Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu vr 04 jul 2025 10:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Welke bank gebruik jij voor je spaarrekening?
ABN-AMRO 8%  8%  [ 10 ]
DHB 0%  0%  [ 0 ]
DSB 7%  7%  [ 8 ]
Fortis 3%  3%  [ 4 ]
ING 3%  3%  [ 4 ]
Postbank 35%  35%  [ 42 ]
Rabobank 32%  32%  [ 38 ]
SNS 3%  3%  [ 4 ]
Triodos 2%  2%  [ 2 ]
Anders nl..... 7%  7%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 120
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:17 am 
Kwartje

Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn rabobankje.

Kan er altijd terecht, ik ken de mensen en ach het is wat duurder, maar daar krijg ik een kop koffie en een leuk gesprek voor terug.

Kan er ook mijn ´euro noir´ kwijt in een kluisje als ik zou willen.

tja, ben misschien toch een beetje merkentrouw. sorry.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:37 pm 
Daalder

dek schreef:
Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn rabobankje.

Kan er altijd terecht, ik ken de mensen en ach het is wat duurder, maar daar krijg ik een kop koffie en een leuk gesprek voor terug.

Kan er ook mijn ´euro noir´ kwijt in een kluisje als ik zou willen.

tja, ben misschien toch een beetje merkentrouw. sorry.

Dat geeft toch niet? Bovendien denk ik dat het ook sterk filiaalafhankelijk is hoe prettig je je ergens voelt. En dat is niet alleen van toepassing op banken trouwens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:45 pm 
Vijfje

Rabo is anders wel in een rap tempo allerlei locale bankjes aan het samenvoegen en fuseren.....ik vrees dat op langere termijn de Rabo net zo onpersoonlijk wordt als de rest.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 4:30 pm 
Stuiver

Weet iemand wat de goedkoopste betaalrekening is die EN fatsoenlijk internetbankieren biedt EN waarmee je geld kan overmaken naar het buitenland EN in het buitenland kunt pinnen?

Argenta is bijvoorbeeld gratis inclusief wereldpas, maar daarmee kun je geloof ik niet naar buitenlandse rekeningen overmaken, en de online bankier-interface is verschrikkelijk. (zo staan bijvoorbeeld afschrijvingen van de laatste paar dagen vaak niet in het overzicht)
Bij DSB kun je zo te zien ook geen buitenlandse overschrijvingen doen.

Bij de grotere banken als ABN Amro, Rabo, SNS en Postbank kan het allemaal wel, maar die vragen onnodig veel geld vragen voor hun rekeningen/wereldpassen.

Hoe zit dat bij andere kleine "alternatieve" banken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 6:32 pm 

Ik zit ook nog steeds bij de rabobank. Heb die rekening al van kind af aan.
Enne internet bankieren van de rabo is ook goed te doen en overal toegankelijk mits je je random reader bij heb :wink:

Heb zelfs nog het eerste stortings bewijs, zo eentje van papier met handtekening van mij en van m'n vader 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 7:28 pm 
Ik heb 3 rekeningen bij de Postbank en 1 bij de DSB Bank

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 3:31 pm 
Kwartje

@Apollo;

Lijkt erop dat je met dezelfde vraag zit als ik.

E.e.a. vergelijkend lijkt het erop dat de Triodos bank goedkoper is dan bijv. een ABN-AMRO, echter:
- geen IDEAL
- geen creditcard

Wel betaling in het buitenland mogelijk met je pas, en overboekingen naar het buitenland zijn ook mogelijk. In Duitsland heb je echter waarschijnlijk problemen met je pas bij de pomp, omdat men daar met een ander systeem werkt en dus de pas niet geaccepteerd wordt.
Juist voor die situaties heb ik de creditcard, die dan juist wel weer te gebruiken is.
Even opletten dus wat voor jou belangrijk is.

Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt trouwens ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 3:00 pm 
Stuiver

Het onbreken van iDEAL ondersteuning is jammer, maar vind ik niet onoverkomelijk. Online betaal ik liever met credit card, om verschillende redenen:
  • Je betaalt pas een maand later (zonder dat dit automatisch rente hoeft te kosten - mits je wel iedere maand je uitgaven betaalt en dit niet verspreidt, dan wordt het meer kopen op afbetaling)
  • Je staat als klant veel sterker in je schoenen als er gezeik is met hetgeen je betaald hebt. Bij een geschil om een online credit card betaling trekt een verkoper in principe altijd aan het korste eind. Probeer je geld van een iDEAL betaling maar eens terug te vorderen.
  • Aankopen zijn automatisch verzekerd (alhoewel daar vaak wel beperkingen op zitten), je kunt er mee in het buitenland terecht (ook online, buitenlandse sites ondersteunen geen iDEAL, wel credit cards), enz.

Het maakt me niet uit als ik geen credit card bij m'n eigen bank kan afsluiten, daar betaal je namelijk altijd voor en dan lijkt dit me een beter alternatief.

Kortom die Triodos rekening klinkt eigenlijk wel geschikt voor mij :) Ik zal er eens naar kijken. Is hun internetbankier-gedeelte een beetje in orde?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 12:41 am 
Daalder

Apollo schreef:
Is hun internetbankier-gedeelte een beetje in orde?

Ik vind het heel plezierig. Groot (relatief is dat altijd natuurlijk) lettertype, duidelijk leesbaar. Een heel verschil met het priegelwerk van de Postbank. Wel werkt het met zo'n identifier apparaatje: veel mensen schijnen daar een hekel aan te hebben. Ik heb er geen probleem mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 10:16 am 
Stuiver

abn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 4:02 pm 
Stuiver

groentje schreef:
Ik vind het heel plezierig. Groot (relatief is dat altijd natuurlijk) lettertype, duidelijk leesbaar. Een heel verschil met het priegelwerk van de Postbank. Wel werkt het met zo'n identifier apparaatje: veel mensen schijnen daar een hekel aan te hebben. Ik heb er geen probleem mee.

Ah ok. Nee ik heb daar ook geen probleem mee. Het allerhandigste vind ik iets wat digitaal kan worden bewaard (een naam en password, of evt. een ingescand lijstje met tan codes, uiteraard encrypted opgeslagen) maar een identifier vind ik ook best.

Binnenkort maar eens een rekening openen daar. Is het eerste jaar gratis zo te zien, dus als het me niet bevalt ben ik zo weer weg. Als het wel bevalt zet ik alles daarheen (salaris, betalingen, hypotheekafschrijving, enz) en is het exit ABN Amro.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 1:50 pm 
Dubbeltje

Voor het betalingsverkeer zit ik bij de ING bank.

Prettige en vrij zakelijk ogende bank zonder poespas. Een dito internetbankierensite. Geen aparte kosten voor betalingsverkeer en vragen worden, ook via e-mail netjes en persoonlijk beantwoord.

Waar ik wel van baalde is dat ik een keer 800,- euro niet bij de balie mocht opnemen, maar gewoon ijskoud naar de GEA buiten werd verwezen.

Ook hebben ze ooit een bepaalde belangrijke betaalopdracht mbt aankoop van mijn huis per ongeluk niet uitgevoerd. Hier baalde ik stevig van. Was ik er niet op tijd achter gekomen, had ik een groot probleem gehad.

Desalniettemin ben ik overall gezien tevreden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 8:51 pm 
Daalder

groentje schreef:
Ik vind het heel plezierig. Groot (relatief is dat altijd natuurlijk) lettertype, duidelijk leesbaar. Een heel verschil met het priegelwerk van de Postbank.

Probeer de toetscombinatie CTRL + eens als je op een site met kleine letters zit. :wink:

@sphere: Dat zijn toch dingen waar ik me uitzinnig aan kan ergeren.
Die baliemedewerker was met mij nog niet klaar geweest, en die betaalopdracht vergeten is op z'n minst slordig.

Ik doe alles van ING via internet, dus heb ik gelukkig niet met irritante medewerkers te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 10:40 pm 
Stuiver

Ik heb de postbank, altijd al gehad ik weet niet beter.
Ik vind ze ook erg duidelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 8:17 am 
Daalder

Totdat je een keer meer dan 50.000 wilt overmaken, en je er achter komt dat dat niet gaat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]