stuuver schreef:
Wie heeft er ervaringen met banksparen voor pensioen aanvulling en het overstappen naar een andere bank (die meer rente biedt)? Ik zou verwachten dat dit een eenvoudige overboeking is van bankspaarrekening bij Bank A naar bankspaarrekening bij Bank B.
Echter is dit niet mogelijk vanuit internet bankieren en zijn hier ook geen standaard formulieren voor. Ik kreeg het advies om een brief te schrijven met een verzoek tot overboeking.
Zijn er nog bepaalde zaken om op te letten? Heeft iemand een template voor dit soort brieven?
De overboeking is inmiddels gelukt maar het heeft wel een tijdje geduurd.
- Brief met verzoek naar SNS Bank verstuurd op 11 januari
- Donderdag 14 januari contact met SNS Bank, ze kunnen niets zeggen contact dient te verlopen via adviseur.
- Vrijdag 15 januari SNS adviseur neemt contact op, antwoord: De afdeling wacht nog op een vrijwaringsverklaring van Aegon.
- Na een aantal weken nog geen verandering te zien in de saldo's via internet bankieren. Op vrijdag 5 februari contact gezocht met Aegon Bank, ze blijken niet op de hoogte te zijn dat SNS bank wacht op een vrijwaringsverklaring !
- Maandag 8 februari navraag gedaan bij SNS adviseur. Zie hier het antwoord waarom Aegon Bank niet op de hoogte is:
Citaat:
Vanaf 1 oktober 2009 is SNS Bank aangesloten bij het OSK. Als gevolg hiervan zal SNS geen vrijwaringsverklaring meer versturen naar verzekeraars of banken die ook bij het OSK zijn aangesloten. Is de overdragende verzekeraar (Aegonbank)of bank niet aangesloten bij het OSK dan zal SNS een Vrijwaringsverklaring naar deze verzekeringsmaatschappij c.q. bank sturen. Aegonbank is niet aangesloten bij het OSK en dient dus een vrijwaringsverklaring op te sturen naar SNS Bank.
Tja, je moet het allemaal maar weten als consument. Op mijn beklach dat ik niet ben geinformeerd om zelf dit verzoek te doen bij Aegonbank, helaas geen reactie van de SNS adviseur.
- Woensdag 17 februari, bedrag is overgeboekt.
Dus bij het overboeken van bankspaarbedragen van de ene bank naar de andere bank: Dien bij beide banken een verzoek in !!