Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu vr 13 jun 2025 2:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2024 1:01 pm 
Daalder

Gedupeerde Bunq-klanten vangen bot bij rechtbank.
Meerdere Bunq-klanten die eerder dit jaar slachtoffer werden van internetoplichting en naar de rechter stapten, krijgen nu één voor één ongelijk, blijkt uit een inventarisatie van het FD.
..........
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1055 ... vergoeding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2024 7:18 pm 
Knaak

En terecht. We hoeven toch niet langer op te draaien voor dingen waar al vele jaren voor gewaarschuwd wordt, zoals niet zomaar je pc over laten nemen door eerst ook nog software te laten installeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 okt 2024 12:52 pm 
Dubbeltje

Misschien is dat allemaal niet zo zwart-wit. Zo ken ik in mijn omgeving een aantal vaak wat oudere mensen die zich via o.a. KBO-cursussen e.d. aangeleerd hebben om met een computer om te gaan, en bijvoorbeeld naar volle tevredenheid hun bankzaken regelen. Wel merk je dan dat ze eigenlijk geen inzicht hebben in wat er allemaal achter zit, en dat hoeft ook niet (daarom heet het automatisering), maar het kan dan fout gaan op het moment dat anderen dat gegeven gaan gebruiken om die mensen op te lichten. En juist die oudere gebruikers hebben zich het omgaan met de computer vaak eigen gemaakt met wat hulp van anderen, dus als iemand zich dan (via mail of zo) meldt met de mededeling dat “er iets fout is maar dat ze gaan helpen bij het oplossen daarvan” dan kan ik mij voorstellen dat juist die groep “er in trapt”.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 okt 2024 5:09 pm 
Knaak

Ik heb mijn ouders geleerd dat ze niets of niemand moeten geloven of vertrouwen als het initiatief van de andere kant komt. Blijkbaar hebben die ouderen dan niemand in hun omgeving die ze zoiets duidelijk maakt. En als ouderen zelf niet meer in staat zijn om die keuze af te wegen, dan zouden bankzaken niet meer zelfstandig door hun gedaan moeten kunnen worden. IT automatisering is lastig voor bepaalde groepen en die moeten vooraf beschermd worden, niet achteraf.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]