Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 7:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
AMSTERDAM (AFN) - Anadolubank Nederland heeft geen last van de commotie rondom het IJslandse Icesave. “We krijgen wel wat telefoontjes, maar er komt nog altijd gemiddeld meer spaargeld binnen dan eruit gaat”, aldus directeur Dirk van Leeuwen dinsdag.

...

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=7,1

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Waarom komt elke bank tegenwoordig met dit soort 'geruststellende' berichten?
Is het omdat de klanten dit soort berichten nu graag willen horen/lezen of is het omdat het werkelijk zo geweldig gaat dat het nodig is om dit juichend wereldkundig te maken?
Ik maak er geen geheim van dat het bij mij nogal wat achterdocht oproept.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Tsja van Garantibank bijvoorbeeld hoor je niets. Hoe minder hoe beter.
Ik heb mijn waardering laten blijken door er vanochtend nog even een deposito af te sluiten :)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Misschien is de Garantibank (nog) niet gebeld door de Telegraaf.
En geen reactie geven kan ook verkeerd worden uitgelegd. Het blijft altijd moeilijk met dit soort dingen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
De organisatie (nee, geen bank oid) waar ik werk werd vanochtend gebeld door een journalist, hoeveel we bij Icesave hadden...

Wellicht worden banken en bedrijven bestookt met dit soort vragen, en publiceren ze zelf maar vast om er vanaf te zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 9:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Nu alweer bijna een kwartaal na het IceSave gebeuren,
steeds weinig artikelen in dit topic over Anadolubank :|

Ik geloof nog steeds in de journalistieke wijsheid van "goed nieuws is geen nieuws", maar vind toch dat Anadolubank een zeer marktconforme variabele rente ad 5,25% hanteert op haar Alfa spaarrekening. En toch niet al zozeer aandacht krijgt..

De beperkende voorwaarden die er zijn vind ik zozeer minimaal dat het bijna niet beperkend noemenswaardig is, in feite alleen max. 2 opname per maand en een minimale storting van € 250,-, verder is de internetomgeving nog in fase 1, maar als het goed is wordt straks ook het beheer mogelijk via internet. Toch heeft het ook wel wat om nog met een OVB formulier geld over te boeken naar de privé rekening ;)

Daarom vind ik het vreemd dat er bij de Toprentes altijd over NIBC, CEB en AK wordt gesproken en Anadolu lijkt wel eens 'ohja die hebben we ook nog'-idee te geven, terwijl het m.i. een leuke alternatief kan zijn.

Voor mij telt de totopheden positieve ervaring sinds het openen van deze rekening en ben benieuwd hoe deze variabele rentes op soortgelijke rekeningen het in 2009 gaan doen...


Time will tell :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 12:52 am 

Geregistreerd: wo 05 maart 2008 10:06 pm
Berichten: 27
WitteDuif schreef:
Time will tell :roll:

Ja wat is er? :mrgreen:

Maar hier kan ik me verder helemaal bij aansluiten. Ik probeer de saldo's op mijn rekeningen nog steeds allemaal onder de 20.000 te houden, ook al is de noodzaak tot spreiden iets afgenomen. Ik heb een paar deposito's, maar met een rekening van 5,25% rente vind ik de noodzaak een deposito te nemen niet zo gek groot... En in dat geval hou ik het graag "direct" beschikbaar. Ik hoop wel dat er eens vaart achter het telebankeir systeem gezet word.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 12:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
timewilltell schreef:
Maar hier kan ik me verder helemaal bij aansluiten. Ik probeer de saldo's op mijn rekeningen nog steeds allemaal onder de 20.000 te houden.


LoL.... dat probleem ben ik nog niet tegengekomen. :D
Ik hoor juist veel meer mensen die problemen hebben met hun saldo boven de 0 te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 9:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
WitteDuif schreef:
De beperkende voorwaarden die er zijn vind ik zozeer minimaal dat het bijna niet beperkend noemenswaardig is, in feite alleen max. 2 opname per maand en een minimale storting van € 250,-, verder is de internetomgeving nog in fase 1, maar als het goed is wordt straks ook het beheer mogelijk via internet.

Ik zit net op hun site te kijken. De minimale inleg bedraagt 100 euro.
Over het internet bankieren kan ik (buiten het inloggen via de homepage) nog niks vinden. Wat is hier de verwachting van (hoe/wat/wie/wanneer)?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO