Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 8:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Imago DSB Bank
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2008 11:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Beste spaarders,

Misschien is dit heel persoonlijk, maar deze bank heeft voor mij toch een iets 'bijzonder' karakter voor mij.
Wellicht door alle spotjes rondom het voordelig lenen en de vele merken die het bedrijf voert om voordelige leningen en kredieten te verstrekken.

Toch komt de bank, naast Argenta, heel goed weg met voordelig betalingsverkeer en een gunstige creditrente op het tegoed op de betaalrekening.

Hoe is jullie ervaring met dit product en ik vraag me af hoe welk systeem van Internetbankieren plezieriger werkt, dat van de DSB of Argenta?


Kortom, kan ik hier 'zonder kleine lettertjes' een deel van mijn geld zetten volgens jullie???!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Imago DSB Bank
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 2:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
ghpotman schreef:
Beste spaarders,

Misschien is dit heel persoonlijk, maar deze bank heeft voor mij toch een iets 'bijzonder' karakter voor mij.
Wellicht door alle spotjes rondom het voordelig lenen en de vele merken die het bedrijf voert om voordelige leningen en kredieten te verstrekken.

Toch komt de bank, naast Argenta, heel goed weg met voordelig betalingsverkeer en een gunstige creditrente op het tegoed op de betaalrekening.

Hoe is jullie ervaring met dit product en ik vraag me af hoe welk systeem van Internetbankieren plezieriger werkt, dat van de DSB of Argenta?


Kortom, kan ik hier 'zonder kleine lettertjes' een deel van mijn geld zetten volgens jullie???!!


Waarom niet?
Maar 2 zaken rondom Argenta.
1) Voor de garantie bij bijvoorbeeld een faillissement moet je in Belgie aankloppen. Die garantie is er dus wel, in beperkte mate evenals in Nederland.
2) Ze brengen derden, meestal assurantietussenpersonen, zelfs zonder stevige garanties t.a.v. privacy of misbruik, op de hoogte van je saldo's en persoonsgegevens, weten wij inmiddels.

Dat laatste hoef je misschien niet bezwaarlijk te vinden maar er kan meer uit voortvloeien.
Een citaat uit de voorlichtingsbrochure tussenpersonen:
EEN COMPLEMENTAIRE ACTIVITEIT: u benut uw commerciële kracht op dezelfde manier met dezelfde moeite op dezelfde klanten.
Een versterking voor de cross-sell op bestaande klanten en een bron voor nieuwe klanten. Een nieuwe traffic en lead generator.

-----
Vanuit zakelijk oogpunt mag je deze tekst voor de meeste tussenpersonen beschouwen als het sein: de jacht is geopend.
Handig is daarbij dat men dus al van te voren precies weet hoeveel er financieel nog 'te halen valt' bij zo'n klant.

En bij de DSB-bank moet je -net als bij bijv. Spaarbeleg- alleen de snoepjes eruit pikken.
Gaan ze op de één of ander manier later vervelend of onaantrekkelijk worden, vertrek je daar toch gewoon weer. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: DSB bank
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 12:02 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Ik heb sinds een jaar een betaal- en internetspaarrekening bij DSB. Voorwaarden en rentes zijn goed. (Wel even rekening houden met de boek/valuteringsdatums)
Tot nu toe prima ervaringen. Het zou mooi zijn als zij ook een creditcard zouden gaan uitgeven.

(Voor Paul029: saldo op DSB internetspaar is laag, mag ik nu in de familie blijven?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB bank
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 12:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Spaarvarken schreef:
Ik heb sinds een jaar een betaal- en internetspaarrekening bij DSB. Voorwaarden en rentes zijn goed. (Wel even rekening houden met de boek/valuteringsdatums)
Tot nu toe prima ervaringen. Het zou mooi zijn als zij ook een creditcard zouden gaan uitgeven.

(Voor Paul029: saldo op DSB internetspaar is laag, mag ik nu in de familie blijven?)


Goed gedaan, jochie. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 7:46 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Het voor mij grootste nadeel van banken als Argenta en DSB is het feit dat er geen kantoren zijn waar ik even geld kan opnemen of storten en dat komt bij mij wel eens voor.
Ik heb echter naast mijn ING rekening wel een Argenta rekening ivm de gunstiger tarieven voor het geld pinnen in Engeland waar ik regelmatig kom.
En als ik moet kiezen naar imago dan ga ik voor de Argenta-bank. DSB heeft
bij mij een negatief imago met al die leenbedrijven erom heen.
Ben verder tevreden met Argenta ( snelle reactie op mails ) en ik heb geen enkele last van de tussenpersoon.
ING biedt nu de mogelijkheid om vragen te stellen ivm samenvoeging met de Postbank. Na enkele weken nog geen antwoord op mijn vraag. Ik hoop dat dit niet tekenend is voor de nieuwe organisatie anders ben ik snel weg daar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Imago
BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2008 9:05 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Er wordt regelmatig gerefereerd aan het imago van bankinstellingen.
Daar wil ik graag duidelijk in zijn ...... er is geen enkele instelling die een positief imago heeft (in mijn ogen). Ik heb ervaring met Postbank, AKBank, AT-bank, RABO-bank, Credit Europe bank, DSB-bank, ING-bank en ze zijn allemaal even commercieel!
Logisch, want het doel van deze bedrijven is om geld te verdienen (vooral voor zichzelf). Als je dat als uitgangspunt neemt en vervolgens kijkt waar je de beste rente, de minste kosten en het minste gezeur hebt (oftewel waar je zelf het minste nadeel van hebt) dan doet het imago mij er niet toe. Imago is tenslotte een waarde die moeilijk te meten is.
Ik ben erg blij met een site als Spaarinformatie.nl, want daar lezen we (eigen)aardigheden van de bankinstellingen en kunnen we een eerlijker imago bepalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Imago DSB Bank
BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 9:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
Maar 2 zaken rondom Argenta.
1) Voor de garantie bij bijvoorbeeld een faillissement moet je in Belgie aankloppen. Die garantie is er dus wel, in beperkte mate evenals in Nederland.
2) Ze brengen derden, meestal assurantietussenpersonen, zelfs zonder stevige garanties t.a.v. privacy of misbruik, op de hoogte van je saldo's en persoonsgegevens, weten wij inmiddels.
-----
Vanuit zakelijk oogpunt mag je deze tekst voor de meeste tussenpersonen beschouwen als het sein: de jacht is geopend.
Handig is daarbij dat men dus al van te voren precies weet hoeveel er financieel nog 'te halen valt' bij zo'n klant.




Ik ben net als jij begaan met mijn privacy......

maar toch, als je klant bent bij een grote bank/verzekeraar zoals ING, Fortis of SNS, worden intern ook gegevens uitgewisseld om je commercieel volledig uit te melken.
Daarom zijn ze destijds ook met die combinaties begonnen van alles onder 1 dak.

Dus de constructie is juridisch afwijkend, maar feitelijk doen ze allemaal hetzelfde, dus ik zou dat geen argument vinden om bij Argenta weg te blijven denk ik.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Limieten
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 9:47 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Het grootste probleem van Argenta zou kunnen zijn de limieten op de pas.
Dit omdat ze geen eigen pinautomaten hebben.

6. Geldautomaat (binnen- en buitenland)
Daglimiet €250
Weeklimiet €1.250

7. Betaalautomaat (binnen- en buitenland)
Daglimiet €1.250
Weeklimiet €1.250

Hoe het bij DSB zit weet ik ff niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Limieten
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 1:44 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
barbaraf schreef:
Het grootste probleem van Argenta zou kunnen zijn de limieten op de pas.
Dit omdat ze geen eigen pinautomaten hebben.

6. Geldautomaat (binnen- en buitenland)
Daglimiet €250
Weeklimiet €1.250

7. Betaalautomaat (binnen- en buitenland)
Daglimiet €1.250
Weeklimiet €1.250

Hoe het bij DSB zit weet ik ff niet.


Die limieten zullen wel hetzelfde zijn om dezelfde reden.
Gastgebruik van automaten is nou eenmaal beperkt en geldt voor alle banken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: iDEAL
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 12:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Iets wat wellicht ook meespeelt dat Argenta en DSB geen iDEAL ondersteunen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: iDEAL
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 12:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
barbaraf schreef:
Iets wat wellicht ook meespeelt dat Argenta en DSB geen iDEAL ondersteunen.

Heel goed punt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2008 9:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
bedankt voor alle reacties tot nu,

wat betreft het internetbankieren,
welk systeem werkt beter, dat van argenta of dsb??

thankx!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2008 12:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
ghpotman schreef:
wat betreft het internetbankieren,
welk systeem werkt beter, dat van argenta of dsb??
thankx!

Definieer beter! Sneller, stabieler, functioneel gezien makkelijker etc etc.
Wat dat laatste betreft: Het zijn dezelfde systemen. Wat dat eerste betreft met beide niet echt negatieve ervaringen, behalve had Argenta rond de jaarwisseling wat problemen (Maar daarin waren ze niet de enige).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 3:11 pm 
Omdat Argenta niet onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel valt, heb ik geen rekening bij die bank. Wel bij de DSB Bank, de Postbank en ABN.AMRO. De DSB Bank heeft een langzamer en minder uitgebreid internetbankierprogr. dan de andere 2 banken. Komt mischien omdat de DSB Bank geen kosten berekent voor beheer van de rekening en gebruik van pinpas.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 5:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Willie schreef:
Omdat Argenta niet onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel valt, heb ik geen rekening bij die bank.

Los van mijn respect voor de eigen keuzevrijheid hierin wil dit gegeven natuurlijk niet zeggen dat de nederlandse spaarder een groter risico loopt met een rekening bij Argenta. De bank valt onder de belgische garantie regeling en die geldt ook voor de nederlandse spaarder.
Verdere informatie hierover staat al op dit forum (zie onder Argenta)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO