Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 9:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Kun je stellen dat Argenta mede slachtoffer is geworden van IceSave ? Zij zijn volgens mij de enigste bank die naast IceSave waarvan de eerste € 20.000 niet onder het Nederlandse DSG valt (In geval van Argenta de Belgische, en inmiddels gegarandeerd tot € 100.000). Hun website was in de week na het vallen van IceSave overbelast, en inmiddels is hun spaarrente gedaald tot 4.25 % waardoor ze nu in de middenmoot zitten met hun spaarrente. Toch jammer, want het is volgens mij een hele solide betrouwbare bank en ze behoorden voor de kredietcrises tot één van de beste spaarbanken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 9:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Dat zou best kunnen. Ik ken in ieder geval één voorbeeld in mijn omgeving waarbij het geld bij Argenta werd weggehaald, direct nadat IceSave zo in het nieuws was en bij een Nederlandse bank werd gestald. Persoonlijk denk ik ook dat het niet helemaal terecht is, maar ja.... Als iemand daar lekkerder bij slaapt, is dat ook wat waard..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 10:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat alle kleine banken wel wat last hebben gehad van het omvallen van Icesave.
En het zou inderdaad maar zo kunnen zijn dat Argenta een van de zwaarst getroffenen is.
Echter dit had m.i. vrij eenvoudig voorkomen kunnen worden door een Nederlandse vergunning aan te vragen.
Het is niet duidelijk waarom niet. Nederlanders hebben er een hekel aan om brieven naar het buitenland te sturen, ook al ligt het nog zo dichtbij en spreekt men dezelfde taal.
Overigens is de rente van Argenta ook niet om over naar huis te schrijven.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 11:04 pm 

Geregistreerd: vr 12 dec 2008 10:44 am
Berichten: 9
Dat zijn de regels. Belgie is lid van de EU en daarom valt Argenta onder de garantieregeling van het land van herkomst. Argenta heeft een bijkantoor in NL en een vergunning van DNB. In de 4 jaar dat Argenta in NL actief is, hebben ze tot nu toe een stabiele/ hoge rente gegeven.

Ik denk dat Argenta de prijsvechters even aan zich voorbij laat gaan. Gezien hun funding (1.200.000 spaarders) is er op dit moment wellicht minder behoefte aan geld t.o.v. andere banken. Ik las in dit forum ook al dat veel banken hun spaarrente niet durven te verlagen, ook al is de (leen)markt daar wel naar.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO