK ACCOUNTS none


Ik heb geprobeerd om mijn moneybookers creditcard toe te voegen, maar dat ging dus niet omdat het een Moneybookerscard is. Oke. daarna werd mij duidelijk dat ze hiermee dus andere creditkaarten bedoelen.
En dat dit dus niet een optie is om deze creditcard te verbinden met.
Eerlijk gezegd vind ik de informatie die je op moneybookers kunt vinden -als leek zijnde- gering.
Als leek zijnde zou je gaarne wat fool-proof info terugvinden ;)


Citaat:
Ik zou ze alleen daar stellen waar ze het beste antwoord kunnen geven: Bij Moneybookers.

't zou mooi zijn (makkelijker) als dat in het Nederlands zou kunnen.
Nu heb ik de site (en bij het inloggen) in het Engels en in het Duits bekeken, van beide werd ik niet veel wijzer ;)


Laatst bijgewerkt door UrbanSolitude op ma 11 apr 2011 6:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 6:10 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Ik zal morgen eens even afwachten, misschien duurt het wel wat langer met een internet aankoop (bol.com)
en dat je het bedrag wat je via je Prepaid Mastercard hebt betaald wordt afgeschreven van je Moneybookers account.

Ik vind ook nergens een optie waarmee je een bepaald bedrag van je moneybookersaccount kunt doorsluizen naar je moneybookers-prepaid-mastercard. Misschien is de prepaidcard dus direct verbonden met je account.



Code:
The Moneybookers MasterCard® card is a reloadable prepaid card which is a great way to stay on top of your spending. The card’s balance is linked to your Moneybookers account balance, just like a debit card is linked to the funds on a bank account. To use it, just upload funds to your Moneybookers account and pay as you go everywhere MasterCard cards are accepted.

Your everyday card
You can use your prepaid MasterCard to shop online, to pay in stores or restaurants and to withdraw cash at over 1.5 million ATM’s worldwide.
The card is great to share money with family, for travelling or just to manage your budget better. Also, the card gives you instant access to all the money you receive on your Moneybookers account!

No overdraft or late payment fees
The Moneybookers card is a reloadable prepaid card, which means there is no interest, no overdraft or late payment fees. There is no risk of accumulating debt, and there are no credit checks or even a bank account required to get a card. With our card, you can only spend the money in your account.



Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 6:17 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Code:
Moneybookers Prepaid MasterCard® uses the same balance as the Moneybookers eWallet, just like a debit card is linked to the funds on a bank account.


Oke, een beetje doorgespit hebbende wordt het mij nu duidelijk het saldo dus wat je op je Balance hebt staan is dus direct gelinkt met je Prepaid Mastercard.



Nu afwachten of mijn bestelling van bol.com morgen wel geleverd gaat worden ;)

Het duurt kennelijk nog wel even:

Code:
   Bestelstatus    Verzending                                   Extra informatie
        Wordt verwerkt    Wordt verwerkt

Uw artikel wordt zo snel mogelijk uitgeleverd.    
Verwacht op: 12-04-2011


Terwijl in ieder geval het artikel wel op voorraad is.
Het ligt dus aan de betaling, en de mogelijke snelheid hiervan.
Nu is dit wel mijn eerste aankoop met behulp van die prepaid card.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 6:25 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
UrbanSolitude schreef:

Alleen mijn tegenrekeningnummer is bekend omdat ik met behulp van I-deal geld aan Moneybookers heb overgemaakt.
Maar ik heb ze niet geregistreerd.

Code:
LIST OF CREDIT/DEBIT CARDS   none
 
LIST OF BANK ACCOUNTS none


Jouw citaten lijken me overduidelijk en dan heb ik het antwoord dus toch niet. Waar ik heen wilde was dat je misschien die nummers had opgegeven ter "verificatie" en verificatie is nu net de manier om je bestedingslimiet te verhogen. Dat lijkt dus niet de reden te zijn.



Citaat:
't zou mooi zijn (makkelijker) als dat in het Nederlands zou kunnen.
Nu heb ik de site (en bij het inloggen) in het Engels en in het Duits bekeken, van beide werd ik niet veel wijzer ;)


Als je eenmaal ingelogd bent kun je een vragenformulier invullen. (Dat neem ik tenminste aan, want toen ik onder [contact] op weg was naar het vragenformulier werd ik gevraagd in te loggen. Maar kan ik dus niet.)

Als de rekeningaanvraag in het Nederlands verlopen is, dan zou ik het vragenformulier gewoon in het Nederlands invullen.
Tja, als alles vanaf het begin al in het Engels of Duits gegaan is, dan is het niet erg reëel om nu te vragen om in het Nederlands te communiceren omdat dat voor jou gemakkelijker is. Misschien is die kaart dan gewoon toch niet zo geschikt voor je.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 7:08 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Hadjememaar schreef:

Als de rekeningaanvraag in het Nederlands verlopen is, dan zou ik het vragenformulier gewoon in het Nederlands invullen.
Tja, als alles vanaf het begin al in het Engels of Duits gegaan is, dan is het niet erg reëel om nu te vragen om in het Nederlands te communiceren omdat dat voor jou gemakkelijker is. Misschien is die kaart dan gewoon toch niet zo geschikt voor je.


De site van Moneybookers is in diverse talen, behalve de Nederlandse taal.
Ik spreek Engels maar ook Duits. Toch is die bankierstaal anders dan het gewone gesproken woord zeg maar.

Die bol.com aankoop heb ik gedaan om die creditcard uit te proberen.
Op mijn moneybookersrekening staat immers een positief saldo.
Vreemd vind ik dat het lijkt alsof je meer kunt uitgeven dan je positieve saldo toelaat.
Waarom hebben ze het dan over een limiet van 1000euro? En zou daarvan nu nog ruim 900 open staan.
Dit bevreemd mij.

Hierin vind ik moneybookers dus niet duidelijk.

Ik zou hebben verwacht dus dat mijn limiet nog te besteden € Orgineel positief saldo MINUS bol.com aankoop zou zijn.
En dat dit bedrag onder nog te besteden zou moeten staan ... niet daglimiet 1000 - bol.com aankoop zoals nu lijkt.

Maar goed, ik wacht het allemaal even tot morgen af.
Bij BOL.COM hebben ze mijn spullen dus ook nog niet verzendgereed gezet. Bij Moneybookers is het bedrag ter hoogte van mijn bol-aankoop kennelijk gereserveerd maar nog niet aan bol overgemaakt ?

Ik ben de kaart dus een beetje aan het testen voordat ik hem over een aantal weken in de USA/Canada ga gebruiken.
Misschien is Moneybookers gewoon wel traag van betaling ;)
Wie zal het zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2011 7:40 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
UrbanSolitude schreef:
Ik spreek Engels maar ook Duits. Toch is die bankierstaal anders dan het gewone gesproken woord zeg maar.


Daar heb je wel weer gelijk in.

Ik kreeg trouwens de indruk dat het niet ophoudt bij een daglimiet van 1000 -/- je uitgave bij Bol.
Ik verwacht eigenlijk dat je daglimiet morgen weer op 1000 staat en dat je dan een Transaktionslimit van 6000 -/- je uitgave bij BOL overhoudt.
Kijk het inderdaad maar even aan en natuurlijk is het zeer verstandig het allemaal uit te proberen voordat je de grote haringvijver oversteekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 2:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Pakketjes van Bol zijn aangekomen.
Facturen op Bol.com

1e voor 21,90 12-04
2e voor 179,98 12-04


Saldoverloop op mijn account
3 stortingen tesamen 375 euro
aanvraag creditcard 10 euro eraf
saldo 365,-


Nou 365 MINUS BOL-facturen zou zijn 325,12


Nu staat er hetvolgende op de Moneybookerssite (eigen account)

Code:
Balance: 365.00 EUR view limit
Available balance: 299.32 EUR   


Geef mijn portie maar aan fikkie.

Code:
ID    Time (CET)    Type    Transaction Details     EUR     Status      Balance      Reference     
4151*****    09 Apr 11 15:02    Upload    iDEAL    250.00    processed    365.00    ID 41******    
409******    29 Mar 11 09:54    Card Application    Fee    -10.00    processed    115.00       
4062*****    21 Mar 11 14:45    Upload    iDEAL    25.00    processed    125.00    ID 40******    
406******    21 Mar 11 14:17    Upload    iDEAL    100.00    processed    100.00    ID 40******


Ik vraag mij af wanneer je creditcard uitgaven dan wel zichtbaar worden in je account.

En hoe verklaar ik het verschil 325,15 (hetgeen m.i. klopt na mijn bol.com aankoop) en hetgeen waarover ik nu zou kunnen beschikken namelijk 299,32 is 25,85

Ik heb na BOL.com geen uitgaven meer gedaan met die card ... in afwachten van hoe moneybookers werkt, snelheid zichtbaarheid op je afschriften etc.

Heeft iemand hier ervaringen met moneybookers?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 3:33 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Aangezien het me toch niet lekker zat , & het feit dat ik alles altijd wil BEGRIJPEN heb ik toch maar even met het Engelse nummer gebeld


Citaat:
UrbanSolitude schreef:
Wat schets mijn verbazing vanmorgen is dat er nog maar 299,32 beschikbaar zou zijn. Een verschil dus van 25,82



Ik heb maar even met het Engelse nummer gebeld.
Het zat me toch niet lekker, en ik ben die kaart aan het uitproberen voordat ik hem zo mee op vakantie naar de USA neem.

Bol.com heeft dus twee ´inhoudingen´ gedaan eentje van 39,88 hetgeen klopt met die twee facturen van bol.

En eentje voor 25,82 dus ... waarvoor ik dus geen bestelling heb gedaan.

Nu kan ik het volgens Moneybookers 14 dagen afwachten.
Of inderdaad bol.com gaan bellen met de vraag over hoe en waarom!
Moneybookers is zo vriendelijk om mij een email te sturen wat betreft mijn account en de boekingen die BOL.com heeft laten reserveren.

Een betaling wordt dus kennelijk eerst gereserveerd (direct nadat je dus je mastercardnummer hebt gebruikt) en later definitief afgehandeld of zo.


Maar het komt dus wel goed dacht ik zo
Ik weet nu in ieder geval waar het ligt. Bij bol.com dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 3:58 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Opgelost, het gaat hier dus om RESERVERINGEN van bedragen

BOL.com reserveert PER ARTIKEL dus het bedrag van je creditcard wat het artikel kost.
Plus het bedrag van de totale aankoop.

Voor zover ik het aan de telefoon begrepen heb is dit de normale gang van zaken bij BOL.
Het heeft te maken met het versturen van de goederen en die zijn inderdaad in twee pakketten binnengekomen.
Indien ze niet alles kunnen versturen (binnen een bepaalde termijn) laten ze dus reserveringen gaan, ze kunnen immers niet leveren. Helemaal 100% begrijpen doe ik het nog niet hoor.

Maar binnen 5 dagen na leveren laten ze de ´overtollige´ reserveringen dan weer los.

Dit zou betekenen dat je met dat soort reserveringen dus tegen je LIMIET (saldo) kunt aanlopen waardoor je aankoop niet door kan gaan toch?

Te vergelijken dus met hetgeen een onbemand tankstation doet.
Die reserveren ook een bepaald bedrag, nadat je getankt hebt wordt dit weer verrekend!
Afhankelijk van hoe lang dit duurt, kun je wel of niet beschikken over je betaalmogelijkheid.

Saldo -/- reserveringen -/- betalingen STAAT m.i. gelijk aan een VIRTUEEL SALDO
Am I right?
Klopt mijn denkwijze?

Hoe dan ook het heeft met Reserveringen op saldo te maken.
Binnen 5 dagen moet dan alles ´rechtgetrokken´ zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 4:05 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Het komt wel uit een ander topic, maar denk je nu dat het gaat lukken, met die kaart de borg voor een huurauto in de USA voldoen ?

Citaat:
Pakketjes van Bol zijn aangekomen.
Facturen op Bol.com

1e voor 21,90 12-04
2e voor 179,98 12-04

Je hebt me wel op het verkeerde been gezet met de bijdrage waarin je deze getallen noemde. Met 179,98 heb ik wel vier keer zitten kijken wat je nu eigenlijk bedoelde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 4:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 09 apr 2011 4:31 pm
Berichten: 81
Hadjememaar schreef:
Het komt wel uit een ander topic, maar denk je nu dat het gaat lukken, met die kaart de borg voor een huurauto in de USA voldoen ?

Citaat:
Pakketjes van Bol zijn aangekomen.
Facturen op Bol.com

1e voor 21,90 12-04
2e voor 179,98 12-04

Je hebt me wel op het verkeerde been gezet met de bijdrage waarin je deze getallen noemde. Met 179,98 heb ik wel vier keer zitten kijken wat je nu eigenlijk bedoelde.



??? oeps, dan heb ik een typefout gemaakt en dit zelf niet ontdekt.
Altijd lees ik mijn tekst na plaatsing nog een keer door.


Nog even voor de zekerheid naar mijn eigen reactie gekeken en Ja het staat er echt 179,98 terwijl dit 17,98 had moeten zijn. :cry: deeply ashamed.

ai ai ai.


Die mogelijk borg kan zo dus inderdaad een probleem gaan opleveren.
Ik ga het in ieder geval WEL proberen.
Al was het alleen maar om uit te vinden hoe het nu allemaal in elkaar steekt.

We beschikken namelijk ook nog over een VISA en twee bankpassen, naast die prepaid mastercard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 4:39 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Het zit wel goed. Ik ken die duiveltjes. Jij weet wat er moet staan en leest dat dan ook gewoon. Keer op keer.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO