Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het zijn woelige tijden. Dagelijks verdwijnen er banken van het speelveld.
Blijven jullie trouw aan ATB of zijn er onder jullie ook mensen die alles weggehaald hebben? Voor de zekerheid.
Durft er iemand > 20K bij ATB aan te houden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:07 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Je kunt met deze vraag op dit forum wel draadjes openen voor elke bank. Nog even en de prijs van wol is onbetaalbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:33 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
BillGates schreef:
Het zijn woelige tijden. Dagelijks verdwijnen er banken van het speelveld.
Blijven jullie trouw aan ATB of zijn er onder jullie ook mensen die alles weggehaald hebben? Voor de zekerheid.
Durft er iemand > 20K bij ATB aan te houden?
Waarom zou je alles weghalen, 20K is gegarandeerd. Waarom zou je meer dan 20K hebben bij welke bank dan ook (behalve wanneer je "teveel" geld hebt, dan zet je het "teveel" bij abnamro of rabo (of een andere systeem bank).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 12:05 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb wel vertrouwen in de ATBank en ook in de moederbank: zie http://www.alfabank.com/. Als je je aan de garantiegrenzen houdt, loop je m.i. geen risico. Als de depositogarantiegrenzen worden opgetrokken, zou ik er meer geld stallen. Ze zijn nl. erg klantvriendelijk en een overboeking naar je tegenrekening wordt behandeld als een spoedoverboeking.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 11:32 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Ik maak me geen zorgen. Ondanks dat ik niet boven het vermogen van het garantiebedrag uitkom heb ik via email gevraagd hoe hun ervoor stonden in deze crisis. Hieronder het antwoord:

[quote] Zoals u op onze website hebt kunnen lezen zijn wij een Nederlandse bank onder supervisie van De Nederlandsche Bank en wordt u daardoor beschermd onder het depositogarantiestelsel zoals dat voor Nederlandse personen geldt. Amsterdam Trade Bank N.V. is een stabiele bank met een zelfstandige financiële positie en gezonde balans die ruimschoots voldoet aan alle financiële eisen die De Nederlandsche Bank stelt. U hoeft zich wat dat betreft dan ook geen enkele zorg te maken.

De resultaten van onze bank ontwikkelen zich bijzonder goed. De goede resultaten van 2007 zullen in 2008 ruimschoots overtroffen worden en, alle turbulente ontwikkelingen ten spijt, ook het jaar 2009 zien wij vol vertrouwen tegemoet. Zoals wij in ons jaarverslag ook hebben geschreven worden wij geheel niet getroffen door de huidige ontwikkelingen omdat wij ons altijd verre hebben gehouden van handel in derivaten (die onder andere waren gebaseerd op de zogenaamde subprime hypotheken). [quote]


Een paar dagen later trof ik ook nog halfjaarcijfers van 2008 op hun website aan. Zie http://www.atbank.nl/nl/overons/jaarverslagen.html

Over de helft van 2008 hebben ze 'bijna' evenveel winst gedraaid als in heel 2007!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 12:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
ziet er prima uit! heb er net nog een nieuw deposito geopend, ik zie dit gewoon als een stabiele kleine Nederlandse bank die al jaren meedraait. Volgens mij moet het als kleine bank ook prima mogelijk zijn om goed door te draaien op dit moment als je via de DSB methode werkt; dus spaargeld enerzijds en niet al te risicovolle leningen aan consumenten en hier en daar nog wat bedrijven anderzijds.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 12:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Die cijfers zeggen nu natuurlijk helemaal niks meer.
Die zijn van eind juni 2008.

De winst over de eerste helft van 2008 was voor Landsbanki ook 12% hoger dan een jaar daarvoor.
En vergelijk de tier-1 ratio's van dat moment maar eens.
Eind juli stond Landsbanki er beduidend beter voor dan bijvoorbeeld DSB en ING.

Resultaten uit het verleden...

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Alfa bank te koop
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 1:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Alfa bank te koop voor een appel en een ei.
Nou ja.....

http://tinyurl.com/4tzlkt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
lol :lol:

Heb onlangs nog een nieuw deposito geopend bij AT Bank en heb geen aanleidingen om het direct opvraagbare deel weg te halen, integendeel verwacht ik dat deze bank net als andere Turkse banken zich toch goed staande kan houden in de bankencrisis.

Puur mijn beleving en laat de eurootjes nog mooi staan...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
BillGates schreef:
Het zijn woelige tijden. Dagelijks verdwijnen er banken van het speelveld.
Blijven jullie trouw aan ATB of zijn er onder jullie ook mensen die alles weggehaald hebben? Voor de zekerheid.
Durft er iemand > 20K bij ATB aan te houden?


Maak me totaal geen zorgen. Heb er zelfs 30k staan, maar dan wel een en/of rekening. :-) Ik maak me om geen enkele bank druk die onder het Nederlandse garantiestelsel valt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Paniek is een natuurlijke emotie. Mensen zouden hun geld het liefst in een oude sok stoppen. Angst is ook een slechte raadgever. Een sok betaalt immers geen rente.

Ik heb voldoende redenen om aan te nemen dat Amsterdam Trade Bank voldoende solvabel en liquide is. Ze hebben geen riskante overnames gedaan, ze beleggen niet in suprime hypotheken en een aantal van hun aandeelhouders hebben nog steeds miljarden op hun rekening (ondanks het erg inzakken van de Russische beurs).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:14 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Sommige banken gaan failliet, en anderen draaien alleen maar meer winst tijdens een crisis?!?!?

Zie de 3e kwartaalcijfers op http://www.atbank.nl/nl/overons/jaarverslagen.html

Tier 1 ratio's heb ik nog niet gevonden op hun website (maar zolang ATB geen rating heeft zijn ze niet actief op de kapitaalmarkt en verwacht ik weinig schokkends).

Vind het eigenlijk wel jammer dat daar zo weinig aandacht in de media aan wordt geschonken, want het wel of niet actief zijn op de kapitaalmarkt lijkt me wezenlijke informatie die vele paniek-reacties (en dus b.v. banken-runs) kunnen voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:35 pm 

Geregistreerd: wo 01 okt 2008 11:27 am
Berichten: 9
De media interesseert goede cijfers (zoals deze van de AT-bank) niks. Die proberen momenteel elk negatief stukje nieuws groots te publiceren zodat ze wanhopige mensen kunnen interviewen en sensatie kunnen maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 6:54 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Ik doelde eigenlijk meer op media-aandacht voor het onderscheid tussen de kapitaalmarkt en de geldmarkt waarop banken (wel en niet beursgenoteerd) actief kunnen zijn. Dit is voor spaarders momenteel een goede indicator hoe 'waardevast' de bank is.

Want jullie hebben gelijk: cijfers zijn geen garantie, en van de media hoef je ook niets inhoudelijks te verwachten (al moet ik zeggen dat er waarschijnlijk meer slachtoffers bij bv. icesave waren gevallen als de media niet 'op sensatie belust' was).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:26 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Koral schreef:
..............., want het wel of niet actief zijn op de kapitaalmarkt lijkt me wezenlijke informatie die vele paniek-reacties (en dus b.v. banken-runs) kunnen voorkomen.
Dit gegeven is voor mij persoonlijk een nietszeggend criterium, via dochterondernemingen heb je er geen idee van hoe de geldstromen lopen. Icesave zelf was nergens beursgenoteerd, waar is het ingelegde geld zo snel gebleven...? Hetzelfde geldt de buitenlandse dochtervestigingen van AK of AT, aan wie hebben ze de ingelegde gelden uitgeleend..? Aan hun beursgenoteerde moederbedrijven? Dan kan het ze (in theorie) net zo vergaan als Icesave. De enige zekerheid die je volgens mij hebt is het DGStelsel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO