Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 12:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Waarom kan ik via de betaalrekeing van Argenta Belgie wel geld overboeken naar het buitenland en bij Argenta NL NIET??
waarom worden niet-ingezetenen geweerd voor het openen van een rekening bij Argenta NL en bij Argenta Belgie niet??
Waarom geeft Argenta B wel een visa kaart uit (ook nog gratis) en Argenta NL NIET???
Waarom werken ze bij Argenta Belgie met een soort digipass (e.dentifier voor de ABN-ers onder ons) en bij Argenta NL nog met papieren TAN codes??

Het enige wat gelijk is tot nu toe, is het rente percentage van 4,25% bij de spaarrekening. (afgezien van de 0,01% rente bij de aangroei-en getrouwheidspercentages in Belgie...maar die zijn te verwaarlozen mi)

Ik heb bij beide Argenta banken een spaar-en een betaalrekening.

Anyone??


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 3:48 pm 

Geregistreerd: di 01 jul 2008 11:28 am
Berichten: 13
Argenta NL is gewoon een bijkantoortje om een beetje extra geld op te halen.
In 2009 komen ze overigens wel met een digipass.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 4:12 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
@Johan

ik zag dat je bij beiden een rekening hebt. Waar ik benieuwd naar ben: werkt het online gebeuren ook precies hetzelfde (menustruktuur, overmaken e.d.) De eenvoud hiervan (in NL) vind ik namelijk ook één van de pluspunten. Bij andere banken werkt het net even anders (details opvragen en zo, historie bekijken met een pull down menu per maand, in mijn ogen niet klantvriendelijk).

Verder kan ik niet echt vergelijken. De zaken die jij noemt wat men in B kan gebruiken zouden zeker een pluspunt zijn in NL


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 11:48 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Die laatste opmerking is zeker waar. De Belgische Argenta is een volwaardige betaalrekening (ook spaar) waar je alles mee doen kunt. Het enige dat (nog) niet gaat online is overboekingen buiten de EU. daar zijn speciale formulieren voor die je moet aanvragen op je kantoor (daar waar je in Belgie de rekening OPENT). Deze moet je dan invullen en daar weer afgeven OF opsturen naar Antwerpen. Als je een coulante kantoorhouder hebt mag je ze ook faxen of scannen en dan emailen.
verder kunnen ook mensen een rekening openen die NIET in Belgie wonen (ondergetekende)....en dat gaat allemaal NIET bij Argenta NL.
Tevens kun je met je bankpasje bij ieder Argenta kantoor in B je afschriften uit laten printen. Zo'n beetje hetzelfde systeem dat ze ook bij veel grootbanken gebruiken in Duitsland.
Ingezetenen van Belgie krijgen verder een GRATIS VISA Card! Deze kreeg ik NIET omdat ik in NL woon.

De nieuwe digipass van Argenta B bevalt goed. Ze krijgen in NL nu dus ook een digipass. Hulde!

De online structuur van Argenta B is iets anders. De verschillen zijn echter minimaal.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO