Tja, je moet in deze digitale wereld heel alert zijn. Ik ben via een tikkie bijna € 8000 lichter geworden, toen ze heel snel het geld bij de Abn Amro bank, geld wilden wegsluizen.
Dat was natuurlijk niet slim van mij ( ik beschouw mijzelf toch als oplettend ), maar het liep met een sisser af. De bank had met een algoritme dit gezien en mijn bankpas geblokkeerd.
Die heb ik daarna laten deblokkeren en heb een nieuwe pincode genomen ( die zou je eigenlijk regelmatig moeten wijzigen ).
Gisteren toevallig een phishing sms ontvangen op mijn mobiele telefoon dat ik voor 24 mei mijn betaaldiensten bij de ABN Amro bank moest checken, onbekend nummer maar ik heb het idee na de actie 5 jaar geleden, dat mijn mobiele telefoonnummer met bankrekening nog ergens rond zwerft bij een criminele organisatie. Ik heb nog wel de politie ingelicht en de ING bank die betrokken was via een geldezel, daar is helaas niets uitgekomen. Natuurlijk heb ik de afzender van de SMS gelijk geblokkeerd, je wordt op deze manier erg wantrouwig met de digitale geld wereld.
Bij de ABN Amro bank heb ik voor het spaarbedrag nu een spaarslot aan, je kunt daar pas bij na 24 uur, dus niet interessant voor dieven.
Ik ben nog altijd huiverig om via een app betalingen te doen met mijn mobiele telefoon, eens een duistere handeling met de bank App en je bent de klos.
Edit: ik lees net dat er deze week een grote cyberaanval bij ABN Amro heeft plaatsgevonden, heel toevallig in de week dat ik een nep bericht kreeg, zie volgende weblink:
https://www.telegraaf.nl/financieel/1412801156/gegevens-klanten-abn-amro-mogelijk-gelekt-bij-cyberaanval