Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 1:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aanvraag tijd
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 10:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
hoi,

ik heb vorige week een credit europe rekening geopend (maandag) dinsdag op de post hoe lang duurt het voordat je iets van gegevens krijgt?

en is de rente afrekening nu per jaar of kwartaal??

d8 dat ik iemand iets over kwartaal ofrekening hoorde zeggen. (top interest rekening)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 10:23 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:57 pm
Berichten: 74
Bij ceb kun je gerust drie weken uittrekken... Echt snel zijn ze niet.

En geen kwartaalrente, maar jaarrente.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 10:44 am 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Spooky schreef:
Echt snel zijn ze niet.

Snel zijn ze wel met het versturen van afschriften, bijna altijd een dag nadat het saldo gewijzigd is al in de brievenbus :D

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Top Interest Rekening en bij mij duurde het - als ik het me goed herinner - zo'n anderhalve week voor alles rond was. Maar in deze onrustige tijden kan het misschien wat langer duren... nog even geduld dus ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 12:20 pm 

Geregistreerd: do 18 sep 2008 12:35 pm
Berichten: 4
Ik heb in deze "roerige tijden"een rekening geopend bij CEB.
Na 10 dagen was alles rond.
Geldt trouwens ook voor NIBC en AKbank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 2:05 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
12 Dagen duurde alles bij elkaar bij mij. Rente is op jaarbasis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
na negatieve berichten over iceland
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=1139
en positieve berichten
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=1144
snel mijn geld bij icesave weggehaald (zojuist), en word morgen even gestald bij DSB internet extra sparen (gaat mij 0,5% rente kosten) maar beter dan dat deze week icesave ineens failliet gaat...en ik 40k kwijt ben...dan gaat het over naar CEB (vorige week geopend)

kan iemand vertellen hoelang het duurt voordat het geld bij mijn eigen bank is? (zojuist overgeboekt naar rabo) wordt morgen behandeld natuurlijk. En is het normaal dat er helemaal geen code gevraagd wordt bij overboeken? (er staat nu een Pending withdrawals regel)

Iemand ervaren met geld bij icesave overboeken?


Laatst bijgewerkt door juanj op ma 06 okt 2008 7:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:22 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
juanj schreef:
kan iemand vertellen hoelang het duurt voordat het geld bij mijn eigen bank is? (zojuist overgeboekt naar rabo) wordt morgen behandeld natuurlijk.


Als het morgen behandeld wordt, heb je het morgen of overmorgen op je Rabo staan. Let goed op de valutadatum voordat je het weer doorboekt!!! Anders loop je het risico dat je bijvoorbeeld 1 dag 100.000 euro rood staat! (Je zou niet de eerste zijn die dit overkomt).

juanj schreef:
En is het normaal dat er helemaal geen code gevraagd wordt bij overboeken? (er staat nu een Pending withdrawals regel)


Ja, je kunt immers alleen overboeken naar je *eigen* tegenrekening, dus extra beveiliging is niet nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 7:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Dankje... boek het morgen eerst naar mijn rabo spaarrekening, en de 8ste wel weer over naar DSB tot CEB afgehandeld is...

Zou wel een dure grap zijn... 13,8% over 100.000 rood, en dat voor een dag... een grapje van 37 euro... ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 10:08 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
juanj schreef:
Dankje... boek het morgen eerst naar mijn rabo spaarrekening, en de 8ste wel weer over naar DSB tot CEB afgehandeld is...

Zou wel een dure grap zijn... 13,8% over 100.000 rood, en dat voor een dag... een grapje van 37 euro... ;-)
Wanneer je de tegenrekening bij de postbank hebt kan je op de dag dat het geld daar binnenkomt het ook weer doorboeken naar de andere spaarrekening. De postbank valuteert namelijk niet. Precies om deze reden heb ik bij mijn rekeningen de tegenrekening gewijzigd van sns bank naar postbank. Je hebt helaas wel met een maximum van 50000 wat je per dag kunt afboeken. Trouwens: meldingen van diverse banken dat overboeken naar een postbank rekening nummer langer duurt dan naar een bank rekening heb ik nog niet bevestigd gezien. Opnames voor 12 uur ´s middags stonden die zelfde dag of uiterlijk de volgende dag op de giro. En dan meteen door te boeken. Overboekingen probeer ik indien mogelijk te starten op dinsdagen: dan heeft het geld er totenmet maandag op de rekening gestaan ("vertrek"-valutadatum) en is het uiterlijk woensdag op de giro, en vervolgens donderdag op de andere bankrekening met vrijdag als "aankomst"-valutadatum. In dat geval dus 4 dagen onderweg. Via een bankrekening die valuteert heb je altijd een weekend te pakken, dus minimaal 7 dagen onderweg.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO