Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 4:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik zit met een probleempje.

Op dit moment heb ik twee rekeningen lopen; IceSave en Argenta.
Bij IceSave heb ik het max. staan voor volledige dekking vlgs IJslandse garantiesysteem.

Rest bij Argenta geeft slechts 4,35% rente en ben dus op zoek naar een alternatief.
Anadolu valt voor mij af omdat hier geen internet bankieren mogelijk is, de volgende op het lijstje is dan CEB.

Nou hoor en lees ik best veel negatieve berichten over CEB.
Zowieso is de rating veel lager dan van bijv. IceSave, maar ik lees hier bijv. ook regelmatig over slechte service, de telefoon die er gewoon opgegooid wordt, een website die uit de lucht is voor onderhoud etc...

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen, of is CEB gewoon af te raden?
En zo ja, zijn er dan nog goede alternatieven?


Laatst bijgewerkt door Moneymaker op za 12 jul 2008 8:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 4:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Moneymaker schreef:
.........maar ik lees hier bijv. ook regelmatig over slechte service, de telefoon die er gewoon opgegooid wordt, een website die uit de lucht is voor onderhoud etc...

Het is af en toe wat rommelig bij CE maar mijns inziens geen reden om deze bank te mijden......als het loopt dan loopt het.

Wat dat telefonische contact betreft: ik ben altijd netjes te woord gestaan en ik denk dat men dat min of meer zelf in de hand heeft, als je begrijpt wat ik bedoel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Is het idd zo dat internetbankieren regelmatig niet toegankelijk is?

Wat mij overigens ook stoort is de rente voor bestaande of nieuwe klanten.
Leuk als je als nieuwe klant komt, maar op dat moment ben je zelf ook bestaande klant en wordt je dus op dezelfde manier behandeld....

Voor w.b. de communicatie; ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Moneymaker schreef:
Anadolu valt voor mij af omdat hier geen internet bankieren mogelijk is, de volgende op het lijstje is dan CEB.


Voor mij niet het grootste probleem, omdat ik maar heel sporadisch opnamen of stortingen doe,
En bovendien zullen ze toch bezig zijn om het internetsysteem te introduceren.

Verder heb ik de stap nog niet gemaakt naar CE, mede door hun aanpak van renteverhoging voor bestaande klanten.
En ik ook niet wil dat ik straks meer dan 10 spaarrekening heb :wink:
Wellicht dat AT nog gauw nog een verhoging in petto heeft, die van 7/7 zat eraan te komen, maar geeft ze nog geen topnotering die ze toch eigenlijk wel willen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 5:17 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Moneymaker schreef:
... Anadolu valt voor mij af omdat hier geen internet bankieren mogelijk is, de volgende op het lijstje is dan CEB.

Nou hoor en lees ik best veel negatieve berichten over CEB.
Zowieso is de rating veel lager dan van bijv. IceSave, maar ik lees hier bijv. ook regelmatig over slechte service, de telefoon die er gewoon opgegooid wordt, een website die uit de lucht is voor onderhoud etc...

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen, of is CEB gewoon af te raden? ...
Ik heb prima ervaringen met Credit Europe, aanpassing van het rente percentage was geen probleem, ben altijd correct geholpen aan de telefoon. Dat internet bankieren wel eens niet werkt vind ik geen probleem, ik heb niet dagelijks behoefte om met geld te schuiven of op te nemen. Om die reden heb ik ook geen problemen met de rekening van de Anadolu bank. Waar ik tot nu meestal zeer snel afschriftjes krijg. Maar goed: het verschil met de rente bij 20000 is tussen beide maar 20 euro per jaar. Ik zou zeggen: open een rekening bij Credit Europe, zeer waarschijnlijk zal het je bevallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
appeltje schreef:
Ik heb prima ervaringen met Credit Europe, aanpassing van het rente percentage was geen probleem, ben altijd correct geholpen aan de telefoon. Dat internet bankieren wel eens niet werkt vind ik geen probleem, ik heb niet dagelijks behoefte om met geld te schuiven of op te nemen. Om die reden heb ik ook geen problemen met de rekening van de Anadolu bank. Waar ik tot nu meestal zeer snel afschriftjes krijg. Maar goed: het verschil met de rente bij 20000 is tussen beide maar 20 euro per jaar. Ik zou zeggen: open een rekening bij Credit Europe, zeer waarschijnlijk zal het je bevallen.


Hier sluit ik mij volledig bij aan. Vriendelijk aan de telefoon, internetbankieren werkt vaak genoeg :? , alles duidelijk en compact. Goeie rente.

Open de rekening, "voel het even aan", het kost niks!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Ook ik heb uitstekende ervaringen met Credit Europe. Ik vind het alleen jammer dat je voor de laatste renteverhoging (zogenaamd alleen voor nieuwe relaties) zelf actie moest ondernemen. Daarna overigens wel prima geregeld, maar ik vind het naar bestaande relaties niet zo elegant. Maar ik heb verder in het geheel geen klachten en voel me, zowel bij Credit Europe als bij Ice Save, prima thuis. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:34 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
obligataire schreef:
Wat dat telefonische contact betreft: ik ben altijd netjes te woord gestaan en ik denk dat men dat min of meer zelf in de hand heeft, als je begrijpt wat ik bedoel :wink:


In het draadje "Ondanks belofte past CE de rente niet aan" heb ik bericht dat de service voor verbetering vatbaar is.

Daarmee bedoel ik niet het telefonisch kontakt maar wel:
- het openen van een rekening heeft maanden geduurd,
- overboeking naar een andere rekening i.p.v. de opgegeven tegenrekening,
- e.mails worden niet of na lange tijd beantwoord.

Deze ervaringen zijn van vóór de renteverhoging.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
Ik heb ook CEB en ben er best tevreden over. Hoewel ik dat gevaluteer wel vervelend vind, dus ik let er wel op wanneer ik overmaak etc.

Verder vind ik heb een duidelijke bank, nette website, goed bereikbaar.
En 0,25% verschil vind ik te klein om daarvoor een bank die in het IJslandse depositogarantiestelsel valt te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Openen rekening
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:38 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 7:35 pm
Berichten: 45
Ik heb net de aanmeldingsformulieren op de post gedaan en wacht nu dus tot hij geactiveerd is.
Hoelang duurt dat?
Ze zeiden tegen mij dat het ongeveer 2 weken duurde, duurt het echt zo lang?
De telefonisten zijn trouwens erg aardig en behulpzaam, nog geen klachten! :)
Dus heeft iemand ervaring met het openen van een CEB Rekening?
Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 7:56 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met CEB. Krijg altijd netjes afschriften en mijn rentepercentage is ook naar 5% aangepast na een mailtje van mij. Dus waarom niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 8:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Jongens bedankt, voor mij duidelijk; tweede rekening wordt CEB ;-)

Thx,
Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 9:18 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Moneymaker schreef:
Jongens bedankt, voor mij duidelijk; tweede rekening wordt CEB ;-)

Thx,
Jan


ik heb ook een rekening bij CEB, ten eerste het kost niks, je bent ook niet verplicht wat te storten...dus je rekening kan ook maanden (zoals het bij mij het geval was) op sado 0 staan..no problem..en als je merkt dat de rentes zijn verhoogd zoals nu bijv...dan kan je storten..mooi toch :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 10:13 am 
Nog 2 vragen:

- krijg je bij CEB ook afschriften toegestuurd? zo ja hoe vaak?
- kun je de overboekingen doen vanuit internet sparen of aleen telefonisch?
- was het ook mogelijk de 5% aan te vragen per e-mail of kon het alleen telefonisch?

alvast bedankt

rente - up


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 10:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
rente up schreef:
krijg je bij CEB ook afschriften toegestuurd? zo ja hoe vaak?

Aanvankelijk kreeg je ze na iedere mutatie maar ze hebben nu aangekondigd dat het per kwartaal gaat gebeuren.
Overigens krijg ik ze van de ondernemersrekening nog steeds na iedere mutatie maar dat komt waarschijnlijk omdat bij ondernemers nog geen optie internetbankieren is voorzien (helaas).

rente up schreef:
- kun je de overboekingen doen vanuit internet sparen of alleen telefonisch?

Beide.

rente up schreef:
was het ook mogelijk de 5% aan te vragen per e-mail of kon het alleen telefonisch?

Ik heb het telefonisch gedaan.
Echter bij een nieuwe aanvraag krijg je sowieso 5%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO