@roobaarop: Anderen verklaren Lpb hier niet voor heilig, maar jij begint ze al af te katten voordat je iets kunt weten.
roobaaro schreef:
natuurlijk kan leaseplan de opslag verhogen , alleen denk ik dat ze niet ruim boven de rest willen zitten als ze hetzelfde geven ( 2,70) dan gaat toch niemand hier schuiven .
Geef mij eens 1 goede reden waarom een bank ruim boven de rest zou willen zitten? Natuurlijk doen ze dat niet, hoe jammer het ook is.
roobaaro schreef:
Maar ik mag hopen dat u net als mij van mening bent dat mocht de economie verslechteren dat niemand kan zeggen of lease plan bank eventuele klappen op kan vangen.
Dat kan inderdaad niemand zeggen, maar zonder steun waren ook een aantal van de door jou zo zeker geachte grootbanken op de fles gegaan.
Bekijk het eens een keer van de andere kant. Leaseplan heeft kapitaal nodig om de bedrijfsvoering te financieren. Dit kunnen ze lenen bij banken tegen een procentje of 5 (als ze mazzel hebben) of bij spaarders oppikken voor nog geen 3%.
In economisch slechte tijden zal volgens jou dus elk bedrijf dat vreemd vermogen heeft aangetrokken omvallen?
Lijkt me een fabeltje he, alleen de sterke bedrijven blijven over.
Het is natuurlijk altijd de vraag of Leaseplan tot de sterkere bedrijven behoort, maar tot nu toe ben ik nog niet bang voor een faillissement van Leaseplan en dus het omvallen van de LPB.
Ik zorg wel dat ik onder de 100k blijf (nu is dat niet zo moeilijk
), dat mochten ze omvallen alles onder de het DGS valt.
Maar dat zou ik ook bij de andere banken doen.
En ik ben ook niet bang dat ik een paar maanden op mijn geld moet wachten, want het is echt niet de enige bank waar ik een rekening heb geopend.
Voor jou lijkt het me trouwens beter om gewoon alles in aandelen te stoppen.
Speculeren vind je helemaal het einde en probeert jouw ideeën hier als feiten te verkopen.
Wacht eerst de opslagverandering van het 4e kwartaal even af en praat dan verder.
Dan weten we namelijk echt meer.