ghpotman schreef:
@ Groentje
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor Triodos?
Ik begrijp dat dit een kleinere bank is met een duurzaam imago en dat het betalingsverkeer gratis is (uitgezonderd van de bankpas na het 1ste jaar)
Toch zijn er alternatieven die helemaal gratis en mét creditrente waarom deze dan niet?
Persoonlijk lijkt me DSB voor uiteindelijk een goede keus.
Dat mag je natuurlijk vragen!
Ik ben al jaren klant bij Triodos met andere dingen en ben heel tevreden over de klantvriendelijkheid. Ik was mijn huidige bank nu echt zat, en ben daarom naar Triodos gegaan.
Zowel DSB als Argenta heb ik overwogen, maar er zaten (voor mij) teveel nadelen aan. Triodos is niet gratis maar ik betaal liever aan zo'n bank, en de kosten vind ik te overzien.
Verder heb ik nog steeds mijn Postbankrekening. Ik heb al jaren een postbankrekening naast de bankrekening, en wil dat ook zo houden. Niet omdat ik zo stuk ban van de Postbank

maar omdat ik in het buitenland heb ervaren dat het nogal eens wisseld per automaat welk pasje wordt geaccepteerd. Ik vind het gewoon prettig een alternatief te hebben. Bijkomend voordeel is dat ik tot 10 uur 's avonds nog van de éne girorekening naar de andere kan boeken zonder valutering. En tenslotte heeft Postbank iDeal, dat gebruik ik ook. Hoewel ik wel verwacht dat Triodos dat in de toekomst ook wel zal gaan aanbieden.