Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:03 pm 

Geregistreerd: do 17 jul 2008 9:56 pm
Berichten: 1
Ik wil een spaarrekening openen voor ons dochtertje van 6 weken. Ik had mijn oog op Credit Europe (Top-Interest) laten vallen vanwege 1. geen minumum-inleg, 2. hoge rente 3. geen kosten bij opheffen rekening. Dit soort gunstige voorwaarden kom ik niet tegen bij Nederlandse banken. Echter, nadat ik het aanvraagformulier had gedownload, ontdekte ik dat er zowel om een kopie van het paspoort van mijn dochtertje werd gevraagd alsook om een handtekening van haar. Ik vrees dat dit op dit moment wat te veel gevraagd is :) Weet iemand of het ook zonder handtekening van mijn dochter kan? Zo niet, ben ik dan toch aangewezen op een traditionele kindspaarrekening bij een Nederlandse bank (waar ik niet echt op zit te wachten)?
MauMau


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:10 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:57 pm
Berichten: 74
Is niet nodig. Ik heb al een paar rekeningen geopend op de naam van mijn kind. Zij heeft echt geen handtekening gezet. Een kopie id van jezelf + handtekening is uiteraard wel nodig. Tot haar 18de ben jij verantwoordelijk voor haar (overigens ook belasting technisch gezien).

Overigens een goede keuze. Niet kiezen voor de laag renderende 'kinderspaarrekeningen'!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
zie de FAQ bij credit europe :

4. Kan een rekening voor een minderjarige geopend worden?

In geval van minderjarigheid van de spaarder kan een spaarrekening of depositocontract op zijn/haar naam gesteld worden. De ouder(s)/wettelijke vertegenwoordiger(s) heeft/hebben dan de beschikking over het tegoed van de rekening. In geval van een Top-Interest Rekening mag deze rekening ook op naam van de wettelijke vertegenwoordiger(s) staan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO