Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 11:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 12:16 pm 
Gulden

Is me vandaag voor 12.00 toch gelukt vanaf mijn Money Spaarrekening richting de Lease Plan Bank geld te storten via mijn Abn Amro Bank. Ik had niet verwacht dat binnen een werkdag te realiseren.

Alsnog een termijndeposito met korte looptijd afgesloten :) bij de LPB tegen de huidige tarieven, let op dit kan alleen nog vandaag tot 20.00 uur vanavond. Daarna geldt het nieuwe tarief .

Overboekingen via internet gaan toch wel snel tegenwoordig.

Het wordt steeds moeilijker om via sparen nog rendement te maken, er staat vanochtend een artikel van het IMF met fantastische adviezen die alleen maar meer inflatie veroorzaken, dus verdere geldontwaarding.

Zie : http://www.telegraaf.nl/dft/13051058/__IMF_pleit_voor_hogere_lonen_en_meer_inflatie__.html

Met de 3 % voor 9 maanden deposito kun je de inflatie na de VRH momenteel nog niet bijhouden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 4:36 pm 
Daalder

Martijn schreef:
let op dit kan alleen nog vandaag tot 20.00 uur vanavond. Daarna geldt het nieuwe tarief .

Hoe weet je dat?
Ik had gehoopt komende nacht mijn vrijkomende depo nog een jaartje vast te zeten tegen het oude percentage.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 5:01 pm 
Gulden

Citaat:
Hoe weet je dat?
Ik had gehoopt komende nacht mijn vrijkomende depo nog een jaartje vast te zetten tegen het oude percentage.

Als je op de website van de Leaseplan Bank kijkt bij veelgestelde vragen lees ik bij:
Citaat:
Wat is de datum van ingang van een particuliere termijndeposito ?

De ingangsdatum is de dag dat u het particulier termijndeposito opent. Voorwaarde is dat u het termijndeposito voor 20.00 uur opent. Opent u het termijndeposito na 20.00 uur? Dan is de volgende werkdag de ingangsdatum. Opent u het termijndeposito in het weekend? Dan is de eerst volgende werkdag de ingangsdatum.

Als u een termijndeposito verlengt is de ingangsdatum de dag waarop de verlenging van het termijndeposito ingaat.

Ik had al een vermoeden dat ik het deposito voor middernacht moest openen, maar tot mijn verbazing stond dat je dit voor 8 uur s' avonds moet doen, een instinkertje :( .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 5:29 pm 
Kwartje

In de voorwaarde staat inderdaad 20.00 uur.
Laatst opende ik om 22.00 uur echter een deposito, welke nog op die dag werd meegenomen.

Maar voor de zekerheid zou ik ze toch maar openen voor 20.00 uur (als dat lukt natuurlijk)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 6:02 pm 
Vijfje

Bij mij vallen er behoorlijke bedragen vrij deze maand

Zowel bij MY, als LPB... later deze maand eens kijken wat handig is.
Wellicht 6 maanden bij MY, 2,7% tegen 2,6% bij LPB... is nog belachelijk laag.. maar je moet iets..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 6:48 pm 
Kwartje

Gelukkig heb ik vorige week nog een deposito voor 2 jaar tegen 3,3% mogen afsluiten. De spaarrente is zo laag geworden dat de inflatie niet meer is bij te benen. Mede ook omdat onze overheid middels de box 3 boete een hap uit ons spaargeld neemt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 10:20 pm 
Gulden

Martijn schreef:
Is me vandaag voor 12.00 toch gelukt vanaf mijn Money Spaarrekening richting de Lease Plan Bank geld te storten via mijn Abn Amro Bank. Ik had niet verwacht dat binnen een werkdag te realiseren.

Het zijn allemaal ABN AMRO dochters dus zou je inderdaad denken dat het moet kunnen....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 10:22 pm 
Vijfje

@ErikVries
Welke box 3 boete?
Heb gelukkig eerder deze maand, nog wel andere vrijgevallen deposito's tegen 3,2% kunnen vastzetten

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 7:23 am 
Site Admin

De nieuwe tarieven staan online:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/ba ... ePlan_Bank

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 8:04 am 
Stuiver

@juanj
(Mod edit: overbodige quote verwijderd.)
neem aan dat hij bedoeld dat je vanaf een bedrag van 21.139 euro vermogensheffing betaald. dus dat je een deel van de rente boven dit bedrag weer inlevert. dat bovenop de inflatie wat je er af moet halen is eigenlijk dik verlies

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 8:52 am 
Daalder

@robartjee,

bijna goed. Je betaalt in box 3 VRH over je vermogen, niet over de rente.
m.a.w. geen rente, wel vermogen= toch betalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 11:14 am 
Vijfje

Wat ook mogelijk is: veel rendement maken (komt voor!) en weinig belasting betalen (naar verhouding).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 12:37 pm 

Ongelovelijk eigenlijk dat ze met deze forse verlaging op 9 maanden en 1 jaar nog steeds de hoogste zijn.

Veel scheelt het niet maar ICBC in Amsterdam biedt 0,1% hoger op 1 jaar deposito alleen is deze bank niet in het overzicht hier terug te vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 10:40 pm 
2 Kwartjes

Wie met sparen nog een (enigszins) redelijk rendement wil behalen, dient te kiezen voor langlopende spaardeposito's.
Helaas beseffen dat te weinig spaarders.
Gisteren een deposito bij LPB aangemaakt (5 jaar tegen 3,8%).

A penny saved is a penny earned.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 2:52 pm 
Kwartje

Ik denk dat de meeste spaarders hier dat wel beseffen, maar dat velen bang zijn (gezien de huidige lage rente) op termijn verkeerd te hebben gekozen.
Ze hopen dus op hogere rente, willen mobiel blijven en kiezen daarom voor korte looptijden met lagere rente.
(zie ook de uitkomst van de poll van LP waarbij de meerderheid voor 1 jaar vast koos)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]