Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2012 9:05 pm 

Geregistreerd: zo 08 jan 2012 8:49 pm
Berichten: 18
Beste,

In de voorwaarden van de ‘RentePlus Rekening’ kom ik het onderstaande artikel tegen:
10.1 Voor een opname tijdens een Garantierenteperiode brengt de Bank
extra kosten in rekening. De kosten voor een opname tijdens een
Garantierenteperiode bedragen 1% over het op te nemen bedrag met
een minimum van EUR 15,00.


Welke garantieperiode is bij de ‘RentePlus Rekening’ van toepassing?

Welke kosten zijn er wanneer ik mijn spaargeld wil opnemen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2012 2:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik heb hier geen rekening, maar een "garantierenteperiode" klinkt mij in de oren als een deposito.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Gegarandeerde rente
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2012 4:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Een jaartje of drie geleden heeft Centraal Beheer de rente een keer voor hele lange tijd (ongeveer van september 2008 tot september 2009) vastgezet en gegarandeerd op 5,27%. Bijstorten in die periode kon wel, maar bij opname betaalde je dan 1% boete. Er is destijds een compleet topic volgeschreven over die rekening en de bijbehorende garantie: viewtopic.php?f=42&t=906

Die voorwaarde die jij noemt zal hiermee te maken hebben. Op dit moment geldt geen garantieperiode, dus zal die voorwaarde momenteel ook niet van toepassing zijn. Op dit moment kost opname vanaf de RentePlus-rekening dus gewoon niets.

Die rentegarantie was destijds afgegeven kort voordat de crisis losbarstte en eind 2008 / begin 2009 alle rentes gingen kelderen, dus die rekening was toen een heel mooi alternatief - voor diegenen die hem hadden (en daar hoorde ik helaas niet bij), want hij was op een bepaald moment niet meer te openen. Waarschijnlijk een vorm van 'damage control' van Centraal Beheer, want die rentegarantie in een tijd van sterk dalende rentes zal hun toen waarschijnlijk aardig wat gekost hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2012 11:40 pm 

Geregistreerd: zo 08 jan 2012 8:49 pm
Berichten: 18
Hierbij de reactie van CentraalBeheer:


Garantierente
Het artikel 10.1 uit de productvoorwaarden waar u naar verwijst heeft betrekking op een van te voren bepaalde Garantieperiode waarvoor de klant expliciet kan kiezen op het moment dat deze productvariant wordt aangeboden. Hierbij staat het rentepercentage vast voor de duur van de Garantieperiode en gelden bij opnames de in het artikel genoemde kosten. Deze garantieperiode wordt echter actiematig binnen een inschrijfperiode aan klanten aangeboden en is op dit moment geheel niet van toepassing

Kosten RentePlusRekening
De kosten van verkoop en distributie van de RentePlús Rekening zijn al verwerkt in het rentepercentage. Deze kosten worden dus niet apart in rekening gebracht.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO