Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2009 10:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
stuiver schreef:
Dit geldt hier dus ook. Wie een deposito van 2 jaar wil kan er net zo goed een voor 3 jaar afsluiten. Maak je het na 2 jaar ongedaan, betaal je 1% boete en is het rendement dus nog steeds 4,25%. En mogelijk denk je na 2 jaar "nog een jaar 5,25% is toch wel lekker!".


Sterker nog, het is met deze percentages zelfs voordeliger om een 3-jaars deposito af te sluiten als je je geld 2 jaar vast wil laten staan. Als je na 2 jaar het deposito opzegt, heb je weliswaar 1% boete, maar je hebt 2 jaar rente gehad, dus je hebt maar 0.5% boete per jaar. Effectief heb je dan 5,25 - 0,5 = 4,75% rente per jaar gehad, meer dus dan wanneer je een 2-jaarsdeposito afsluit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2009 11:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Toch ben ik zo )#(@&%@ geweest gisteren twee deposito's te sluiten bij NIBC, heel stom, want bij NIBC kun je een deposito niet ongedaan maken tegen een boete. Dus stel de rente gaat straks omhoog knallen (stel) dan kan ik daar vwb die deposito's niet van profiteren.

Hoe stom kun je dus zijn (heb het over mezelf).

NB. Betreft deposito's met looptijd 1 en 2 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2009 11:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Lijkt me een beetje overdreven en overbodige reaktie op jezelf. Een paar jaar zijn zo voorbij, en denk je dat de gemiddelde rente over die periode hoger is dan waar je nu op in hebt gezet? Voorlopig moet de rente eerst nog verder omlaag, en denk je dat de banken bij een hogere inflatie graag direct weer hiermee in de pas lopen?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 12:48 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ten aanzien van rente en inflatie geldt ook weer het oude spreekwoord:
Beter één vogel in de hand dan de lucht van tien.
We zullen het allemaal wel zien. Voorlopig heb ik mijn deposito's gemiddeld tegen (exact) 5,49% uitstaan en dat bevalt me prima.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 12:40 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
obligataire schreef:
Voorlopig heb ik mijn deposito's gemiddeld tegen (exact) 5,49% uitstaan en dat bevalt me prima.

Ik zit daar ongeveer ook aan en dat lijkt me een uitstekende uitgangspositie voor de komende 2 jaar!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 7:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Ze mogen hun homepage weleens aanpassen, staat nog steeds 2 jaar 5,5%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 7:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Spaarder1976 schreef:
Ze mogen hun homepage weleens aanpassen, staat nog steeds 2 jaar 5,5%.

Misschien moet je de pagina eens goed verversen :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 11:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik had aanvankelijk ook nog 5.5 voor 2 jaar in beeld. Maar pas na F5 stond er 5,25% voor 3 jaar.

Overigens bestaat er volgens art 21.1 geen recht om de deposito voortijdig te beeindigen.
Alleen in het uitzonderlijke geavl dat het management toestemming geeft kan dat onder betaling van 0,25% boete per kwartaal. Maar je hebt dus geen garantie dat je die toestemming krijgt.

Maar anders was dat wel een aardige berekening om ipv een 2 jaars een 3 jaars depo af te sluiten en dan deze evt na 2 jaar te beeindigen: ipv 4,25+4,25 krijg je dan 5,25+5,25-1,00 = inderdaad 1 procentje meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 11:44 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
@BillGates

Een kameraad meldde dat hij wel zijn deposito voortijdig had kunnen beeindigen bij CEB tegen 0,75% strafboete, dus hij heeft het tussen 9 en 12 maanden voor afloop beeindigt. Hier is het management niet aan te pas gekomen. Meer ervaringen hiermee zijn welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009 6:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
@ stuiver: Is het niet tussen 6 en 9 maanden voor afloop? 3 niet volgemaakte kwartalen.
Maar het blijft een feit dat je geen recht heb. Of dit alleen een kapstokartikel is en dat het niet wordt toegepast in een dalende rente-markt? Dure deposito's zijn ze natuurlijk graag van af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009 12:45 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 7:16 pm
Berichten: 17
Ik ben vanmorgen gebeld door de CEB (vanaf een Duits telefoonnummer). Ik heb een deposito die over 2 weken afloopt en of ik die wilde verlengen tegen de momenteel geldende rente. Hij vertelde me namelijk dat binnenkort de depositorente bij hun weer naar beneden gaat. Indien ik dan pas zou verlengen dan zou het alleen kunnen tegen het dan geldende percentage.
Jammer dat ik niet gevraagd heb wat de nieuwe percentages werden, maar kon niet veel praten ivm werk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009 2:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik ben ook gebeld vanochtend vanuit Duitsland met de vraag of ik mijn deposito dat binnenkort afloopt, wilde verlengen voor 3 jaar tegen 5,25%. Omdat ik tot nu toe alleen deposito's voor maximaal 1 jaar heb afgesloten, moest ik er eerst even over nadenken en ben ik er niet meteen in het gesprek op ingegaan. Daarnet heb ik teruggebeld naar het duitse nummer, waarop die mevrouw mij weer teruggebeld heeft, zodat het zonder hoge telefoonkosten voor mij geregeld kon worden.
Overigens had ik eerst het call-center gebeld, maar hoe ik het ook probeerde, je krijgt niemand fysiek aan de lijn in het menu. Uiteindelijk blijken die gesprekken naar het call-center meer te kosten dan het internationale gesprek naar Duitsland...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009 9:58 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:30 am
Berichten: 33
Een van mijn deposito's bij CEB loopt 24 april af, maar helaas heb ik nog geen telefoontje gehad.
Het zou nog kunnen komen dus ik wacht rustig af.

Goed weekend............Wunburra


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2009 9:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Wunburra schreef:
Een van mijn deposito's bij CEB loopt 24 april af, maar helaas heb ik nog geen telefoontje gehad.


Bij mij 23 april... 't is geen erg groot bedrag, misschien daarom geen telefoontje?
Ik overweeg zelf te verzoeken dit voor 3 jaar tegen 5,25% weg te zetten de 23ste, nee heb ik, ja kan ik krijgen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2009 12:10 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ Borra schreef;
Overigens had ik eerst het call-center gebeld, maar hoe ik het ook probeerde, je krijgt niemand fysiek aan de lijn in het menu

Ik lees de laatste tijd vaker dat telefonisch contact bij CEB erg moeilijk verloopt, geen fysiek contact, of pas naar zeer lange wachttijd. 10 cent per minuut.
Ik vind dit verontrustend.
Ook als je deposito op einddatum niet wilt verlengen of een ander probleem hebt lijkt me dit een kwalijke zaak.
Ik heb de laatste tijd bij CEB hierom geen deposito's meer geplaatst.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO