Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 12:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hier de hele riedel.

Bron: De Telegraaf. Zondag 27 januari 2008.

Fiscaal voordelig vermogen opbouwen kan sinds 1 januari ook bij banken, daarvóór alleen bij verzekeraars. Voor dit voordeliger sparen op een geblokkeerde bankrekening, het zogenoemde banksparen, zijn inmiddels de eerste producten op de markt. De politiek en Consumentenbond propageren banksparen als goedkoper dan de dure lijfrentes en beleggingshypotheken van verzekeraars. In de eerste weken met bankspaarproducten blijkt het voor consumenten lastig om ze in detail te vergelijken.

...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 4:39 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Ik ben zo'n adviseur die provisie verdient op de "verkoop" van levensverzekeringen. Helaas worden de "vergelijkingen" van erg ongenuanceerd gedaan, hetgeen de consument uiteindelijk toch ook niet ten goede zal komen. Banksparen zal zeker als serieus alternatief meegenomen moeten worden, maar het zal duidelijk zijn dat ook daar (door diverse partijen) aan verdiend moet worden en uiteindelijk komt dat gewoon van de inleg van u als klant.

In plaats van een keuze tussen OF een levensverzekering OF een bankspaarproduct is daarom ook een aflossingsvrije hypotheek een serieuze overweging waard, met daarnaast een EIGEN spaarrekening: Weliswaar in box 3, maar zonder alle bijbehorende kosten en fiscale regimes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 5:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
In plaats van een keuze tussen OF een levensverzekering OF een bankspaarproduct is daarom ook een aflossingsvrije hypotheek een serieuze overweging waard, met daarnaast een EIGEN spaarrekening: Weliswaar in box 3, maar zonder alle bijbehorende kosten en fiscale regimes.


Bij je laatste optie kom je er in de praktijk bijna niet onderuit ook een levensverzekering af te sluiten.
M.i. hoeft ie niet zo hoog te zijn, maar ach je gunt een evt. weduwe ook nog een onbezorgd en prettig leven (onder hetzelfde dak) nietwaar?
Angst verkoopt nog altijd goed. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 5:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Oké, altijd netjes als je ook de eventuele nabestaanden niet onverzorgd achter wilt laten. Maar het spaarsaldo (dat bij een gelijke periodieke inleg exponentieel stijgt) komt zowiezo al goed terecht na overlijden. Dus je hoeft dan alleen nog een losse overlijdensrisicoverzekering te sluiten en die kan dan dus (normaalgesproken) annuïtair dalend zijn. Dat maakt 'm wat goedkoper en bovendien zijn de premies voor losse overlijdensrisicoverzekering het afgelopen jaar fors gedaald.

En dan is de cirkel wee rond, dan want dan hebben we het toch weer over een RISICOverzekering. En verzekeringen zijn er voor de risico's. Om te sparen hebben we eigenlijk geen verzekering nodig :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 5:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Oké, altijd netjes als je ook de eventuele nabestaanden niet onverzorgd achter wilt laten. Maar het spaarsaldo (dat bij een gelijke periodieke inleg exponentieel stijgt) komt zowiezo al goed terecht na overlijden. Dus je hoeft dan alleen nog een losse overlijdensrisicoverzekering te sluiten en die kan dan dus (normaalgesproken) annuïtair dalend zijn. Dat maakt 'm wat goedkoper en bovendien zijn de premies voor losse overlijdensrisicoverzekering het afgelopen jaar fors gedaald.

En dan is de cirkel wee rond, want dan hebben we het toch weer over een RISICOverzekering. En verzekeringen zijn er voor de risico's. Om te sparen hebben we eigenlijk geen verzekering nodig :lol: :lol: :lol:


Helemaal met je eens.
Had ik die wijsheid jaaaaren geleden maar gehad. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 5:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Wat ik - evenals de schrijver van het artikel - tot vandaag enorm mis, is een voor iedereen begrijpelijk product waar, naast een fatsoenlijke renteopbrengst, een fiscaal voordeel te scoren valt.
Helaas, slechts hoofdzakelijk de van origine verzekeraars zijn er weer als de kippen bij om ons weer in hun duistere holletje lokken.
Ze willen kennelijk niet begrijpen dat mensen (althans ik) inmiddels al genoeg hebben meegemaakt om zoiets niet meer te willen.
Laatst nog een gesprekje met ABN gehad en mijn wensen en ideeën omtrent het voor mij ideale BANKspaarproduct bij ze achtergelaten.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze dat mee zullen nemen. Ahum.
Geeft niet, laat ze maar lekker eigenwijs blijven.
Krijgen anderen ook een kans die markt te bestormen. :lol:
Ik zit nu echt te wachten op een helder voorstel van een 'kleine buitenlandse bank'.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op zo 27 jan 2008 6:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 6:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Als adviseur zou ik het mooi vinden als bijvoorbeeld een partij als Argenta iets op de markt zou zetten. Mocht dat ooit komen, dan lezen jullie dat als eerste hier...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 6:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Als adviseur zou ik het mooi vinden als bijvoorbeeld een partij als Argenta iets op de markt zou zetten. Mocht dat ooit komen, dan lezen jullie dat als eerste hier...


Misschien is Scheringa wel sneller. :shock: :lol: :lol:
Dat zou een slechte dag voor je zijn. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 6:26 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 12 jan 2008 10:58 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Maastricht
Daar zou je mij inderdaad niet extra blij mee maken, haha.

Maar ik zou er ook geen minuut slaap om verliezen... :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 6:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed Creemers schreef:
Daar zou je mij inderdaad niet extra blij mee maken, haha. Maar ik zou er ook geen minuut slaap om verliezen... :?


Scheringa heeft ook best zijn goede kanten hoor.
Je moet maar zo denken, omdat hij half sukkelig Nederland telkens zoveel geld afhandig weet te maken, kan ie nu met een royaal gebaar als eerste in Nederland een mooie rente van 3% op een betaalrekening geven.

Het leven bestaat uit geven en nemen.
Eigenlijk net als mijn huwelijk:
Ik geef en zij neemt. :lol:
(Naar Gerard Cox)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:44 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 7:13 pm
Berichten: 2
leuke engelse site voor de fans ! http://www.moneysavingexpert.com/saving ... t-interest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Pannenkoek schreef:


Wat is de connectie met het fiscaal vriendelijke 'banksparen'?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 9:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
on-topic

we zijn nu weer een aantal maanden verder. Paul209, Ed, hebben jullie het idee dat er ondertussen al iets veranderd is. Is er vanuit jullie optiek meer duidelijkheid gekomen en zijn er meer transparante producten op de markt.

Ik snap ook nog niet helemaal hoe dat fiscale voordeel gaat opwegen tegen de reguliere spaarrekening.

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 11:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Zie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=742

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 12:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
zoek en gij zult ... :?

dank je

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO