Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 1:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Beste medespaarders,

In 1997 was ik één van de eerste particuliere klanten bij Credit Europe Bank, de bank die toen nog de naam Finansbank droeg. En vandaag de dag ben ik nog steeds klant en ik verwacht dat ook in de toekomst te blijven.

Als klant kan ik u zeggen dat Credit Europe Bank een zeer betrouwbare bank is waar u met een gerust hart uw spaargeld kunt onderbrengen. En ook over de dienstverlening ben ik zeer te spreken.

Credit Europe Bank maakt een gezonde groei door en heeft haar netto winst het afgelopen jaar zien stijgen van 29 naar 49 miljoen euro.

Credit Europe Bank is geen Turkse maar een Nederlandse bank en behoort inmiddels bij de 15 grootste banken in Nederland.

Een paar jaar geleden is Finansbank Turkije overgenomen door de National Bank of Greece en nadien is het Nederlandse Finansbank geheel zelfstandig als Nederlandse bank verder gegaan onder de huidige naam Credit Europe Bank.

Credit Europe Bank is nog steeds op zoek naar nieuw personeel en dat lijkt mij een goed teken. U hoeft zich dan ook geen enkele zorgen te maken over uw spaargeld bij deze bank.

Erik Vries

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 1:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@ ErikVries

Bijna een webrep-achtig bericht, feitelijk een directe reclame voor CEB! Hoe kan een buitenstaander nu expliciet zeggen, 'U hoeft zich dan ook geen enkele zorgen te maken over uw spaargeld bij CEB'? Niet dat ik me zorgen maak, maar aan deze topic zit gevoelsmatig toch een smaakje!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 2:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Werk niet voor Credit Europe Bank en ben geen aandeelhouder, maar een tevreden klant.

Kijkt u mijn informatie maar na, al hetgeen ik vermeld is juist.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 2:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het is goed hoor Erik, mensen raken zo gewend aan negatief nieuws in de media en op fora, dat je bijna verrast bent als iemand eens met een prettig positieve posting komt :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 2:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Ik geloof de goede bedoeling wel achter deze topic, en dat de vermelde informatie klopt weet ik ook wel. Het klinkt alleen zo mooi, en daardoor vat ik het wellicht al te subjectief op. Ik zal ook wel te argwanend zijn geworden door diverse ervaringen in mijn werkzame periode. Persoonlijk overigens geen nare ervaringen gehad, dus dat is het punt niet. Maar niemand kan maar zo stellen dat een ander zich geen zorgen hoeft te maken, want momenteel zien we links en rechts in de financiële wereld dat men vandaag een topper is en morgen bijna omgevallen. Maar nogmaals, ik maak me geen zorgen over mijn spaargeld bij CEB! Dus daar vinden we elkaar wel in.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Laatst bijgewerkt door jody op za 25 okt 2008 4:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 2:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
@ ErikVries bedankt voor je bericht maar geloof mij maar, geen één bank is betrouwbaar.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 3:37 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
jody schreef:
@ ErikVries

Bijna een webrep-achtig bericht

Dit gevoel had ik ook direct.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 4:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Niets mis mee om positieve ervaring te delen maar dit klinkt wel erg naief !!

Een buitenstaander weet niet wat zich daar afspeelt. Zelfs een interne medewerker heeft daar geen zicht op.

Ik heb er ook vertrouwen in en daarom een 6 maanden depositie voor 6% afgesloten maar het is wel een feit dat ten tijden van het omvallen van ICESAVE bij CE via internet geen geld naar een andere rekening kon boeken. Overdag kreeg ik foutmeldingen en s'avond waren de systemen down onder het mom van data verwerking. Alleen telefonisch was het nog mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:13 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Wat bekend is over Credit Europe ziet er in elk geval veelbelovend uit en mijn ervaringen zijn alleen maar positief. We hebben gezien dat banken kunnen omvallen maar in Credit Europe blijf ik veel vertrouwen houden, hetgeen ik heb willen delen. En bij de Postbank kan ik met internetbankieren ook wel eens geen overboekingen doen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 5:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@ErikVries

En daar ben ik het nu helemaal mee eens! :D

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:29 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Sphere schreef:
jody schreef:
@ ErikVries

Bijna een webrep-achtig bericht

Dit gevoel had ik ook direct.


Ik ook. Hoe het bericht geschreven is, vind ik verdacht veel op webreb lijken.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 10:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Typisch dat dat bij hele negatieve berichten, nooit gedacht wordt terwijl de kans minstens zo groot is, dat deze van de concurrentie afkomstig kunnen zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2008 8:37 pm 
26-10-2008
Op de site van CEB staan nu antwoorden op de, ook in dit forum veel en vaak in herhaling, gestelde vragen. Alhoewel elk bedrijf en dus ook CEB met voorkeur positief over zichzelf schrijft, zijn met name de antwoorden over de holding structuur en de hoofdzetel interessant en het minst besmet met promotietaal. De overige uitleg klinkt op zijn minst even aannemelijk als de berichten zoals b.v. Rabo, ABN-Amro enz. over zichzelf geven. De steeds weer gemaakte link met Turkse risico's is m.i. een meer emotionele als daadwerkelijke. Kijken we naar de realiteit tot nu toe, dan zijn de "goede" Nederlandse banken zoals ABN-Amro en ING en wellicht ook SNS wel degene die een beroep hebben moeten doen of misschien gaan doen op de garantiestelling, zo niet CEB en nog enkele anderen. Het is dus niet de "hoge" rente maar de soort en omvang van de aangegane leningen die het risico vormen. Ik krijg dan ook de indruk dat veel van de in de discussie opgevoerde argumenten een uiting van onzekerheid zijn en formumleden op deze wijze de ultieme zekerheid zoeken. Die is er niet, wat er wel is is de realiteit. Het lijkt verdacht veel op de discussies zoals je die tussen gelovigen en niet gelovigen vaak kunt horen maar die nooit het ultieme antwoord geven. Handel dus naar eigen goeddunken maar probeer niet, door alsmaar veronderstellingen soms met een hoog fantasie gehalte te plaatsen , zekerheid te verkrijgen. Meer zekerheid dan er nu is (garantiestelsel van 100K) is er niet en komt er niet. De rest is beredeneerd ver(wan)trouwen.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO