Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 30 apr 2025 7:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jaaroverzicht
BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 6:31 pm 
Gulden

Je kunt het natuurlijk zelf even uittellen, dat saldo per 31 december, maar het klopt wel, dat het soms heel lang duurt.
Als het beleggingen betreft wordt dit uittellen overigens heel lastig:
je moet dan gaan rekenen met de koersen van 31 december volgens de officiële prijscourant.

Ik heb het diverse keren meegemaakt dat een jaaropgave pas ruim na 1 maart binnenkwam.
Zo is er bij mij in het verleden al iets binnen gekomen in de tweede helft van maart (dit was iets dat de toenmalige Postbank vergeten had te sturen, een dividend opgave van 1 specifiek beleggingsfonds, overigens wel met een excuus van hun erbij).

Als ik momenteel klik op de jaaropgave in mijn Argenta internet spaarrekening (toendertijd afgesloten via een Nederlands bijkantoor) dan zie ik alleen maar een hoop gecodeerde tekst, waar verder niets uit te ontcijferen valt.Ik zal dit eind volgende week nog eens proberen, is het dan nog hetzelfde, dan tel ik het saldo op 31 december zelf uit.Wel stuur ik dan even een berichtje naar Argenta betreffende het onleesbaar zijn van de jaaropgave.

Ik wacht verder nog op Leaseplan bank en nog enkele andere spaarekeningen.
Tevens heb ik vorig jaar (na lang wikken en wegen) een rekening afgesloten bij cogiro oftewel cobeleggen:
ook bij hun wacht ik nog op een jaaropgave van de relatief kleine beleggingsposities die ik daar aanhoud en van de betaalde binnenlandse en buitenlandse dividendbelasting, alsmede van het cash gedeelte.Van Binckbank heb ik dit wel al binnen.

Ik wacht geduldig af,maar vervelend is het wel.Eigenlijk zou het voorschrift moeten zijn dat fiscale jaaropgaven op een bepaalde datum (bijvoorbeeld 1 maart) binnen moeten zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 8:33 pm 
3 Kwartjes

Zit toevallig iemand bij van Lanschot? Dat is elk jaar hopeloos, laatste van alle banken.
Hoewel ze zich noemen "de beste bank van Nederland".

@ schuiver: inderdaad je kan alles wel nazoeken, behalve beleggingen. Niet alleen aandelen maar ook waarde van obligaties is bijna niet te traceren. Deze worden tegen de biedkoers op het overzicht vermeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 8:53 am 
Gulden

Even off-topic:

De waarde van beleggingen zoals vermeld op een fiscale jaaropgave zijn geldend voor de belastingaangifte.
Of het nu om een bied- of laatkoers gaat, dat maakt niet uit.
Heel officieel moet de waarde worden genomen zoals deze vermeld staat in de officiële prijscourant op 1 januari 2010 en 31 december 2010 (vanaf belastingjaar 2011 geldt maar een waarde peildatum, namelijk 1 januari van het betreffende belastingjaar).
De officiële prijscourant staat tegenwoordig gewoon op internet, netjes gerangschikt naar datum (gewoon even googelen op officiële prijscourant).
Probleem blijft dan nog dat je niet alles kunt vinden in deze courant:
bijvoorbeeld effecten die genoteerd staan op een buitenlandse beurs.
Het is dus sowieso noodzakelijk om een fiscale jaaropgave te hebben.
Sommige instanties zijn inderdaad heel erg laat met verstrekken hiervan,maar ze zijn het wel verplicht :
ze moeten dit immers ook melden aan de fiscus.

Met van Lanschot heb ik geen enkele ervaring (geen rekening bij hun), wel met Binck (zijn altijd netjes op tijd) en met SNS Fundcoach (ook netjes op tijd).
Maar ook Robeco en diverse anderen zijn altijd keurig op tijd.
Ben alleen benieuwd wanneer cobeleggen (cogiro.nl) met de fiscale jaaropgave komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 12:33 pm 
Moderator

schuiver schreef:
Even off-topic:

Om te voorkomen dat een topic gesloten of geschoond moet worden liever niet meer.
Het onderwerp van dit topic: Jaaroverzicht LeasePlanBank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 4:12 pm 
3 Kwartjes

Sorry!

Ik had niet in de gaten dat ik in deze (verkeerde) topic bezig was. Ik dacht dat ik het in topic: "Jaaropgave 2010 - Wanneer?" neergezet heb. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 5:54 pm 
Gulden

Datzelfde dacht ik ook op zaterdag.
Ik zag het pas op zondag. :oops:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]