Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 25 jan 2025 12:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 jun 2024 8:53 pm 
Vijfje

De bezitters van zonnepanelen hadden allemaal dollartekens in de ogen.
Beter dan een spaarrekening, het kon allemaal niet op.
Echter de meerkosten van al die opgewekte en rondgepompte electriciteit werden door héél Nederland gedragen . Waaronder de velen die in een appartement wonen.
Niet meer dan terecht dat de toegenomen kosten van de infra worden neergelegd bij degenen die ervan profiteren.
Dat ze daar nooit bij hebben stilgestaan bij de aanschaf van hun panelen, doet niet ter zake m.i.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 jun 2024 10:20 pm 
Knaak

Ook een goed punt...
Alleen heb ik het niet over bezitters van zonnepanelen, maar over de ondernemers die ze plaatsen. Die zien binnen een paar maanden zowat alle mogelijke klanten afhaken door het zwalkende beleid van Wilders cs.
Een (extreem-)rechtse stemmer zou intussen moeten weten dat hij vroeger of later zelf de klos is. Dat die daar niet bij stilstaat, doet ook niet ter zake.
Voor de "ondernermer" in zonnepanelen betekent het dit keer: vroeger...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2024 7:46 am 
Dubbeltje

JandeV schreef:
Alleen heb ik het niet over bezitters van zonnepanelen, maar over de ondernemers die ze plaatsen. Die zien binnen een paar maanden zowat alle mogelijke klanten afhaken door het zwalkende beleid van Wilders cs.
Ik denk dat dit toch een beetje kort door de bocht is. Die ondernemers zijn ontstaan, en hebben hun bedrijf op/uitgebouwd, juist doordat de zonnepaneel-installatie aan de particulier werd gepresenteerd als iets dat na een paar jaar terugverdiend kon worden, en vanaf dat punt zelfs geld op zou gaan leveren. En dat is zeker niet door Wilders gedaan, die liep destijds in de Tweede Kamer alleen nog maar te roeptoeteren over hoofddoekjes e.d. en wist het verschil niet tussen een zonnepaneel en een pot jam. De ontwikkeling die je nu ziet (betalen om het Openbare Net te gebruiken om opgewekte stroom over te transporteren, en binnenkort ook een hoger vaste kosten-aandeel als je bijvoorbeeld een eigen laadpaal hebt) zijn gewoon het in balans brengen van de scheefgegroeide situatie van de afgelopen twintig jaar. Nu zit toevallig Wilders aan het roer, maar het was rond deze tijd ook zo gegaan als om het even wie aan het bewind was gekomen, we hebben de elektriciteitsopwekking en het transport daarvan immers verpatst aan de hoogste bieder, en die hebben de zaak overgenomen voor maar één ding: winst maken. Momenteel doen ze dat door luidkeels te roepen dat de kosten oneerlijk over hun klanten verdeeld zijn, en dat ze daar wakker van liggen, en dat moet anders, lees: duurder. Toegegeven, Timmermans had het misschien nog een paar jaar kunnen rekken, maar op zeker moment is andermans geld op, en dat had ook hij bakzeil moeten halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2024 8:18 am 
Knaak

Ik lees altijd overal dat rechts zo goed is voor ondernemers. En dat ondernemers gebaat zijn bij duidelijkheid en consistent beleid. Nog voordat hij een regering geformeerd heeft, heeft die roeptoeter, samen met vuist-op-tafel-Carolien, al voor zoveel gezwabber gezorgd dat de installateurs om hulp liggen te roepen... bij Jetten.
Als ik de laatste was, zou ik wel weten welke vinger ik zou tonen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2024 4:11 pm 
Vijfje

JandeV schreef:
Ik lees altijd overal dat rechts zo goed is voor ondernemers. .....
We weten allemaal dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Wat je ook doet of voorneemt als regering, er loopt altijd wel iemand te jammeren.
Lage BTW, zonnepanelen, het geld zal toch ergens vandaan moeten komen om andere plannen te realiseren.
Maar allemaal weten ze het beter, en allemaal roepen ze 'mij niet'.
De uitslag van de verkiezingen was duidelijk, wat verzuurd links er ook van vindt. Over 4 jaar hebben ze weer een nieuwe kans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2024 10:12 pm 
Knaak

4 jaar? Ik help het je hopen. Tot die tijd een PVV die binnen 90 dagen 180° draait. Dergelijke draaikonterij is zelden eerder vertoond, hooguit door LPF met z'n JSF. (De LPF die toen ook de net opgestarte zonnepaneelproducenten de nek omdraaide)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 jun 2024 3:34 am 
3 Kwartjes

Jetten zal inderdaad zijn duim wel tonen.
Het demissionaire midden kabinet, door extreem links steevast als rechts en neo liberaal bestempeld, zal het wel weer oplossen.
Hoe extreem links bij eventuele nieuwe verkiezingen, en een nog grotere PVV, zo'n kabinet zal moeten typeren zal hopelijk een raadsel blijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 jun 2024 8:35 am 
Knaak

zessen schreef:
een nog grotere PVV
Dat help ik jou hopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 jun 2024 1:56 am 
3 Kwartjes

JandeV schreef:
help
extreem - extremer - JandeV

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 jun 2024 10:05 am 
Kwartje

JandeV schreef:
4 jaar? Ik help het je hopen. Tot die tijd een PVV die binnen 90 dagen 180° draait. Dergelijke draaikonterij is zelden eerder vertoond, hooguit door LPF met z'n JSF. (De LPF die toen ook de net opgestarte zonnepaneelproducenten de nek omdraaide)
Dan vergeet je 2010. De PVV had in zijn verkiezingsprogramma staan dat de AOW leeftijd 65 jaar zou blijven.
Wilders wilde maar wat graag 'deelnemen' aan het gedoogkabinet.
Op de avond van de verkiezingsuitslag ging 65 blijft 65 direct overboord.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]