Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 6:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Welke bank gebruik jij voor je spaarrekening?
ABN-AMRO 8%  8%  [ 10 ]
DHB 0%  0%  [ 0 ]
DSB 7%  7%  [ 8 ]
Fortis 3%  3%  [ 4 ]
ING 3%  3%  [ 4 ]
Postbank 35%  35%  [ 42 ]
Rabobank 32%  32%  [ 38 ]
SNS 3%  3%  [ 4 ]
Triodos 2%  2%  [ 2 ]
Anders nl..... 7%  7%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 120
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 10:12 pm 
Daalder

Zo, ik ben de eerste die Triodos aan een stem heeft geholpen :D

Overigens heb ik ook nog een Postbank rekening. Heb ik altijd al gehad, de giro naast de bank. In het buitenland vooral in het verleden nogal eens meegemaakt dat de éne automaat wel het bankpasje lustte en niet het giropasje en v.v. dus toch wel handig om op 2 paarden te wedden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 10:28 pm 

Moneymaker schreef:

:? Wissiknie. Het is dat jij me er op attent maakt ... een brief heb ik nog niet gehad.

Aardige verhoging ... van 2 x € 1,08 ./. € 0,54 = € 1,62 naar 2 x € 1,95 ./. 25% over één pas = € 3,41/mnd

Dat betekent een verhoging van pakweg 110% :evil: .

Als dat waar is ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 10:42 pm 
Kwartje

Verkeerd gestemd....

1 stem Anders vervalt t.g.v. Postbank. :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 3:55 pm 
Kwartje

Mijn betaalrekening heb ik al jaren bij de Rabobank. Gewoon vanwege het gemak, ze zitten hier haast om de hoek ... en er zijn vriendelijke medewerker waarvan ik er een aantal al meer dan 10jaar ken.

Over de betaalrekening heb ik geen klagen.
Werkt prima met internetbankieren.

Ook in het buitenland (ben internationaal chauffeur) gaat alles perfect, zelfs vanaf mijn notebook kan ik mijn bankrekening dus 'in de gaten houden' & overboekingen doen. SMSje als mijn loon weer gestort is :)
Geldopnamen in het buitenland, kunnen betalen met je tankpas etc (alleen bij Duitse tankstations wil het maar niet lukken om met je pas te kunnen betalen = ander systeem).

Jammer dat ze hier geen zaterdagmorgen openstelling hebben van de bank. Dat vind ik jammer. Losgeld storten (ik spaar dat zo'n beetje op ... makkelijker om met een briefje te betalen dan met al dat losgeld) daar kom ik dus alleen toe in vakantietijd (jammer dat die automaat dus alleen bereikbaar is tijdens openingstijden).

Maar voor de rest ben ik wat mijn betaalrekening aangaat een tevreden klant.

Rente op je spaargeld vind ik echter nihil .. met 2.8 + 0.6 %
Terwijl ze in Belgie al 4% geven ....
Nogal KROM is dat!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 7:29 pm 
Kwartje

@ Groentje

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor Triodos?

Ik begrijp dat dit een kleinere bank is met een duurzaam imago en dat het betalingsverkeer gratis is (uitgezonderd van de bankpas na het 1ste jaar)
Toch zijn er alternatieven die helemaal gratis en mét creditrente waarom deze dan niet?

Persoonlijk lijkt me DSB voor uiteindelijk een goede keus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 7:37 pm 
Kwartje

Kun je bij Triodos wel geld overmaken naar buitenlandse rekeningen?

Bij DSB kan dat niet, ik wil ook weg bij de Postbank, maar ik wil wel geld kunnen overmaken naar het buitenland.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 8:53 pm 
Kwartje

Yep, dat kan: http://www.triodos.nl/nl/personal_banking/betalen/198132/

Ik vind zelf ook dat het pakket bij Triodos completer is dan bijv. bij DSB.

Maarrrrr... wel met kosten.

Hier een stukje uit de mail die ik vandaag ontving:

Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag beantwoorden wij uw vragen.

- wat is de eventuele creditrente op de betaalrekening en wat wordt er voor debetrente gerekend?

Wij bieden geen creditrente op de betaalrekening. Wanneer u een kredietlimiet hebt, dan betaalt u 12% effectieve debetrente op jaarbasis. Wanneer u ongeoorloofd rood staat (meer dan uw kredietlimiet toestaat of wanneer u geen kredietlimiet hebt), betaalt u 18% effectieve debetrente op jaarbasis.

- is er sprake van valutering, of zijn boek- en rentedatum hetzelfde?

Triodos Bank doet niet aan valutering. De valutadatum en boekdatum zijn echter niet altijd hetzelfde. De valutadatum is de datum waarop het bedrag daadwerkelijk is bij- of afgeschreven. De boekdatum is de datum waarop het bedrag daadwerkelijk op de rekening verschijnt. Het bedrag kan uiteraard binnenkomen met een valutadatum die voor de boekdatum ligt.

- wanneer zowel mijn partner als ik een pas aanvragen, betekent dit dan dat de totale kosten na 1 oktober euro 27,50 per jaar bedragen?

Wanneer u een en/of rekening opent, betreft dit een rekening die op 2 namen staat. Dit betekent dat u automatisch twee passen krijgt. De pasbijdrage is na het eerste jaar 13,75 per pas per jaar en dit maakt samen 27,50 Euro op jaarbasis.

- wanneer ik contant geld zou willen storten, hoe doe ik dit?

Het is niet mogelijk om direct contant geld te storten op een Triodos rekening. Wij hebben geen kasfunctie. U kunt er eventueel voor kiezen om via (Nederlandse) GWK kantoren geld te storten. Echter, zij rekenen hier kosten voor. Voor de exacte kosten verwijzen wij u naar GWK zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 10:15 pm 
Moneymaker schreef:
Yep, dat kan: http://www.triodos.nl/nl/personal_banking/betalen/198132/

Ik vind zelf ook dat het pakket bij Triodos completer is dan bijv. bij DSB.

Maarrrrr... wel met kosten.

Hier een stukje uit de mail die ik vandaag ontving:

Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag beantwoorden wij uw vragen.

- wat is de eventuele creditrente op de betaalrekening en wat wordt er voor debetrente gerekend?

Wij bieden geen creditrente op de betaalrekening. Wanneer u een kredietlimiet hebt, dan betaalt u 12% effectieve debetrente op jaarbasis. Wanneer u ongeoorloofd rood staat (meer dan uw kredietlimiet toestaat of wanneer u geen kredietlimiet hebt), betaalt u 18% effectieve debetrente op jaarbasis.

- is er sprake van valutering, of zijn boek- en rentedatum hetzelfde?

Triodos Bank doet niet aan valutering. De valutadatum en boekdatum zijn echter niet altijd hetzelfde. De valutadatum is de datum waarop het bedrag daadwerkelijk is bij- of afgeschreven. De boekdatum is de datum waarop het bedrag daadwerkelijk op de rekening verschijnt. Het bedrag kan uiteraard binnenkomen met een valutadatum die voor de boekdatum ligt.

- wanneer zowel mijn partner als ik een pas aanvragen, betekent dit dan dat de totale kosten na 1 oktober euro 27,50 per jaar bedragen?

Wanneer u een en/of rekening opent, betreft dit een rekening die op 2 namen staat. Dit betekent dat u automatisch twee passen krijgt. De pasbijdrage is na het eerste jaar 13,75 per pas per jaar en dit maakt samen 27,50 Euro op jaarbasis.

- wanneer ik contant geld zou willen storten, hoe doe ik dit?

Het is niet mogelijk om direct contant geld te storten op een Triodos rekening. Wij hebben geen kasfunctie. U kunt er eventueel voor kiezen om via (Nederlandse) GWK kantoren geld te storten. Echter, zij rekenen hier kosten voor. Voor de exacte kosten verwijzen wij u naar GWK zelf.

Toch een apart idee dat je je contante geld niet meer kwijt kan...

Berichttitel: iDeal
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 10:17 pm 
Kwartje

Ook al eerder gepost.
Denk bij het hebben / switchen van betaalrekening ook aan zaken als het ondersteunen van iDEAL.

Wellicht gebruik je het / wellicht niet....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:11 pm 
Daalder

rente up schreef:

Toch een apart idee dat je je contante geld niet meer kwijt kan...

Er is overal wel een straatmuzikant o.i.d. te vinden :D

Maar serieus, ik heb nauwelijks nog contant (munt)geld dat ik "kwijt" moet. Munten gaan in zo'n margrietje bij de voordeur, voor als de collecte langskomt; en op de markt heb ik het nog steeds nodig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:14 pm 
Vijfje

Het is ook niet handig om je zwarte geld op de bank te storten natuurlijk 8) :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:15 pm 
Daalder

ghpotman schreef:
@ Groentje

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor Triodos?

Ik begrijp dat dit een kleinere bank is met een duurzaam imago en dat het betalingsverkeer gratis is (uitgezonderd van de bankpas na het 1ste jaar)
Toch zijn er alternatieven die helemaal gratis en mét creditrente waarom deze dan niet?

Persoonlijk lijkt me DSB voor uiteindelijk een goede keus.

Dat mag je natuurlijk vragen!

Ik ben al jaren klant bij Triodos met andere dingen en ben heel tevreden over de klantvriendelijkheid. Ik was mijn huidige bank nu echt zat, en ben daarom naar Triodos gegaan.

Zowel DSB als Argenta heb ik overwogen, maar er zaten (voor mij) teveel nadelen aan. Triodos is niet gratis maar ik betaal liever aan zo'n bank, en de kosten vind ik te overzien.

Verder heb ik nog steeds mijn Postbankrekening. Ik heb al jaren een postbankrekening naast de bankrekening, en wil dat ook zo houden. Niet omdat ik zo stuk ban van de Postbank :twisted: maar omdat ik in het buitenland heb ervaren dat het nogal eens wisseld per automaat welk pasje wordt geaccepteerd. Ik vind het gewoon prettig een alternatief te hebben. Bijkomend voordeel is dat ik tot 10 uur 's avonds nog van de éne girorekening naar de andere kan boeken zonder valutering. En tenslotte heeft Postbank iDeal, dat gebruik ik ook. Hoewel ik wel verwacht dat Triodos dat in de toekomst ook wel zal gaan aanbieden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:20 pm 
Kwartje

@Barbaraf;

IDEAL heb ik tot op heden twee keer gebruikt bij aankoop via een webwinkel.
Was echter geen noodzaak en zou voor mij geen reden zijn om niet voor een bank te kiezen.

Maar wel bedankt voor de opmerking, had er niet aan gedacht ;-)

@Groentje;

Welke nadelen zag jij bij DSB?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:37 pm 
Daalder

Moneymaker schreef:
@Barbaraf;

IDEAL heb ik tot op heden twee keer gebruikt bij aankoop via een webwinkel.
Was echter geen noodzaak en zou voor mij geen reden zijn om niet voor een bank te kiezen.

Maar wel bedankt voor de opmerking, had er niet aan gedacht ;-)

@Groentje;

Welke nadelen zag jij bij DSB?

Ik was (een hele poos terug) bezig alles naast elkaar te vergelijken: wat kost het, wat kan je (bijv. een max opname per dag of per week etc etc).

Argenta had veel nadelen wat dat betreft, max € 1250,= per week pinnen/betalen.

Bij DSB viel me toen op (omdat ik naar info zocht) dat ik eindeloos moest zoeken in de FAQ's om aan info te komen. Niets duidelijk opgesomd op de site. Er werd gezegd dat men al meerdere kantoren door het land had, maar nergens adressen te vinden. Daar heb ik een mail over gestuurd, nooit antwoord gekregen... het is natuurlijk puur onderbuik, maar voor mij is DSB mestlucht en Triodos boslucht, om het zo maar te zeggen.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf dat moet besluiten, waarbij het natuurlijk wel handig is de meningen van anderen te raadplegen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:40 am 

namliam schreef:
Moneymaker schreef:
Heb jij gebruik gemaakt van de overstapservice (overstapservice.nl oid)?

Alles laten regelen door de bank waarnaar ik vertrok! Kon ik als optie opgeven bij de overstap.
:shock:

Paul209 schreef:
Overigens, zo'n overstapservice is ook maar een slaapliedje van de banken.
Wat ik werkelijk wil, is gewoon mijn nummer(s) meenemen naar een andere bank.
Zoíets is tegenwoordig bij bijv. telecommunicatie ook heel gewoon.

Ik kan het alleen maar eens zijn met Paul, meenemen je rekening nummer... van bank naar bank naar postbank... of wacht... dat kan helemaal niet !!!! :shock: :evil: :twisted: Postbank <> Bank past (nog steeds) niet!

Klopt! Heeft oa te maken met het aantal cijfers van een rekening. Bij alle banken wordt de "nege-proef"ingebouwd in de software. Bij de postbank werkt het net ff anders

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]