Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 9:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 5:33 pm 
Knaak

Icesave today,I save schreef:
obligataire schreef:
Plus natuurlijk het gegeven dat wijze klanten rekening houden met de bovengrens van het garantiestelsel.

Echt wijze klanten sluiten liever 100 deposito's af van 1000 euro dan één van 100000 euro :wink:

Dat eerste zou ook mijn keuze zijn als dit de enige mogelijkheden waren. Anders had ik er eerder liever 10.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 6:46 pm 
2 Kwartjes

Icesave today,I save schreef:
Echt wijze klanten sluiten liever 100 deposito's af van 1000 euro dan één van 100000 euro :wink:

En waarom is dat zo? Over welke wijsheid gaat dit? En tov wat staat 'echt wijs' hier?
Zit hier de veronderstelling achter dat 100k ongeveer 'alle je bezit' is? Dat vermeld je niet.
Iemand die nu 1M wil plaatsen in deposito's kan mijns inziens zonder bezwaar 10 x 100k telkens in één deposito bij 10 verschillende banken stallen.
(of meer in het geval van een staatsbank of 'systeem bank')
Je moet er niet aan denken om 100 of zelfs 1000 deposito's te moeten gaan afsluiten toch?
(Maar helaas heb ik dat dilemma ook niet ;-)). Of mis ik iets?
Ik snap die angst voor het moeten openbreken van deposito's niet zo goed. Waarom zou je dat doen?
Je gaat toch niet zo ver met deposito's dat je niet ruim voldoende liquide middelen meer hebt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 6:51 pm 
Kwartje

@dubbeltje: niet iedereen kent (zoals jij?) de situatie van zijn werkgever - en daarmee de zekerheid van zijn baan- tot over 5 jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 6:54 pm 
Daalder

En als de Euro valt wil ie er misschien wel graag (vervroegd) spiegeltjes, kraaltjes of schelpen van kunnen kopen.
Maar OK, 10 van 10.000 zou misschien een beter voorbeeld zijn.
Kleine moeite en misschien later groot plezier.
Het kost buiten een beetje moeite niks extra.

Bedrijven zijn zich momenteel ook massaal contractueel tegen een eventuele val van de Euro(zone) aan het wapenen!
Maar dit even terzijde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 7:30 pm 
Kwartje

Wat ik nog steeds niet snap, is dat iedereen zo bang is om zijn geld voor langere tijd kwijt te zijn, we hadden met zijn allen toch veel beter 4,65% voor 5 jaar kunnen hebben. Dit is gewoon een hele mooie rente, daar moet je hem bij delta lloyd of nibc al 10 jaar voor vastzetten. Of verwacht 90% van de kiezers dat je over een jaar meer als 4.65% krijgt voor 5 jaar vast?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 7:41 pm 
Knaak

edwin schreef:
Wat ik nog steeds niet snap, is dat iedereen zo bang is om zijn geld voor langere tijd kwijt te zijn, we hadden met zijn allen toch veel beter 4,65% voor 5 jaar kunnen hebben. Dit is gewoon een hele mooie rente, daar moet je hem bij delta lloyd of nibc al 10 jaar voor vastzetten. Of verwacht 90% van de kiezers dat je over een jaar meer als 4.65% krijgt voor 5 jaar vast?

Edwin. De vraag die "we" moeten beantwoorden is, hoe is de vraag in de depositomarkt verdeeld? Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat er veel meer depositos tot 2 jaar worden afgesloten als depositos van 5 jaar en langer. Wat ik dus bedoel uit te drukken is, dat ik denk dat er gewoon altijd een veel grotere markt is voor de korte deposito's. En dan is het volkomen logisch dat de 1-jarige deposito's verreweg de meeste stemmen kregen, want 3,95% is een heel mooi percentage momenteel voor 1-jarig, zoals 4,65% heel mooi is voor 5-jarig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 8:22 pm 
Vijfje

Ik ben geen voorstander van langer vast zetten dan 1 jaar.

Omdat ik niet graag mijn geld voor langere tijd kwijt bent, om de simpele reden, dat er problemen komen/zijn, je tegen een boete het geld kan terug krijgen, en dat het dan al die jaren niets opgeleverd heeft.

Je moet zeker geld vrijhouden waar je meteen bij kan als het moet, maar je word met de slechte rente % wel een beetje gedwongen om je geld vast te zetten, om nog een beetje te verdienen aan je spaarcenten

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 8:29 pm 
Vijfje

Sterker nog, ik denk dat LPB dit van tevoren ook wel wist en daarom moet je dit 1-jaars deposito zien als de beoogde opvolger van hun vorige succesnummer, de 1-jaars deposito van 3.75% die we vorig jaar konden afsluiten.
Intussen hebben ze met deze toch wel unieke actie veel positieve aandacht gehad in de media met als gevolg dat het nu storm loopt.

Persoonlijk heb ik voor de 5-jarige gestemd, maar nu het de 1-jarige is geworden, heb ik daar nu ook al wat geld staan, want het is inderdaad een heel mooi percentage in deze tijd en je kunt ten slotte niet alles lang vast zetten :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 8:33 pm 
Daalder

Een beetje marketeer wist op voorhand dat de 1-jaars zou gaan winnen.
Dit gaat waarschijnlijk puur om de publiciteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 10:56 pm 
Stuiver

Lijkt me ook, in het begin kon je al zien dat de 1-jaars tabel veel sneller omhoog ging dan de rest. Dit had men vooraf al aardig ingeschat.
Verder : wie was de betrokken notaris die de controle uitvoerde op het proces en het eerlijk verloop daarvan?

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar zonder controle kan Leaseplan natuurlijk zelf de uitslag ook een bepaalde kant opsturen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2012 11:08 pm 
Vijfje

LPB weet tot nu altijd de markt goed in te schatten.

Ze hebben schijnbaar erg goede analisten

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 11:30 am 
Kwartje

Misschien dat die analisten dan de beurs eens in kunbnen gaan schatten, want die het nu doen die hebben het vaak allemaal mis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 12:16 pm 
Kwartje

LpB heeft veel geld nodig, uit de december verkoopcijfers bleek dat er erg veel lease verkopen waren en ik zag net bij Autoweek een interview met een marketing man van LP waarin hij uitlegde hoe het zat met de bijtelling die per 1 juli gaat veranderen, het is belangrijk dat een auto dan al op kenteken staat en zij bestellen daartoe op tijd auto’s

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 12:52 pm 
Kwartje

edwin schreef:
Wat ik nog steeds niet snap, is dat iedereen zo bang is om zijn geld voor langere tijd kwijt te zijn, we hadden met zijn allen toch veel beter 4,65% voor 5 jaar kunnen hebben.

Historisch gezien is de rente momenteel erg laag. Dus statistisch gezien is de kans groter dat de rente omhoog gaat.
Een half jaar geleden had LPB een actie van 3,75%, nu 3,95%, dus over een half jaar 4,15% (dit is wel wishfull thinking...). :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012 5:44 pm 
Stuiver

794**

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]