Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 12:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
@schuiver
Thanks,dan weet ik een beetje de gang van zaken aldaar.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 12:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
En - op het gevaar af dat het té druk wordt bij Allianz, met alle gevolgen van dien - voor de liefhebbers:
regelmatig papieren afschriften.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 2:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Volgens onbetrouwbare bron gaat de rente morgen naar 2,85%

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 4:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Zelfs dan zijn er nog slechtere.
ATB bijv. met een luizige 1,5%. :roll:
Dat we daar de afgelopen weken 3 rekeningen hebben leeggeplukt maakt ze kennelijk ook weinig uit.
Hoge rente durven ze ook nog op de website te zetten.
De politie moest er eens naar kijken!

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 9:53 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Doboy schreef:
Volgens onbetrouwbare bron gaat de rente morgen naar 2,85%

Geen onbetrouwbare bron :wink: ,ik kreeg deze e-mail vandaag:

Geachte relatie, Hierbij informeren wij u dat als gevolg van de ontwikkelingen op de geld-en kapitaalmarkt de rente voor het internetbankieren met ingang van 22december 2009 wordt verlaagd van 3,0% naar 2,85%. Overigens bieden we hiermee nog steeds de hoogste rente van Nederland voorspaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden! Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Allianz Nederland Asset Management B.V.

Het is jammer maar helaas,ik kreeg toevallig ook vandaag mijn map en dergelijke, maar goed,hij blijft de hoogste rente geven voor direkt opvraagbaar(z.v.) dus ik zal er wel gebruik van gaan maken.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 7:42 pm 

Geregistreerd: do 24 dec 2009 12:39 am
Berichten: 1
Wil zelf daar ook een Allianz Pro spaarrekening openen. En zit momenteel beetje de voorwaarden te lezen. (De voorwaarden hebben ze sinds vandaag vernieuwd, ook het inschrijf formulier is nu een versie verder.)

Het volgende vind ik onduidelijk:
In de voorwaarden staat:
Citaat:
Artikel 33 Rente
a. De rente, die wordt vergoed over de bij Allianz Nederland Asset Management B.V. ondergebrachte spaarsaldi,n is variabel en kan dagelijks worden aangepast aan de
marktsituatie.
b. Allianz Nederland Asset Management B.V. kan een afwijkend rentepercentage vaststellen voor:
- een spaarsaldo van meer dan € 1.000.000;
- verschillende op één adres geregistreerde bij Allianz Nederland Asset Management B.V. ondergebrachte rekeningen met een gezamenlijk spaarsaldo van meer dan € 1.000.000;
- spaarsaldi, die via opdrachten gegeven via internet bij Allianz Nederland Asset Management B.V. zijn ondergebracht;
- spaarsaldi op Allianz Pro Rekeningen, die ten name van een rechtspersoon geregistreerd staan.

Dus als een opdracht (bijv. het overboeken van een tegenrekening naar je spaarrekening) via Internet wordt gedaan, dan hanteren ze andere (niet gedefinieerde?) rentes dan normaal voor een Pro rekening het geval is??? Of vat ik het nu verkeerd op ?


http://www.allianzpro.nl/downloads/regl ... kening.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 6:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
1e teststorting gedaan op allianz pro rekening, dag later op rekening allianz bijgestort.

1e testopname gedaan van allianz pro rekening, kwam 5 dagen later aan(incl.weekend).

Dat is toch wel super traag.
Zal binnenkort nog eens testopname doen, indien weer zo super traag, zal ik geplande hoge stortingen waarschijnlijk bij andere bank onderbrengen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 9:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 jan 2010 1:37 pm
Berichten: 10
Bij welke bank loopt jouw tegenrekening? Ik heb me vorige week aangemeld, hoop dat ik deze week de eerste testboeking kan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 11:21 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Ik heb inmiddels enkele stortingen gedaan via ING.
Opdrachten via Mijn ING op donderdag voor 12 uur werden pas vrijdagmiddag zichtbaar en rentedragend bij Allianz.
Een opdracht van donderdag na 12 uur werd pas op maandag door Allianz verantwoord.
Standaard gebruikt Allianz 2 data bij stortingen:
de invoerdatum: de datum waarop de overboeking wordt ingevoerd in het systeem
de uitvoerdatum: de datum waarop de overboeking zichtbaar wordt voor de klant en het bedrag rentedragend wordt.
Tussen deze data zit altijd een werkdag.

Voorlopige conclusies:
-Allianz valuteert
-Allianz vertraagt onnodig de betalingsinformatie naar de klant


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 11:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Mijn tegenrekening loopt bij de ING.

Testopname; invoerdatum do. 14 jan. ; uitvoerdatum vr. 15 jan.
Bij ING binnen di. 19 jan.

Eigenlijk zielig, dat zo'n verzekerings maatschappij, ten koste van de klanten, op deze manier wat extra inkomsten binnen moet halen.
Bij kleine testbedragen maakt zo'n vertraging niet veel uit, maar bij grotere bedragen kan het rente gemis best oplopen.

Allianz, in huidig digitale tijdperk kan dit toch echt niet meer, geen goede reclame.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 4:48 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Inderdaad super traag (1 week) bij laten overboeken (laten incasseren) van kleine test bedragen.

Ik wacht nog andere reacties of ervaringen af voordat ik grotere bedragen ga laten incasseren.
Misschien werkt direct overboeken naar rekeningnummer Spaarfaciliteit sneller.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 10:55 am 

Geregistreerd: ma 19 okt 2009 4:19 pm
Berichten: 13
Mijn ervaring is dat bij storten naar Allianz je het beste zelf alles aan het begin van de week (maandag/dinsdag), voor 11 uur naar het Allianz spaarnummer kunt overboeken ovv je eigen nummer+ naam. Dan staat het er de volgende dag 's avonds op.

Bij terugstorten naar je tegenrekening duurt het iets langer, bij mij 1 dag extra (opdracht op dag 1 , op tegenrekening op dag 3). En natuurlijk weer aan het begin van de week en 's ochtends uitgevoerd.

De donderdag en vrijdag kan je beter niet gebruiken als je zaken doet met Allianz!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 11:45 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
peter15 schreef:
Mijn ervaring is dat bij storten naar Allianz je het beste zelf alles aan het begin van de week (maandag/dinsdag), voor 11 uur naar het Allianz spaarnummer kunt overboeken ovv je eigen nummer+ naam. Dan staat het er de volgende dag 's avonds op.

Bij terugstorten naar je tegenrekening duurt het iets langer, bij mij 1 dag extra (opdracht op dag 1 , op tegenrekening op dag 3). En natuurlijk weer aan het begin van de week en 's ochtends uitgevoerd.

Een terugboeking op maandag lijkt mij geen goed idee.
Allianz valuteert.
De laatste rentedag wordt dan de vrijdag voorafgaand.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 1:54 pm 

Geregistreerd: vr 22 mei 2009 9:55 am
Berichten: 18
Ik heb een incassotest uitgevoerd en toen na een week er nog steeds niet geincasseerd was heb ik per e-mail contact opgenomen met Allianz.

Inzake sparen middels incasso-opdracht heeft Allianz mij per e-mailbericht bericht dat het "beter" is om vanaf de tegenrekening gelden over te boeken naar de Allianz-rekening en dus deze functionaliteit van hun website niet te gebruiken.

De incasso heeft overigens inmiddels wel plaatsgevonden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 jan 2010 1:37 pm
Berichten: 10
Enkele dagen geleden de volgende vraag gesteld
Citaat:
Geachte iSave$

Hartelijk dank voor uw reactie, wij streven ernaar zo spoedig mogelijk te reageren.

Uw vraag:
Beste heer, mevrouw, Bij het nalezen van de algemene voorwaarden viel onderstaand artikel mij op: Artikel 33 Rente b. Allianz Nederland Asset Management B.V. kan een afwijkend rentepercentage vaststellen voor: - spaarsaldi, die via opdrachten gegeven via internet bij Allianz Nederland Asset Management B.V. zijn ondergebracht; Wat wordt hier bedoeld? Het lijkt niet te gaan om de ''normale rente wijzigingen'' gezien het woord ''afwijkend''. Als ik geld van mijn tegenrekening naar mijn Allianz rekening overmaakt dan valt dit onder ''opdrachten gegeven via internet''. Hoezo kan daarvoor een afwijkend rentepercentage worden gehandteerd? Hoe hoog is deze afwijkende rente? Wat is het nut van dit deel van artikel 33?

Met vriendelijke groet,


Tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Het reageren op vragen gaat blijkbaar net zo snel als de overschrijvingen. Twijfel nu toch of ik niet alles bij MoneYou moet laten staan op een kwartaal rekening tegen 2.6%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO