Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2011 2:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Halleluja, de rente over februari is eindelijk op vrijdag 4-3 bijgeschreven.
Er zit vooruitgang in.
Het is wat, dat CB kennelijk nog met een telraampje werkt. :wink:

Enfin, de rekening is nu totaal leeg geplunderd.
Er zijn inmiddels betere aanbieders.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2011 9:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
1500 schreef:
...Enfin, de rekening is nu totaal leeg geplunderd.
Er zijn inmiddels betere aanbieders.

Zo is dat. De mijne nog niet helemaal leeg maar het grootste deel wel.
En deze move kost me maar 2 dagen 8)

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart 2011 11:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Idem dito. Dat zal ze leren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 12:04 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ikzelf ga niet continu geld weghalen van een spaarrekening.
Zo nu en dan schuif ik wat, waarbij ik natuurlijk wel oog heb voor de hoogste bieders.
Spreiding over meerdere spaarrekeningen is m.i. veel belangrijker dan alles constant wegzetten bij de hoogste bieder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 1:29 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
schuiver schreef:
Spreiding over meerdere spaarrekeningen is m.i. veel belangrijker dan alles constant wegzetten bij de hoogste bieder.

Wat geeft jou het idee dat zoiets bij mij niet het geval is?
SNS 2,5% + WUB 2,5%.

Tevens geef ik aan CB een signaal af, dat een beetje oplettende spaarder niet zo makkelijk met zich laat sollen als ze misschien wel denken.
Ook niet onbelangrijk.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 12:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Een dergelijk signaal valt pas op, vrees ik, als er vele duizenden klanten ineens die move zouden maken.
Ik deel de mening van Schuiver dat het weinig interessant is om constant geld heen en weer te schuiven.
De mééropbrengst is praktisch nul rekening houdend met de tegenwoordig zeer geringe renteverschillen en de gemiste rentedagen.........

Misschien is de grootste winst nog wel dat het zoveel tijd kost dat je weinig vrije tijd meer overhoudt om geld op te maken....... :wink: 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 12:12 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
@1500:
Ik zeg dit omdat hier wel wordt aangegeven dat er voortdurend wordt overgeheveld naar de hoogste bieders.
En ik lees dat heel vaak hier.
Het is niet persoonlijk bedoeld naar jou toe, of iemand anders.
Bekijk het in z'n algemeenheid.Vat het niet persoonlijk op, a.u.b.
Schuiver schuift ook wel eens, maar ik ben er niet constant mee bezig.
Iedereen mag dit voor zichzelf uitmaken, daar is niks mis mee.
Het afgeven van signalen is natuurlijk belangrijk, maar of het werkelijk effectief is, dat is nog maar de vraag.
Kijk maar eens hoe de financiële markten continu reageren op alle berichtgeving in de media, enz.
De ene dag is het kommer en kwel, de volgende dag is er weer iets anders, dat dan weer kan leiden tot het tegenovergestelde.
Hier wordt dus wel degelijk gereageerd op allerlei signalen, maar of deze reacties nu wel of niet terecht zijn, dat blijkt pas achteraf.
Helaas bestaat er ook geen blazen bol theorie, die precies aangeeft hoe in het geval van spaarrekeningen, gehandeld dient te worden.
Ieder zijn/haar eigen keuze dus. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 1:01 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
obligataire schreef:
Een dergelijk signaal valt pas op, vrees ik, als er vele duizenden klanten ineens die move zouden maken.

Een oproep tot iets dergelijks kan geloof ik tegenwoordig een jaartje Quantanobay opleveren.
Ik geef liever het goede voorbeeld, door de daad bij het woord te voegen.
Wat een ander er mee doet, moet men zelf maar weten.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 3:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Vandaag spam in de brievenbus aangetroffen van CB.
Geneuzel over een woonverzekering, incl. een half ingevuld aanvraagformulier voorzien van mijn personalia.
Ik kan mij niet herinneren specifiek toestemming gegeven te hebben mij te benaderen voor verzekeringen.
Maar daar zullen in hun beleving de kleine lettertjes in art.21 wel in voorzien hebben.
(U bent de pineut zolang u geen bezwaar gemaakt heeft. Een zgn. opt-out.)

Ik zal ze een brief met grote letters terug sturen, dat ze mij als klant wel helemaal mogen schrappen.
Gelukkig is een retourenvelop naar gratis antwoordnummer 55, 7300 VZ Apeldoorn al bijgevoegd.
Dit keer zal ik nog geen stoeptegel meesturen.

Mijn ervaringen tot nu toe:
1) Rente na introductie in ijltempo laten dalen, en het toch nog een hoge variabele rente blijven noemen.
2) Lange overboek- en verwerkingstijden.
3) Late rentebijschrijvingen.
4) Vooroorlogse layout en omslachtige benadering van de online spaarrekening.
5) Geen online informatie over de opgebouwde rente.
6) Leurt met verzekeringsproducten, onder het mom van relevante producten en diensten.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 1:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
1500 schreef:
Dit keer zal ik nog geen stoeptegel meesturen.

Dat past niet door de gleuf van de brievenbus. Dan was het pakketpost geworden (evt. met verzekerservice). 8)

Ik heb trouwens niets ontvangen van CB.
Ook niet van andere banken die nog andere activiteiten in de aanbieding hebben.
(Bij nader inzien: wel van Moneyou en ING nu en dan.)

Maar hoe ze spaarklanten er uitlichten voor mailings van aanvullende diensten is me niet helemaal duidelijk.
Misschien een (fors) saldo. Dat is het enige waaraan ze je welstand kunnen afmeten?
In het geval van CB: die kennen van mij alleen de gegevens die nodig zijn om een rekening te kunnen openen.
Daar valt moeilijk een commercieel profiel aan te hangen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 3:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Er is trouwens ook nog wel een positief iets te noemen.
Het ingelegde kapitaal was dit keer niet als sneeuw voor de zon verdwenen, zoals zo vaak het verhaal is bij verzekeringsproducten.
Het zal wel even wennen zijn voor ze.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 5:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Vandaag opnieuw spam van Centraal Beheer.
Citaat:
Alstublieft: voor ú als klant een grappig autosponsje cadeau.
Heeft u een hekel aan autowassen? Gaat u liever naar de autowasstraat? En wilt u naast uw spaarrekening óók kennismaken met onze goede en voordelige Autoverzekering? Sluit dan voór 1 augustus een Autoverzekering en ontvang gratis een Nationale Autowasbon t.w.v. € 30,-*
Bla, bla, bla...

Wat is er zo grappig aan spaarklanten alsmaar blijven stalken met allerlei spiegeltjes en kraaltjes uit de rest van je winkeltje CB?
Zorg er eerst maar eens voor dat de spaarrente op het niveau van LPB komt ÉN BLIJFT, druiloren.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 10:26 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Waarom heeft 1500 de kift op Centraal Beheer, mij is het niet duidelijk.

Volgens mij biedt CB een marktconforme rente en een poosje waren ze zelf leading of daar dicht bij. Zoals al eerder is aangegeven, voor spreiding is CB interessant.

Na iedere mailing van CB aan 1500 plaatst hij een bericht dat hij gespammed wordt. Maar valt de klaagzang in een nog onbekend aantal delen van 1500 over CB op SI dan niet in diezelfde categorie?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar géén mailings – Ohra en CE doen of deden er ook aan. Maar zolang de rente aan de hoge kant is neem ik dat rustig voor lief.

Gratis enveloppen en papier voor de open haard, wat wil een mens verder nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 5:30 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
:lol: (wat je gratis krijgt, is altijd meegenomen)

Van CB ontving ik dergelijke enveloppen ook in het verleden.
Het ging altijd over een van hun verzekeringen.
Even een offerte aanvragen, en dan kreeg je iets erbij van hun:
een Staatslot of een 1/5 Staatslot.
Dus toch een kans op een klein prijsje (de minimale kans op een grote prijs is natuurlijk wel aanwezig maar dat is puur toeval en geluk).
Ik vond het wel leuk, dus ik vroeg deze offertes gewoon aan (zonder verdere verplichtingen).
En ik won ook nog eens 2 Euro en in een later stadium 10 Euro (de precieze bedragen weet ik niet meer,maar het was zoiets).
Bij CB heb ik al heel lang een spaarrekening die je tevens kunt gebruiken als beleggingsrekening (voor hun huisfondsen).
Daarnaast heb ik uiteraard de CB Renteplus rekening.
Ik heb er geen particuliere verzekering lopen.
Maar ikzelf ontvang geen reclame c.q. spam meer van hun, sinds enkele jaren. :?:


Laatst bijgewerkt door schuiver op di 12 apr 2011 5:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2011 5:43 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Toen ik deze rekening net had afgesloten heb ik een enquete formulier gekregen waarop ik heb aangegeven geen aanbiedingen per post, email, telefoon en ook geen gratis opbergmap wens te ontvangen. Helaas krijg ik ook nog steeds formulieren voor allerlei verzekeringen die ik niet wil thuisgestuurd. Niet zo'n heel groot probleem, rechtstreeks de oudpapierbak in, maar wel een minpunt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO