Ontvangen e.mail.
Geachte heer/mevrouw,
Alle rekeninghouders van de DSB Bank krijgen vanaf eind november 2009 per e-mail of per brief een bericht van de Nederlandsche Bank. Hierin staat praktische informatie over het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. Het versturen van de brieven en e-mails zal enkele dagen duren. Rekeninghouders die op 14 december 2009 nog geen bericht hebben ontvangen, worden verzocht contact op te nemen met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: 0800 - 020 1068 (gratis) op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur of mail:
info@dnb.nl.
Daarnaast stuurt de DSB Bank vanaf 30 november 2009 saldo-overzichten aan de rekeninghouders.
DigiD met sms-functie: snellere verwerking
Particuliere rekeninghouders van de DSB Bank kunnen met DigiD met sms-functie inloggen op een aparte website die de Nederlandsche Bank gaat openen voor het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. De Nederlandsche Bank heeft ervoor gekozen om rekeninghouders gebruik te laten maken van DigiD, met daaraan toegevoegd de sms-functie, omdat dit een veilige en snelle manier van legitimeren op internet is. De toevoeging van de sms-functie biedt een hoger zekerheidsniveau omdat de sms-functie een extra controle van de identiteit van rekeninghouders mogelijk maakt.
Heeft u nog geen DigiD of is uw DigiD verlopen? Vraag dan nu een DigiD met sms-functie aan op
http://www.digid.nl/burger. Houdt u er rekening mee dat dit vijf dagen kost.
Heeft u al DigiD maar geen sms-functie? Vraag dan meteen deze sms-functie aan op
http://www.digid.nl/burger. Houdt u er rekening mee dat dit vijf dagen kost.
De meeste rekeninghouders die meteen een digitale aanvraag doen, zullen nog voor de Kerst een uitkering krijgen, indien zij daarvoor in aanmerking komen.
Let op: DigiD is heel iets anders dan DigiP. DigiD is uw persoonlijke code om in te loggen op websites van de overheid. DigiP is de code die u kreeg voor het internetbankieren van de DSB Bank
Andere manieren om een aanvraag te doen
Enkele groepen rekeninghouders kunnen niet via DigiD op de website komen voor het aanvragen van een vergoeding. Dit zijn:
. minderjarigen: jonger dan 18 jaar;
. zakelijke rekeninghouders, zoals ondernemingen, verenigingen en stichtingen;
. rekeninghouders die worden vertegenwoordigd, bijvoorbeeld door een bewindvoerder/ curator;
. niet-ingezetenen die niet over een burgerservicenummer (BSN) beschikken.
Deze rekeninghouders kunnen met een inlogcode toegang krijgen tot de site. Zij krijgen een brief met de inlogcode toegezonden.
Er kunnen omstandigheden zijn waardoor een rekeninghouder niet met DigiD een aanvraag kan indienen. Deze rekeninghouders kunnen met een inlogcode toegang krijgen tot de site. Zij krijgen een brief met de inlogcode toegezonden. Mocht u niet over een computer met internet beschikken, dan is het mogelijk om een schriftelijke aanvraag in te dienen. Nadere informatie volgt in de e-mail of brief die u binnenkort ontvangt.
Let op: aanvragen via de inlogcode of op papier vergen voor de Nederlandsche Bank meer tijd om te verwerken dan DigiD-aanvragen. Dit betekent dat u langer moet wachten op een besluit over een eventuele vergoeding.
Meer informatie
Op
http://www.dnb.nl. vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
U kunt ook contact opnemen met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: 0800 - 020 1068 (gratis) op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur of mail:
info@dnb.nl.
Met vriendelijke groet,
De Nederlandsche Bank NV