Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bij Argenta zit je goed
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 3:10 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Geachte relatie,

De financiële markten zijn op dit moment hevig in beweging. Dagelijks verschijnen in de pers berichten over de situatie en positie van banken en verzekeraars.

Naar aanleiding van deze situatie hecht Argenta Spaarbank NV er dan ook waarde aan om u als cliënt van onze bank verder te informeren over de positie van Argenta.

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs.
Zowel in België als in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten.
Voorts heeft Argenta niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden wij geen aandelenportefeuille aan. Verder heeft Argenta geen vorderingen op de Amerikaanse organisaties Lehman Brothers of AIG, waardoor de impact hiervan nihil is.
Bovendien financiert de bank zich nagenoeg uitsluitend middels spaardeposito’s van 1,2 miljoen particuliere Belgische en Nederlandse cliënten en is daardoor niet afhankelijk van de snel stijgende prijs van het geld op de internationale geld- en kapitaalmarkten.

Vanaf 2004 is Argenta Nederland actief in Nederland met het aanbieden van spaar- en betaalrekeningen. Sinds de start heeft Argenta in Nederland met een consistent rentebeleid een grote groei doorgemaakt. In Nederland hebben inmiddels 85.000 mensen een spaar- en/of bankrekening bij Argenta en is het spaarsaldo meer dan € 1,6 miljard. Argenta werkt hierbij inmiddels samen met meer dan 2200 professionele intermediairs.

Sinds 27 mei 2008 is Argenta Spaarbank in Nederland aangesloten bij het depositogarantie-stelsel, waarmee u extra waarborgen heeft voor uw spaargeld bij Argenta.
In aansluiting op onze eerdere berichtgeving inzake het depositogarantiestelsel verwijzen wij u naar onze website www.argenta.nl onder de rubriek Sparen & betalen.

Tot slot kunnen wij u nog het volgende melden inzake de halfjaarcijfers van de groep Argenta. Het balanstotaal bedraagt nu € 30,1 miljard: een groei met 2,86%. De nettowinst komt uit op € 39,7 miljoen.

Argenta blijft haar positie uiteraard scherp evalueren en wij zullen u hier de komende tijd periodiek van op de hoogte houden.

Wij gaan er vanuit u met deze informatie van dienst te zijn geweest en hopen u hiermee het vertrouwen te hebben gegeven om in deze tijden cliënt bij onze bank te blijven.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van het Team Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via helpdesk@argenta.nl.

Met vriendelijke groet,

Argenta Spaarbank NV
Directie Bijkantoor Nederland


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 3:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Depositogarantie Argenta: eerste 20000 in Belgie te halen, tweede 20000 (90%) Nederland, toch? Of is er iets veranderd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:46 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
Nu wel, ja...... tot 100.000 'gegarandeerd'. Maar wie gelooft dat allemaal nog ??

_________________
Francois A. 'Navman' Dumas
Publisher

... and the man's Blog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 2:47 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 7:27 pm
Berichten: 20
Ik voel me bij Argenta nog best op mijn gemak.
Maar als ik het goed begrijp moet je als nederlander voor de eerste 20.000 euro nog steeds naar Belgie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 3:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Hevaro schreef:
Ik voel me bij Argenta nog best op mijn gemak.
Maar als ik het goed begrijp moet je als nederlander voor de eerste 20.000 euro nog steeds naar Belgie.

Lijkt me toch eenvoudiger dan naar IJsland. Bovendien, of ik t.z.t. naar Amsterdam (DNB) moet, of naar Brussel, maakt voor mij niet zoveel uit. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 9:49 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Het eenvoudigst lijkt me als je alleen geld in Nederland hoeft te halen als het zover komt. Voor mij alleen nog maar banken met een volledige Nederlandse garantiestelsel en niet 20.000 ergens anders moeten halen.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 10:33 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ach, Brussel is voor mij ook niet zover weg hoor...
In Amsterdam loop je de kans op een wielklem en meer van dat soort ellende. Heb je het net geregeld bij DNB, kom je opgelucht buiten, krijg je dat weer...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO