Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 sep 2008 11:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Voor alle die geïnteresseerd zijn in de kosten.

http://lijfrente.rubriek.nl/lijfrente/kosten.asp

http://lijfrente.rubriek.nl/lijfrente/kostenks.asp

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 10:49 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Mooggie schreef:
Ik weet niet waar jij 6,0 % of meer kan halen met een normale spaardeposito?

http://www.nibcdirect.nl/spaarproducten/termijndeposito

4.8% in de huidige tijd... waar je 5+% links en rechts kan vinden vindt ik niet erg ruim...

Ik zal dat "Robein" eens moeten googlen of heeft iemand een link?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 11:21 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
namliam schreef:
Ik zal dat "Robein" eens moeten googlen of heeft iemand een link?


Probeer gewoon eens www.robein.nl .....

namliam schreef:
Ik wist trouwens niet als je een deposito afsluit voor 10-30 jaar dat je dat dan af mocht trekken van de belasting...


De premie voor een lijfrenteverzekering mag inderdaad van de belasting afgetrokken worden, maar niet onbeperkt. Het bedrag dat mag worden afgetrokken worden is maximaal gelijk aan je jaarruimte of reserveringsruimte, waarbij bovendien een limiet geldt.

P.S.

Jaarruimte: maximaal mogelijke aftrek van de lijfrentepremie, veroorzaakt doordat er in het voorafgaande jaar aan het belastingjaar onvoldoende pensioen is opgebouwd.
Reserveringsruimte: de niet benutte jaarruimte van de afgelopen 7 jaar.


namliam schreef:
Alleen moet je het weer opgeven natuurlijk als het uitbetaald.


Wanneer de uitkeringen ingaan op 65-jarige leeftijd of hoger zullen deze inkomsten volgens een aanzienlijk lager tarief worden belast. Het voordeel zit 'm in het feit dat de betaalde premies voor de lijfrenteverzekering werden afgetrokken in een periode dat de inkomsten van de verzekerde volgens een hoger tarief werden belast. De combinatie van een hoge belastingaftrek op het moment dat de premies betaald werden en een laag belastingtarief op het moment dat de opgebouwde lijfente wordt uitgekeerd, bepaalt in hoge mate het voordeel dat een lijfenteverzekering kan opleveren.

Overigens geef ik zelf nog de voorkeur aan sparen in eigen beheer, mede vanwege de hoge mate aan flexibiliteit die dit biedt.

Mooggie schreef:
Ik weet niet waar jij 6,0 % of meer kan halen met een normale spaardeposito?


NIBC....tot 10 jaar vast (al zou ik niet meer inleggen dan de gegarandeerde bedragen)....


Laatst bijgewerkt door marnix op ma 15 sep 2008 10:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 11:27 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Per abuis was bovenstaand bericht van mij dubbelgepost. Ik heb het daarom nu verwijderd.


Laatst bijgewerkt door marnix op ma 15 sep 2008 10:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 9:51 pm 

Geregistreerd: vr 23 mei 2008 8:35 pm
Berichten: 6
Ja leuk die 4,8%, maar bijvoorbeeld bij de Rabo geldt dat percentage alleen voor het nu gestorte bedrag. En het bedrag dat je volgend jaar stort kun je dan vastzetten voor het dan geldende percentage. Oftewel je bent alsnog aan de bankgoden overgeleverd. Is dat bij Delta Loyd, Ohra en anderen anders?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 10:56 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 29 jun 2008 10:05 pm
Berichten: 61
Woonplaats: bassfly@casema.nl
Edmar schreef:
Ja leuk die 4,8%, maar bijvoorbeeld bij de Rabo geldt dat percentage alleen voor het nu gestorte bedrag. En het bedrag dat je volgend jaar stort kun je dan vastzetten voor het dan geldende percentage. Oftewel je bent alsnog aan de bankgoden overgeleverd. Is dat bij Delta Loyd, Ohra en anderen anders?


Daar heb je gelijk in en bij Ohra en Delta Loyd zal het waarschijnlijk niet anders zijn..

Je zou dan dus nu de rente relatief hoog is een flink bedrag (je jaarruimte en misschien zelfs je reserveringsruimte uit het verleden) moeten inleggen, en dan steeds wanneer de rente weer historisch hoog is (bv. over een paar jaar) opnieuw een flink bedrag moeten storten en dat voor langere tijd vastzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 11:03 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
marnix schreef:
NIBC....tot 10 jaar vast (al zou ik niet meer inleggen dan de gegarandeerde bedragen)....


Stel je bent 55 jaar en legt € 5000 in, dan maak je over 10 jaar met 6% een eindbedrag van € 7.991 ** Maar met € 10000 *** maak je met 4.8% € 15.981 min +/- 25% belasting kom je op € 11985 Is toch een verschil van € 3994 in het voordeel van banksparen.En stel dat je 35 ja....


**Vermogensrendementsbelasting (box3) meeberekend.

*** Netto € 5000 omdat je 50% terug krijgt van de belasting.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 11:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
IkSpaar schreef:
kom je op € 11985


Je moet 10 jaar lang een jaarlijks rendement maken van 10,35% om een kapitaal op te bouwen (met sparen in box3) van € 11985 (zoals banksparen).

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 12:01 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Edmar schreef:
Oftewel je bent alsnog aan de bankgoden overgeleverd


Er zijn mogelijkheden om kosteloos naar een ander aanbieder te gaan. Kijk altijd in de voorwaarde van het product of dit kan.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 7:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
IkSpaar schreef:
marnix schreef:
NIBC....tot 10 jaar vast (al zou ik niet meer inleggen dan de gegarandeerde bedragen)....


Stel je bent 55 jaar en legt € 5000 in, dan maak je over 10 jaar met 6% een eindbedrag van € 7.991 ** Maar met € 10000 *** maak je met 4.8% € 15.981 min +/- 25% belasting kom je op € 11985 Is toch een verschil van € 3994 in het voordeel van banksparen.En stel dat je 35 ja....


Ik heb nergens beweerd dat een deposito bij NIBC met een rentevergoeding van 6% voordeliger is dan een een lijfrenteverzekering, zoals je een beetje lijkt te suggereren (of vergis ik me?). Integendeel. Ik schreef juist dat met name dankzij het belastingvoordeel een lijfrenteverzekering voordeel kan opleveren (t.o.v. sparen in eigen beheer). Of een lijfrenteverzekering ook daadwerkelijk meer oplevert dan sparen in eigen beheer kan overigens pas met zekerheid tegen het einde van de looptijd worden vastgesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 8:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
marnix schreef:
[quote Ik heb nergens beweerd dat een deposito bij NIBC met een rentevergoeding van 6% voordeliger is dan een een lijfrenteverzekering, zoals je een beetje lijkt te suggereren (of vergis ik me?). .


Ja je vergis je, ik laat alleen een berekening zien van 10 jaar NIBC spaardeposito met daar tegenover banksparen.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO