Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 11:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 10:12 pm 

Geregistreerd: do 29 mei 2008 3:43 pm
Berichten: 10
Ik constateer iets vreemds bij aanvraag en opening van een Credit Europe Top-Interest Rekening

Al een tijdje hebben mijn echtgenoot en ik (naar alle tevredenheid) een gezamenlijke rekening bij CE met 1 "tegenrekening"

Voor mijn moeder heb ik een top-interest rekening aangevraagd met als tegenrekening haar banknummer.
Ik heb op het aanvraagformulier als gemachtigde mijn gegevens ingevuld en mijn "tegenrekening" opgegeven.
In de bevestigingsbrief werd melding gemaakt van onze persoonlijke klantnummers (een nieuw voor mijn moeder en het al bekende nummer van mij)
Echter bij mijn tegenrekening wordt de naam van mijn moeder vermeld (dit is dus niet correct)
De tegenrekening van mijn moeder heeft de goede tennaamstelling.

Wij hebben hier melding van gemaakt en kregen het volgende antwoord:

Dank u voor uw email.
Ten eerste excuses voor de gemaakte fout. Helaas moeten wij u mededelen dat een tegenrekening alleen op naam mag staan van de rekeninghouder, niet op naam van de gemachtigde.
Daarom gaan wij de tweede tegenrekening (waar de tenaamstelling fout gegaan is) verwijderen.


Dit valt te begrijpen en ik ga hiermee ook accoord.

Onze 3 kinderen (alle meerderjarig) hebben ook een top-interest rekening aangevraagd met als gemachtigde mijn man met opgave van onze en/of tegenrekening (bij een andere bank)
De bedoeling is dat wij periodiek een bedrag op deze spaarrekeningen zetten afkomstig van onze eigen bankrekening (niet onze CE rekening)
a.u.b. geen opmerkingen over waarom volwassen kinderen nog iets gestort krijgen van hun ouders :idea:

Nu blijkt dat bij 2 van de kinderen er 2 tegenrekeningen zijn met goede tennaamstelling (hun eigen tegenrekening en die van onze en/of rekening)
Bij de andere blijkt er 1 tegenrekening te zijn met alleen zijn tennaamstelling.

Uit bovenstaand verhaal blijkt dat bij opening van de top-interest rekeningen bij onze familieleden verschillend met tegenrekeningen en machtigingen omgegaan wordt door CE.

Is er iemand die deze ervaring deelt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 11:16 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
spaarmama schreef:
... De bedoeling is dat wij periodiek een bedrag op deze spaarrekeningen zetten afkomstig van onze eigen bankrekening (niet onze CE rekening) ...
Waarom moet je gemachtigd zijn om geld te kunnen storten op de spaarrekeningen van anderen. Of is het niet zo dat alleen de eerste boeking naar een CE van de geregistreerde tegenrekening afkomstig moet zijn ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO