Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 2:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 7:38 pm 
Vanaf 17 september worden de rentevergoedingen op de diverse looptijden van de deposito's flink verhoogd.

Er waren immers al diverse banken die de CEB voorbij waren gegaan.

de exacte tarieven heb ik nog niet maar als voorbeeld;

6 maaanden deposito geeft 5,25%

Geen wereldnieuws,dat klopt, maar dit geeft nog maar eens aan dat de renterace om de klant nog niet gelopen is.

Men wil kost wat kost bovenaan staan in de lijstjes van Independer,Spaarinformatie etc.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 10:12 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
pippin schreef:
Men wil kost wat kost bovenaan staan in de lijstjes van Independer,Spaarinformatie etc.


je bedoeld:
Spaarinformatie, Independer, etc.
8)

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 10:13 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
pippin schreef:
Geen wereldnieuws,dat klopt, maar dit geeft nog maar eens aan dat de renterace om de klant nog niet gelopen is.


Klopt geen Wereldnieuws, dat had NIBC al met Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden voor 5,5%. Nou ja, Wereldnieuws.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 5:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
De nieuwe deposito rentes staan op de site! Niet schokkend. 2 jaar voor 5,75% is redelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep 2008 11:01 pm 
Het ging mij er ook niet om dat er schokkend nieuws was.

zoals ik al aangaf zijn in het geval van CEB niet de rentevergoeding het meest interessant maar gewoon de constatering dat de stijgingen vooralsnog niet ophouden.

en een kwartprocent is voor de meesten toch al gauw 50,-

Nu praat ik gedeeltelijk voor mijzelf,de grens van zekerheid ga ik nl niet overschrijden.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:52 am 

Geregistreerd: wo 30 jul 2008 3:16 pm
Berichten: 41
Ik vind het toch behoorlijk interessant. voor het eerst dat ik serieus overweeg een deposito te nemen. gezien de hoge rentes hierop tegenwoordig tov de korte looptijden.... nog even dubben tussen deposito van credit europe of NIBC. Of toch nog even wachten :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 10:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
Tja je weet nooit wanneer het goede moment is. Maar je krijgt nu een leuk %. En ik denk persoonlijk dat op dit moment het plafond wel bereikt is. Gezien de crisis de er heerst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 10:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
De crisis is de oorzaak van de hoge spaarrente. Als de crisis erger wordt....stijgt de spaarrente.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:03 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
Volgens mij is juiste de hoge inflatie de oorzaak. Daardoor heeft o.a atb de rente verhoogt. Gevolg NIBC komt met nog hogere rente om aantrekkelijk te zijn bij de spaarder. Ik persoonlijk zie geen relatie tussen crisis en hoge spaarrente


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
De hoge interbancaire rente zorgt ervoor dat geld van spaarders noodzakelijk en aantrekkelijk is.

Inflatie is een fenomeen dat met de dag verder op de achtergrond raakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 sep 2008 11:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
De hoge interbancaire rente zorgt ervoor dat geld van spaarders noodzakelijk en aantrekkelijk is.

Inflatie is een fenomeen dat met de dag verder op de achtergrond raakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 sep 2008 11:33 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
pippin schreef:
en een kwartprocent is voor de meesten toch al gauw 50,-

Nu praat ik gedeeltelijk voor mijzelf,de grens van zekerheid ga ik nl niet overschrijden.


En/of = 40k => 0.25% = 100 euro...

Alhoewel als je echt garantie wil hebben moet je TOTAAL onder de grens blijven. Dus inclusief rente.
40.000 / 1.0575 = 37.825
of
20.000 / 1.0575 = 18.912


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 9:54 am 
Gek is het eigenlijk wel,

toen wij jaren geleden alleen maar gebruik makten van de spaarproducten van de "gevestigde" banken dachten wij nooit aan die zekerheden.
De grens werd ruimschoots overschreden en de gedachte dat zo'n grote bank om zou kunnen vallen hebben wij nooit gehad.

Ik heb trouwens afgelopen week mijn tot nu toe opgebouwde rente bijgeschreven gekregen...........terwijl in januari de rente over 2007 ook al overgemaakt werd.
Ik moet ze nog bellen maar misschien weet iemand hier iets :?:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 11:22 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
pippin schreef:
Gek is het eigenlijk wel, toen wij jaren geleden alleen maar gebruik makten van de spaarproducten van de "gevestigde" banken dachten wij nooit aan die zekerheden.
De grens werd ruimschoots overschreden en de gedachte dat zo'n grote bank om zou kunnen vallen hebben wij nooit gehad.


Vroeger bestond er ook nog geen garantiestelsel. Als ik mij niet vergis werd het collectieve garantiestelsel (de voorloper van het huidige depositogarantiestelsel) eerst in 1992 ingevoerd.

pippin schreef:
Ik heb trouwens afgelopen week mijn tot nu toe opgebouwde rente bijgeschreven gekregen...........terwijl in januari de rente over 2007 ook al overgemaakt werd.
Ik moet ze nog bellen maar misschien weet iemand hier iets :?:


Ik heb even mijn eigen rekening bij deze bank nagekeken, maar er is nu geen rente aan mij uitgekeerd. Volgens de voorwaarden wordt de rente één keer per jaar uitgekeerd. Uiteraard wordt ook tot uitkering overgegaan bij opheffing van de rekening. Dit jaar vond overigens eveneens rente-uitkering plaats aan klanten die de bank verzocht hadden ook in aanmerking te komen voor de hogere rentevergoeding die de bank vanaf begin juni had aangeboden, maar in beginsel alleen aan nieuwe klanten had toebedacht. Zo kreeg ik bijvoorbeeld in juni de tot dat moment opgebouwde rente uitgekeerd, waarna de rente-opbouw opnieuw begon, ditmaal op basis van de hogere rentevergoeding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 2:08 am 
Dankjewel Marnix,

dat laatste was ook bij mij het geval dus.
de rente hadden ze ook gewoon mogen laten staan en pas in januari uitbetalen,maar goed ,het zij zo.
En nog een beetje rente op rente kan geen kwaad.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO