Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 7:08 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
Vandaag wilde ik een betaalrekening openen bij een tussenpersoon van Argenta. Met deze betaalrekening wil ik al mijn bankzaken kunnen doen. Maar nu moet mijn tussenpersoon een tegenrekening hebben dit mag ook geen spaarrekening zijn anders kan ik geen betaalrekening openen. Volgens mijn tussenpersoon moet ik deze tegenrekening aanhouden en mag ik deze niet opzeggen. Maar dan vraag ik mij af wat dan het nut is van een betaalrekening bij Argenta. Ik wil mijn inkomen ook direct naar mijn Argenta rekening laten storen. De meeste banken rekenen ook nog eens extra kosten wanneer je niet aan deze voorwaarden voldoet. Bij de ABN-Amro is het niet eens mogelijk een rekening aan te houden zonder je salaris daar te laten storten.

In de voorwaarden van internetbankieren staat :
Tegenrekening : Een door de Rekeninghouder(s) aan de Bank opgegeven Bankrekening of Girorekening op naam van de rekening houder(s) die wordt aangehouden bij een andere Nederlandse bank-of giro-instelling in Nederland.

Wie heeft een betaalrekening bij Argenta en hoe heeft U het geregeld m.b.t. een tegenrekening en de daarbij horende kosten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 1:58 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
Wij hebben eind vorig jaar een spaarrekening aangevraagd bij de Argenta via een tussenpersoon.Tegenrekening was onze Raborekening.
Als deze is geopend, kun je n.l. zelf via de website van de Argenta een betaalrekening openen.
Hiervoor heb je de tussenpersoon niet meer nodig.
Wij hebben destijds gebruik gemaakt van de overstapservice, alhoewel wij zelf ook de nodige wijzigingen hebben doorgegeven aan belangrijke instanties.(zoals inkomen,belastingdienst en nog een paar)
De rekening van de Rabobank( waar wij vandaan kwamen) zal na 13 maanden (zo lang duurt de overstapservice)worden opgeheven.Momenteel is hij al geblokkeerd.
Kosten hieraan hebben wij al niet meer (passen)
De betaalrekening bij de Rabo kan niet worden aangehouden als je inkomen er niet op wordt gestort.
Een echte tegenrekening hebben wij na 13 maanden dus niet meer.
Als je alleen een spaarrekening hebt bij de Argenta, zal een tegenrekening worden gevraagd.
Met een betaalrekening erbij, is dat wellicht niet meer noodzakelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 8:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
De betaalrekening bij de Rabo kan niet worden aangehouden als je inkomen er niet op wordt gestort.


Vreemd als dit in de voorwaarden staat .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2008 11:00 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ik heb sinds 2005 een betaal- EN een spaarrekening bij Argenta Nederland; ook geopend bij een tussenpersoon alhier. Ik kon indertijd beide rekeningen gelijktijdig openen ...dat was geen probleem. Mijn tegenrekening was (toen) de ABN. Thans heb ik een nieuwe rekening bij Triodos,en die ga ik gebruiken als hoofdbetaalrekening. Ik zal tzt een verzoek (online?) indienen om mijn tegenrekening te veranderen bij Argenta. Punt is wel dat je van iedere willekeurige bankrekening (mits aangehouden in NL) geld kunt overmaken naar je Argenta spaarrekening. Dus die tegenrekeing is eigenlijk (mi) alleen noodzakkelijk bij een eerste storting; da's ook bedoeld om je identiteit te controleren als je die rekening opent. Het is natuurlijk wel zo dat je alleen geld kunt overmaken van je spaarrekening naar je eigen tegenrekening.

Verder vind ik de betaalrekening bij de Argenta niet zo intressant omdat je geen overboekingen kunt doen naar het buitenland! Een ander bijkomend minpunt vind ik dat je ingezetene van Nederland moet zijn. Ik heb verregaande plannen om volgend jaar te emigreren buiten de EU. Ik zal dan die rekening sowieso moeten gaan opheffen. De TAN lijst wordt immers opgestuurd enkel naar een NL adres!!

Sinds kort heb ik ook een zichtrekening(zo noemen ze een betaalrekening in belgie) EN spaarrekening bij Argenta in belgie. De opening ging vlot in een kantoor in de grensstreek (online openen ging niet); ik moest alleen een paspoort en een recent bewijs van mijn woonplaats meenemen. Dat kon een recente afrekening zijn van een nutsbedrijf of telefoonrekening of een recent uittreksel van de GBA. Ik heb gekozen voor dat laatste.

Mettertijd zal ik de NL Argenta rekeningen gaan opheffen. Er zijn andere spaarbanken (nu) die meer rente bieden en verder kan ik met de betaalrekening van Argenta Belgie WEL overboekingen doen naar het buitenland:-) Keytrade Bank in Belgie biedt een soortgelijk pakket. (=gratis) echter zonder betaalkaart als je NIET in Belgie woont.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO