Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 12:30 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Naar aanleiding van de renteverhoging naar 5 % (begin juni) had ik een mail gestuurd met de vraag of mijn rekening (als bestaande klant) ook naar 5 % gezet kon worden. CE zegde uit coulance toe mijn rente ook te verhogen naar 5%

Nu, ruim een maand later, staat mijn rente echter nog steeds op 4,5 %. Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar dat heeft niets geholpen. Ik werd meerdere malen (soms zelfs in gebrekkig Nederlands) onbeschoft te woord gestaan en toen ik zei dat ik een klacht zou gaan indienen werd meteen de verbinding verbroken.

De service en betrouwbaarheid van deze bank is ver onder de maat (en dan druk ik me nog netjes uit). Ik ga mij rekening z.s.m. opzeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 12:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Het is al vaker gezegd: ze hadden zich een hoop ellende bespaard door gewoon alle rekeninghouders te verhogen.

Al dat werk, rompslomp en publicitaire schade weegt niet op tegen die paar centen minder rente.... :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 12:47 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Francisco68 schreef:
De service en betrouwbaarheid van deze bank is ver onder de maat (en dan druk ik me nog netjes uit). Ik ga mij rekening z.s.m. opzeggen.


Het kan inderdaad beter maar dat was mijn mening al voor de renteverhoging.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 2:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
Gewoon naar Icesave gaan...krijg je 5,25% en perfecte service :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 2:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
ringel schreef:
Gewoon naar Icesave gaan...krijg je 5,25% en perfecte service :D

En IJslandse garantie.........geen appels met peren vergelijken :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 3:02 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Ik ga niet naar Icesave. Als die bank omvalt kan ik de IJslandse centrale bank gaan aanschrijven. Als Icesave zo graag veel Nederlandse klanten wil, moeten ze maar zorgen dat ze een volledige Nederlandse bankvergunning krijgen.

Van CE heb ik mijn buik helemaal vol. Onbetrouwbaar en onbeschoft. Ik heb al een rekening geopend bij Anadolu. 5,1% op jaarbasis is ook niet slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:26 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Francisco68 schreef:
Ik ga niet naar Icesave. Als die bank omvalt kan ik de IJslandse centrale bank gaan aanschrijven. Als Icesave zo graag veel Nederlandse klanten wil, moeten ze maar zorgen dat ze een volledige Nederlandse bankvergunning krijgen.

Van CE heb ik mijn buik helemaal vol. Onbetrouwbaar en onbeschoft. Ik heb al een rekening geopend bij Anadolu. 5,1% op jaarbasis is ook niet slecht.


Ik zou toch in eerste instantie kijken naar hoe solide de bank is (ipv alleen of de bank 100% volledig onder het nederlandse garantiestelsel valt). Van alle buitenlandse banken hier is dan IceSave (LandsBanki) de meeste solide (vergelijkbaar met SNS). Alle anderen (CE,AT,Anadulo etc.) blijven hier toch ver op achter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:53 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Ik had juist begrepen dat LandsBanki (en ook andere financiële instellingen in IJsland) er momenteel niet zo sterk voorstaan. Ben dus benieuwd waar je dit op baseert.

Soliditeit kan ook heel plotseling veranderen, dat hebben we de laatste maanden in de VS kunnen zien. Als een bank 100% onder het Nederlandse garantiestelsel valt heb je in ieder geval zekerheid dat je op betrekkelijk eenvoudige wijze schadeloos wordt gesteld. Dat vind ik een betere insteek dan constant de stabiliteit van banken in de gaten houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:59 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Francisco68 schreef:
Ik had juist begrepen dat LandsBanki (en ook andere financiële instellingen in IJsland) er momenteel niet zo sterk voorstaan. Ben dus benieuwd waar je dit op baseert .


Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat Landsbanki er niet zo sterk zou voor staan. Volg deze link maar eens. Kan verhelderend werken! Let maar eens op de rating.
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_18208.z24


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Rating zegt niet alles ;-)

En idd, IJsland heeft het moeilijk op dit moment wat ook een bank als Landsbanki kwetsbaarder maakt. Maar zoals Jody aangeeft, is het wel zo dat de resultaten van Landsbanki op zich helemaal niet zo verkeerd zijn.
Uiteindelijk blijft het ook het persoonlijk afwegen van wat je belangrijk vindt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:39 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Weinigen (behalve misschien een aantal experts) hadden de kredietcrisis zien aankomen en banken die het ogenschijnlijk goed deden kwamen plotseling in zwaar weer terecht.

Niets zo veranderlijk als de financiële markt. Daarom zeggen ratings inderdaad niet alles, het is slechts een momentopname. Daarom is het Nederlandse garantiestelsel wel zo prettig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 8:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Francisco68 schreef:
Weinigen (behalve misschien een aantal experts) hadden de kredietcrisis zien aankomen en banken die het ogenschijnlijk goed deden kwamen plotseling in zwaar weer terecht.

Niets zo veranderlijk als de financiële markt. Daarom zeggen ratings inderdaad niet alles, het is slechts een momentopname. Daarom is het Nederlandse garantiestelsel wel zo prettig.


En de combinatie van het IJslandse en Nederlandse garantiestelsel valt ook niet te versmaden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 9:21 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Francisco68 schreef:
Naar aanleiding van de renteverhoging naar 5 % (begin juni) had ik een mail gestuurd met de vraag of mijn rekening (als bestaande klant) ook naar 5 % gezet kon worden. CE zegde uit coulance toe mijn rente ook te verhogen naar 5%

Nu, ruim een maand later, staat mijn rente echter nog steeds op 4,5 %. Ik heb meerdere malen gemaild en gebeld, maar dat heeft niets geholpen. Ik werd meerdere malen (soms zelfs in gebrekkig Nederlands) onbeschoft te woord gestaan en toen ik zei dat ik een klacht zou gaan indienen werd meteen de verbinding verbroken.

De service en betrouwbaarheid van deze bank is ver onder de maat (en dan druk ik me nog netjes uit). Ik ga mij rekening z.s.m. opzeggen.


nou nou wat ben jij negatief zeg..goh..wat gek dat ik tot nu toe geen slechte service heb gehad... ik bedoel aan de telefoon..en mijn rente is ook aangepast na 11 dagen..bij mij was het dus geen probleem. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 9:43 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Het feit dat jij geen problemen hebt gehad hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook niet hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 11:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik had ook geen probleem. Een paar dagen nadat ik CE gebeld had, was de rente al verhoogd.
En je hebt gelijk..een rating zegt niet alles. Maar het zegt wel iets.
Een A2 of B1 rating..daar zit toch wel wat verschil tussen.
Het zegt niet alles...maar voor mij telt het echt wel mee in het totaalplaatje.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO