Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu vr 17 jan 2025 2:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 12:01 pm 
Gulden

Zijn er mensen op dit forum die een spaarrekening hebben bij de Leaseplan Bank. Ik kan niet op de spaarrekening komen vandaag op 1 juni 2024, aangezien er geen SMS op mijn mobiele telefoon aankomt. Vandaag kon ik wel bij mijn rekening bij Credit Europe komen, daar heb ik wel een SMS van gekregen. Vreemd dit gebeurd natuurlijk net in het weekend, klantenservice is maandag weer aanwezig.
Mijn mobiele telefoonnummer is ongewijzigd. Dat gedoe met al die SMS zal wel heel goed zijn voor bijveiliging ( behalve bij de Bunq bank ) maar als je niet bij je geld kan komen schiet dit niet op.

Laatst bijgewerkt door Martijn op za 01 jun 2024 12:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 12:30 pm 
Knaak

Ik kom dan automatisch in het scherm voor het aanvragen van een tijdelijk wachtwoord, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Inloggen via app en via scannen van QR via de app werkt wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 12:47 pm 
Gulden

Probleem is dat ik de app nog niet had geinstalleerd op mijn mobiele telefoon. Dus ik moet wel inloggen met een SMS code, wachtwoord is goed, 1 mei kon ik met dezelfde gebruiksnaam en wachtwoord m.b.v een SMS code inloggen. Ik kan op de geinstellerde App op mij mobiele telefoon inloggen maar voor het aanmelden heb ik eenmalig een 6 cijferig code per SMS nodig. Die komt dus niet aan, om gek van te worden. SMS berichten van Credit Europe en Mijn Overheid en de Belastingdienst doen het wel.

Ik wacht wel tot maandag de klantenservice weer aanwezig is, dan kan ik de vraag stellen. Online zie ik niet dat er geen technische storing is bij de Leaseplan Bank. Van al het gedoe met applicaties, om de zoveel tijd je wachtwoord veranderen wordt ik niet vrolijk. Nu kan ik niet bij mijn spaargeld komen.

Op https://nl-be.trustpilot.com/review/leaseplanbank.nl?sort=recency staan toch een aantal reviews die niet al te best zijn ( waaronder die van mij ), nou kan het zijn dat er een tijdelijke technische storing is, maar ik zie hier niets van online. Wel een hoop info maar geen verklaring waarom ik niet kan inloggen

Laatst bijgewerkt door Martijn op za 01 jun 2024 1:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 1:30 pm 
Knaak

Ik heb even die stomme chatbot geprobeerd op dit onderwerp, zonder resultaat natuurlijk, maar aan het eind werd wel voorstesteld om met een medewerker te chatten (of dat echt zal gebeuren op zaterdag weeg ik niet).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 1:44 pm 
Daalder

Op https://allestoringen.nl/storing/leaseplan-bank/ is momenteel vanaf 10:00 uur een piek zichtbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 2:06 pm 
Gulden

Bedankt, dan weet ik tenminste dat ik niet de enige ben met inlog problemen. Ik heb toch het gevoel met alle veiligheidsmaatregelen dat de banken te ver doorschieten ( bijv. je SMS inlogcode is slechts 5 minuten geldig bij de LPB).
Ik ga overwegen om een aantal online spaarrekeningen te verminderen, bij de Lease plan bank had ik toch niet een groot bedrag staan. Over een maand ga ik van Credit Europe een bedrag wat nu rendeert voor 3,55 % elders stallen. Dat wordt dus niet de Leaseplan Bank.
Jammer dat de grootbanken zo lage rente bieden, bij de ABN AMRO bank waar ik zit kan ik nu nog wel via mijn Edentifier inloggen. Maar ik las in de Geldgids van de Consumentenbond dat deze bank dit er ook uit wil gaan gooien in de toekomst.
Dus als je wilt internetsparen heb je nodig:
- bij de grootbanken in iedergeval een betaalrekening,
- in het algemeen Internet toegang + computer,
- een Mobiele telefoon die liefst ook een Smartphone is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 4:51 pm 
Knaak

Geen SMS toevallig als een nieuwe maand begint? Hebben de rekening voor juni nog niet betaald?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 6:05 pm 
Gulden

We zijn 6 uur verder toen ik voor het eerst probeerde in te loggen, nog steeds krijg ik geen SMS toegestuurd van de Leaseplan Bank. Zorgelijk, de eerste beste mogelijkheid dat ik de beschikking heb over mijn spaargeld gaat het daar weg. Voorheen nog nooit problemen gehad bij deze bank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 6:39 pm 
Knaak

Vind je dat niet een beetje radicaal? Nog nooit problemen gehad, alle tijd gehad om ooit de app te installeren, en bij de eerste storing in je leven al je geld willen weghalen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 6:47 pm 
Gulden

Ik ben niet zo van de app, tot nu toe ging inloggen met SMS code als tweetrapsraket prima, maar vandaag heeft de Leaseplan bank blijkbaar een inlogprobleem, dat geeft het vertrouwen toch wel een deuk.

Je ziet altijd je geld spreiden over meerdere banken.

Edit, ik zie in de historie over dit onderwerp bij Spaarinformatie dat ik vroeger ook een inlogprobleem heb gehad, dit is dus niet uniek te noemen voor mij

Laatst bijgewerkt door Martijn op za 01 jun 2024 9:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 jun 2024 8:38 pm 
Daalder

Martijn schreef:
Je ziet altijd je geld spreiden over meerdere banken.
Eens, altijd spreiden. Daarom zou ik voor 1 enkele storing niet meteen een rekening opzeggen van een bank waar (in mijn geval) al heel veel jaren nooit problemen waren.
Immers, morgen kan het bij een andere rekening zijn waar de problemen zijn, en kan je LPB dan weer juist voor je "backup plan" gebruiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2024 10:02 am 
Gulden

Vandaag 3 juni lukte het me om 9 uur om wel een SMS code te krijgen, gelijk de rekening leeggemaakt en het spaargeld naar mijn huisbank overgemaakt ( dat gaat wel snel met instant payment ). Ik lees op Trustpilot dat mensen vanochtend nog steeds last ondervinden, met inloggen met de twee trapsraket verificatie met een SMS code. De beveiliging is momenteel dusdanig dat het soms lastig is om bij je eigen spaargeld te komen. Helaas moet dit wel aangezien er digitale criminelen constant bezig zijn met nieuwe trucs om aan je geld te kunnen komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2024 10:43 am 
Gulden

Wat een rare paniek!
Ik heb al meer dan 10 jaar LP bank. Nog nooit problemen gehad.
Inloggen werkt met de web site en ook met de App.
Alles staat er nog op ook ! En nog steeds een van de betere tarieven :D
…en ja, de bank-url is https://sparen.leaseplanbank.nl/ …. niet op een andere dan leaseplanbank.nl klikken :?
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit op Trustpilot geklikt :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2024 11:10 am 
Vijfje

Pfff als de problemen niet groter worden dan dit dan ben je een gelukkig mens. Overal gaat wel eens iets mis.
Die domme doos die laatst bij De Oranjezomer zat vanwege fraude bij BUNQ had écht een probleem.
"Luuk, wat doe je nu" riep ze toen Ome Luuk een miljoen wegboekte naar een voormalige Sovjetrepubliek.
Gelukkig deed Jack van Gelder een oproep aan Ome Ali de oprichter van BUNQ om iets van zijn miljoenen af te staan.
Een beetje lachwekkend allemaal. :lol: Behalve voor de dame natuurlijk. Wie zet dan ook een miljoen op een internetrekening zonder opname daglimiet.
En hoe vaak is al niet verteld dat de bank jou nooit belt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 jun 2024 12:05 pm 
Gulden

Citaat:
Pfff als de problemen niet groter worden dan dit dan ben je een gelukkig mens.
Ik voel mij op dit moment inderdaad een gelukkig mens, niet al te veel stress. Gezond van lijf en leden en bovenal al 4,5 jaar met prepensioen, dus ik kan doen en laten wat ik zelf wel ( ik doe wel vrijwilligerswerk ). Een aanrader mocht iemand voor zijn pensioengerechtigde leeftijd met pensioen willen gaan, ik heb net het boek https://www.bol.com/nl/nl/f/het-plakbandpensioen/9200000051833360/ uitgelezen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]