Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 10:17 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:28 pm
Berichten: 22
Hallo,

Wil een nieuwe spaarrekening openen, maar kan de keus tussen deze 2 niet maken, en het lijkt me allebei wel wat, hier een paar punten welke ik belangrijk vind

-betrouwbaar
-handige online overzichten(net zoals icesave of soort gelijk)
-bereikbaarheid als je problemen heb zowel website/klantenservice.

Misschien ook een idee om bij beide een rekening te openen?

Graag jullie mening ervaring....

alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 10:38 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
stef1978 schreef:
Hallo, ...Misschien ook een idee om bij beide een rekening te openen?

Graag jullie mening ervaring....

alvast bedankt
Ik zou gewoon beide nemen. Ik heb met beide goede ervaringen.

Dat je bij credit europe wel eens niet kunt inloggen vind ik niet zo belangrijk, geld dat ik snel nodig heb heb ik toch op de lopende rekening staan. NIBC is korter op de markt maar "meer Nederlands". Wanneer je je geld speidt over beide spreid je ook het risico dat je er even niet aan kunt. En bij deze gelijke rente kost je dat ook niets. Spreiden is sowieso verstandig aangezien over een jaar of zo het gegarandeerde bedrag zal dalen (ik verwacht naar 50K).

Niet bij elke kleine rentewijziging meteen gaan schuiven met je geld, want het duurt even voordat je daar voordeel van heb. Dit in verband met de tijd dat je even geen rente krijgt wanneer je geld naar en van de tegenrekening gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 12:35 pm 

Geregistreerd: do 18 sep 2008 12:35 pm
Berichten: 4
Ik heb ze beide.

Mijn ervaring: Super!!!!

Rekening openen duurt in totaal ongeveer 10 dagen, van begin tot eind.

AKbank is trouwens ook heel goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
stef1978 schreef:
Hallo,

Wil een nieuwe spaarrekening openen, maar kan de keus tussen deze 2 niet maken, en het lijkt me allebei wel wat, hier een paar punten welke ik belangrijk vind


Ik heb beide en ben over beide uitermate tevreden. Online systemen zijn beide prima. Het openen van de rekening gaat bij NIBC wel véél sneller dan bij Credit Europe Bank. Bij die laatste moet je toch wel op 2 weken rekenen, terwijl NIBC binnen no-time operationeel is (Storten en rente daarover krijgen kan dan al heel snel, de rekening geschikt maken voor opnames kan wel even duren). Credit Europe Bank stuurt wel gratis bankafschriften na iedere transactie. Maandag iets gestort, dinsdag bankafschrift verzonden en woensdag in de bus.

Ik zou gewoon spreiden en beide pakken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Zelfde ervaring als de bovenstaande mensen. Beide prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Zit ook bij NIBC (goede ervaring mee) en neem CEB erbij voor het vermogen wat bij IceSave op de rekening stond. :lol:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:52 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
CEB heb ik nu al meer dan 1 jaar, enkel positieve ervaringen mee. NIBC heb ik sinds kort. Ziet er allemaal gelikt uit en werk prima. De laatste tijd begin ik me echter toch lichtelijk zorgen te maken en heb ik besloten om mijn geld nog verder te gaan spreiden. Dus zoveel mogelijk van de "kleine" banken te nemen en spreiden die handel. Welke van deze banken is nog te vertrouwen? Wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet. Ik vind het bijv. opvallend rustig met nieuws over gevolgen van de kredietcrisis in Turkije. Dan naast spreiden ook alleen maar banken nemen die onder Nederlands garantiestelsel vallen. Ikzelf had dit al langer besloten na de lange discussies hier over IceSave destijds. Ik heb daar dus ook nooit een rekening geopend. Achteraf gezien dus een gelukkige beslissing. Ook mijn rekening bij Argenta heb ik leeggehaald omdat deze onder Belgisch garantiestelsel valt (bijkomend argument was dat de rente daar een beetje achterbleef bij de rest).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 3:08 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
kuripot schreef:
... Dus zoveel mogelijk van de "kleine" banken te nemen en spreiden die handel. Welke van deze banken is nog te vertrouwen? Wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet. ...
Ik weet het niet maar ik vertrouw in ieder geval alle banken die volledig onder het Nederlandse Deposito Garantie stelsel vallen.

Gezien de hoogte van het garantie bedrag en het grote aantal banken dat een mooie rente geeft heb ik geen enkel probleem gehad om het geld te spreiden over meerdere banken, zonder al te veel rente mis te lopen. Ook ik had een rekening bij IceSave geopend, maar het is bij een eerste storting gebleven; de rente zou nu ongeveer 75 eurocent zijn. Naar aanleiding van de verhoging van het garantie bedrag ga ik op termijn misschien rekeningen samenvoegen, maar dat als gevolg zijn van rentewijzigingen als daardoor grotere verschillen ontstaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 3:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
kuripot schreef:
CEB heb ik nu al meer dan 1 jaar, enkel positieve ervaringen mee. NIBC heb ik sinds kort. Ziet er allemaal gelikt uit en werk prima. De laatste tijd begin ik me echter toch lichtelijk zorgen te maken en heb ik besloten om mijn geld nog verder te gaan spreiden. Dus zoveel mogelijk van de "kleine" banken te nemen en spreiden die handel.


Ik heb dezelfde strategie. Ik maak nu gebruik van: Credit Europe Bank, Amsterdam Trade Bank, NIBC en AK-Bank. Waarbij de eerste twee het meeste saldo van mij beheren. Verder heb ik bij Fortis Bank nog zo'n 2 jaar deposito voor 5,6% lopen (Destijds behoorlijk hoog, tegenwoordig niet meer zo heel bijzonder). Kortom, behoorlijk verspreid en buiten Fortis, allemaal kleine banken. Mocht er onverhoopt eentje omvallen, dan is het sowieso 100% gedekt door De Nederlandse Bank, maar dan zijn er nog genoeg anderen om geld op te nemen als dat nodig is. (Omdat het 3 maanden kan duren alvorens het geld retour is vanuit het garantiestelsel). Ik ga ook uitsluitend in zee met banken die 100% onder het Nederlandse garantiestelsel vallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 8:55 pm 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Hallo Stef,

Ik heb ook bij beide banken een rekening. Bij CEB sinds anderhalf jaar en naar alle tevredenheid. Bij NIBC heb ik een maand geleden een rekening geopend en ook dit bevalt prima. Zo goed zelfs dat ik er met een gerust hart ook een aantal deposito's heb afgesloten.

CEB stuurt tot nu toe netjes afschriften van elke overboeking, de website om te internetbankieren is simpel maar doeltreffend. Enig minpunt kan zijn dat je 's avonds laat niet kunt overboeken, omdat het systeem bezig is met de dagafsluiting. Maar ik heb begrepen dat hieraan gewerkt wordt en dat dit binnenkort tot het verleden zal behoren. Het internetbankieren van NIBC is iets uitgebreider, maar eveneens overzichtelijk. Over bereikbaarheid van de klantenservice kan ik weinig vertellen; ik heb alleen eens een mail gestuurd naar het Contact Center van CEB, waarop ik binnen een gangbare tijd een prima antwoord terugkreeg.

Al met al ben ik over beide banken zeer te spreken, dus ik begrijp het keuzeprobleem. Maar er is helemaal niets op tegen om gewoon bij beide een spaarrekening te openen. Ook al vallen ze alle twee volledig onder het Nederlandse garantiestelsel, spaargeld spreiden over enkele banken geniet mijn persoonlijke voorkeur.

Succes en veel spaarplezier!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 9:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Ik heb beide en zou zeker als je iets met deposito's wilt doen dit dan ook adviseren. Credit Europe voor vrij opneembaar en NIBC voor de deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO