Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 10:01 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Misschien heb ik het gemist, maar tegenwoordig kan je gewoon na 20.00 uur internetbankieren bij CEB? Ik hoor al een poos geen klachten meer, en het werkte daarnet prima (rond 21.00 uur boeking klaargezet voor volgende week).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2009 11:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Bij mij lukte het maandagavond laat niet om een opdracht voor dinsdag (vandaag) in te plannen. Dus even gewacht tot na middernacht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 9:12 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
ook ik probeer net mijn saldo weg te sluizen maar ik kan dus geen opdracht klaar zetten voor morgen (dinsdag) :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 10:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Mrs Moneypenny schreef:
ook ik probeer net mijn saldo weg te sluizen maar ik kan dus geen opdracht klaar zetten voor morgen (dinsdag) :evil:


Vreemd ? Ik heb sinds afgelopen woensdag inmiddels al 3 overboekingen gedaan en ze gingen allemaal vlekkeloos en ook nog snel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 11:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Nou, morgen ga ik zien of mijn opdracht netjes is verwerkt. :)
De berichten blijven dus tegenstrijdig, positieve en negatieve ervaringen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 6:54 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Gisteravond nog een 10 jaars deposito af kunnen sluiten tegen 5.5% zonder problemen nadat ik eerder op de dag mijn spaartegoed bij Anadolu had telefonsich had laten overgeboeken naar de tegenrekening bij de Rabobank en meteen doorgezet naar Credit Europe en dezelfde dag omgezet in deposito.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 1:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb om 0:05 uur een overboeking bij CEB gedaan.
Dezelfde dag rond 16u stond het op mijn ING rekening.
Oftewel werkte prima.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 1:50 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
Dinsdag om 14.30 online overboeking gedaan, maar tot zo-even nog niet binnen bij ing. Uit de chat met een van de medewerkers van ing bleek dat het zelfs nog niet is aangeboden bij de ing. CE gebeld, overboeking kon wel 1 tot 2 werkdagen duren! Waarom gaat het bij sommigen van jullie wel zo snel, of doen jullie soms een spoedoverboeking?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 2:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Er zijn maar weinig mensen binnen een grootbank die kunnen vaststellen of een bedrag is ontvangen of niet. De meeste medewerkers met klantencontact kunnen alleen hetzelfde constateren als de klant zelf.

Het clearance-systeem tussen banken is namelijk niet hezelfde als het rekeningsaldo wat jij als klant of als gewone bankmedewerker kunt inzien.

Als je het echt zeker wilt weten, kan een verzendende bank een onderzoek opstarten aan de hand van de transactie-referenties die bij die overboeking horen.
Het duurt vaak echter een paar dagen tot weken aangezien de verzendende bank afhankelijk is van de bevindingen (oorzaak) van de ontvangende bank waar iets is foutgegaan met de verwerking. Bij mijn weten worden bedragen bij ontvangende banken regelmatig op tussenrekeningen geplaatst die niet elke dag sluitend worden gemaakt.

Als een verzendende bank fouten heeft gemaakt met het opgeven van het betalingstype en/of valutadatum, kan deze door lagere prioriteit, wel eens later verwerkt worden dan andere overboekingen.

Het is al een tijdje terug dat ik mijn laatste werkervaring bij een bank had, dus misschien is er iets veranderd in de tussentijd maar verbaas me een beetje over de stelligheid van de ing-medewerker. Had deze een overzicht tot in hoeverre alle batches van de dag zijn 'opgehaald en verwerkt'? Daarintegen kan CE toch wel preciezer aangeven wanneer het bedrag bij de begunstigde moet zijn bijgeschreven ondanks dat ze daarbij afhankelijk zijn van de verwerking van de ontvangende bank.

_________________
Nadenken is zo buitengewoon vermoeiend dat velen de voorkeur geven aan oordelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 2:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Mrs Moneypenny schreef:
Dinsdag om 14.30 online overboeking gedaan, maar tot zo-even nog niet binnen bij ing. Uit de chat met een van de medewerkers van ing bleek dat het zelfs nog niet is aangeboden bij de ing. CE gebeld, overboeking kon wel 1 tot 2 werkdagen duren! Waarom gaat het bij sommigen van jullie wel zo snel, of doen jullie soms een spoedoverboeking?


Nee, een gewone overboeking. Je moet gewoon een beetje snappen hoe betalingsverkeer werkt. Betalingen van dit soort kleine banken gaan in een batch 1x per dag naar Equens toe. Wil je dus je betaling snel verwerkt hebben, dan moet je zorgen dat je 's ochtends de betaling uitgevoerd hebt. Bij de meeste grote banken is het dan rond 4 uur wel op de rekening. Bij kleinere banken moet je uitgaan van 1 dag (of soms meer) later. Zorg daarnaast ook dat je alleen op werkdagen betalingsverkeer laat uitvoeren, anders krijg de de vakantiedagen of week-end er nog gratis bij.

In jouw geval heb je dus dinsdag te laat de overboeking gedaan. Dat betekend dat het geld dus minimaal 1,5 dag onderweg is. Beetje vreemd trouwens dat je daar de helpdesk van ING voor belt, dat heeft echt geen nut hoor. Die kunnen het niet sneller laten verlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 2:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Heb maandag- en dinsdagochtend tussen 9 en 10 bedragen overgemaakt naar mijn tegenrekening bij de ING(oude Postbank). Stond dezelfde dag om een uur of zes op mijn tegenrekening

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 's avonds overboeken
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 8:44 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jul 2008 11:02 pm
Berichten: 70
vanavond binnen en gelijk doorgestort naar de ing profijtrekening, toch weer 3 maanden 4,5% rente :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO