Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 1:14 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
Recent betaalproblemen gehad met de Argentapas.
Er stond op dinsdag j.l. nog 30 euro op de betaalrekening.
Woensdag inkomen gestort, dus weer voldoende saldo voor grotere uitgaven.
Tijdens een tankbeurt op woensdag slaat de pomp af bij 30 euro.
Een nieuwe poging geeft aan:Saldo tekort!!.
Dezelfde middag gebeld met de Argenta hoe dit kan.
Het inkomen is wel gestort, doch het saldo wordt de volgende dag pas aan de bankpas toegekend, dus gold bij het tanken het saldo van 30 euro!
Bankoverschrijvingen worden die dag wel uitgevoerd.
Gek genoeg hebben wij dit in het afgelopen half jaar nog niet èèn keer meegemaakt, terwijl een zelfde situatie zich toch een keer moet hebben voorgedaan.
Heeft iemand ook dezelfde ervaring en wat werd hierover door de Argenta verteld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 1:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Lijkt een beetje op valutering?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 2:38 pm 

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 9:11 pm
Berichten: 2
Het is al langer zo dat je moet wachten totdat je inkomen beschikbaar is op de PIN-pas. Ik heb de Argenta-rekening al meer dan een jaar en heb het vaak genoeg meegemaakt dat het saldo bij internetbankieren ruim voldoende is, maar pinnen nog niet mogelijk is.

Omgekeerd is ook voorgekomen. Ik kan geen saldotekort hebben op die rekening, maar heb wel eens door kunnen pinnen tot onder de 0.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 2:54 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
janjurcus schreef:
Het is al langer zo dat je moet wachten totdat je inkomen beschikbaar is op de PIN-pas. Ik heb de Argenta-rekening al meer dan een jaar en heb het vaak genoeg meegemaakt dat het saldo bij internetbankieren ruim voldoende is, maar pinnen nog niet mogelijk is.

Omgekeerd is ook voorgekomen. Ik kan geen saldotekort hebben op die rekening, maar heb wel eens door kunnen pinnen tot onder de 0.



Heb hierover nog eens met de Argenta gebeld. In Belgie kent men dit probleem niet, maar daar is de Argenta een grote bank.
Daar heeft men een moderner systeem en omdat de Argenta in Nederland een Kleinbankstatuut is, is een dergelijk systeem vooralsnog te kostbaar.
Pas als het in Nederland rendabel wordt, zal men overschakelen naar een moderner systeem. Aldus de medewerker van de Argenta.

Voorlopig zullen rekeninghouders voor voldoende saldo moeten zorgen op de betaalrekening, om niet voor verrassingen komen te staan.
Het maakt ook niet uit of de storting door derden is gedaan of tussen de eigen rekeningen onderling.
Vandaag op de rekening, is dus morgen pas pinnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 4:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Kan je dan niet een kredietlimiet afspreken op de Argenta-rekening?

Op de giro en Rabo heb ik die afspraak wel ooit gemaakt.
Ik mag daar rood staan en als het gebeurt betaal ik een lagere rente dan bij onreglementaire roodstand.

Op de zakelijke giro mag ik zelfs rood staan zonder dat ik daar ooit om gevraagd heb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 10:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Het is allemaal nog simpeler. Ik heb dit in het begin ook één maal gehad en gebeld.
Argenta bepaalt je saldo ALLEEN éénmalig in de nacht en dat wordt (ook weer éénmalig) doorgegeven aan interpay die ertussen zit. Dus alle bij en afschrijvingen gebeuren op dat moment. De 30 euro die je in dit geval dus hebt is het enige dat je kan besteden de volgende dag. Als de bijschrijving dus een dag later is dan wordt dat pas in de avond/nacht erop bij je saldo verwerkt.
Hierdoor kan het ook zijn dat je ook meer kunt besteden (waar een ander al een opmerking over heeft geplaatst) omdat het maar 1x per dag wordt bepaald.
Het is inderdaad jammer dat deze bank niet direct het saldo bijwerkt zoals de andere banken. Ook is het wat traag met het zichtbaar maken van de transacties gedurende de dag. Het blijft een verrassing wanneer het te zien is. Zelf kijk ik daarom het liefst pas na 15:00 uur, dat geeft altijd wel een juiste stand en zie je wat je kunt besteden. Zelfs dan moet je soms even rekeningoverzicht klikken, dan krijg je details te zien daarna weer terug naar rekeningoverzicht en dan nogmaals details. Maar goed, ik heb het er graag voor over. Het is en blijft gratis, en mijn bankpas heb ik al ver over de grenzen (ook allemaal gratis) kunnen gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 8:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Dit lijkt een beetje op dit topic :
viewtopic.php?f=7&t=130

Ze moeten dit eens keer gaan oplossen .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO