Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 jun 2009 6:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Wederom handelt DSB een depositie aanvraag fout af in nadeel van de klant.

Het onderstaande was me al een keer overkomen en erkent door DSB als zijnde een interne fout maar nu doen ze het nog een keer dunnetjes over. Wie niet waagt die niet wint denkt men daar
Zie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=9&t=3262

Ik heb voor de 2e keer een deposito aangevraagd bij DSB Bank voor 1 jaar a 4.3%.

Dit werd bevestigd via een brief met daarin de opdracht binnen 2 weken het geld te storten.

Aldus gedaan. vandaag komt het definitieve contract na de storting binnen: 1 jaar ma a 4.1%

0.2% lager tegen de eerdere confirmatie in daarnaast hebben ze de valuta datum op 2 Juni gezet terwijl het bedrag als op 29 mei op hun rekening stond.

Dat wordt weer bellen en ze zullen het wederom weer herstellen (waarschijnlijk zonder excuus zoals bij de 1e keer )

Misschien ben ik hardleers en had ik na de 1e desposito die ik daar afsloot m'n conclusies moeten trekken.

Moraal van dit verhaal: controlleer bij DSB altijd de condities uit de bevestiging (1) met de bevestiging (2) die u nogmaals ontvangt naar het bedrag is gestort. Deze waren bij in 2 uit 2 gevallen niet correct > in het nadeel van de klant.

Rommellaars !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 12:23 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Er zullen wellicht mensen zijn, die dan de deposito voor 4,1 % laten staan en er dus geen contact met DSB over op nemen. En die winst hebben ze dan :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 1:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 21 mei 2009 12:45 pm
Berichten: 55
Woonplaats: grun'n
Ton schreef:
...........
daarnaast hebben ze de valuta datum op 2 Juni gezet terwijl het bedrag als op 29 mei op hun rekening stond

29 mei was vrijdag => valuta-datum 1 werkdag later is dus dinsdag 2 juni (maandag was 2e pinksterdag), dus dat klopt helaas wel.

_________________
Geen gezeik iedereen rijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 3:08 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Reservings brief DSB: De ingangsdatum van de deposito is gelijk aan de datum waarop wij uw eenmalige storing hebben ontvangen.

Dit was 29 mei !! Als zouden ze met valutering werken dan zou de valuta datum zaterdag 30 mei moeten zijn en niet dinsdag 2 juni.

Voordat dit overgaat in een discussie over valutering, het feit is dat de DSB voor de 2e keer het effectieve rente percentage wijzigd van een gereserveerde desposito in het nadeel van de klant nadat de stoting binnen is (en op tijd).

Ze hebben het de eerste keer direct gewijzigd alszijnde een fout van hun zijde maar nu het bij m'n 2e DSB desposito wederom raak is lijkt het er meer op dat dit een standaard procedure is omdat klanten er toch niet meer naar omkijken nadat het geld is gestort.

Nu is het verschil 0.2% maar de vorige keer was het 0.7% in nadeel van de klant. Men dient zich te houden aan de de afspraak in de reservings brief en men doet dat niet !!

Ik ga maandag wederom bellen maar vooralsnog is dit het laatste wat ik bij DSB doe.

Wordt vervolgd... ik laat weten hoe dit afloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 3:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
storing? :oops:
stoting? :shock:
DSB, weg ermee :!:
:mrgreen: :twisted:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 9:22 am 

Geregistreerd: ma 08 jun 2009 9:16 am
Berichten: 1
Hmmm..wel vreemd en vervelend. Zelf heb ik meerdere deposoto's bij DSB en daar nooit een probleem mee gehad. Wel is de procedure omslachtig (kan niet online). Wellicht dat er hierdoor fouten ontstaan...het schijnt dat ze er aan werken om het openen van een deposito binnen niet al te lange tijd ook online mogelijk te maken. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, tot die tijd ook maar extra opletten dus...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 9:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het kan nooit kwaad DSB -op meerdere gebieden- aan haar heupen vast te houden. :wink:
Soms lijkt het wel of daar de gedachte leeft: het maakt niet uit hoe je in het nieuws komt, áls je maar in het nieuws komt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 9:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb er in het verleden drie deposito's gehad, maar nooit enig (serieus) probleem ervaren.
Als er fouten gemaakt worden is dat waarschijnlijk omdat deposito's bij DSB nog steeds handmatig worden aangemaakt......en mensen maken fouten. Ik vind het nogal speculatief om over opzet te spreken.
Bij andere banken werkt het proces volledig foutloos omdat computers nu eenmaal geen fouten maken (normaal gesproken dan :D ).

DSB zou een voorbeeld kunnen nemen aan C.E., Garantibank, DHB, die een perfekt werkend systeem hebben.
Het is m.i. een verkeerd soort zuinigheid om niet in dit soort I.T. te willen investeren.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 10:02 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Dirk let natuurlijk ook op de kleintjes. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 9:50 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Ik heb vandaag gebeld en men heeft gezegd het te herstellen.

2 verschillende DSB deposito's beide met dezelfde fout en beiden in m'n nadeel ... ik heb er m'n bedenkingen bij.

Als ik m'n reservering en bevestigingsbrief niet had gechecked dan was in de 2 afzonderlijke gevallen 0.7% en 0.2% door m'n neus geboord.

Wat betreft issue nummer 2 kom je met de DSB in een soort autistisch gesprek terecht.

DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Met dezelfde internet transactie als naar de DSB is er ook een bedrag naar een andere bank gestuurd en deze heeft de deposito wel direct netjes op 29 Mei afgewikkeld.

DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Als een andere bank het kan dan kunnen jullie het ook. Beide banken werden " gevoed " vanuit dezelfde bron transactie.

DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Hier kom ik niet verder mee. De DSB houdt een bedrag ter waarde van een nieuwe BMW gewoon 4 dagen renteloos vast.

DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Ik ga een klacht indienen

DSB: Doet u dat ... ik zal u het adres van de klanten service geven.

Ik: Dank u

Daar staan we nu ........... wordt vervolgd !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 10:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Je zou zo iemand toch met liefde door de telefoonlijn trekken om even door elkaar te rammelen om te kijken of er nog een ander geluid uit kan komen.

Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 10:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
't Is toch ook wel erg als je zo je geld moet verdienen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 11:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het zijn vaak de mensen die je zo'n behandeling geven, die zelf moord en brand schreeuwen als er 10 euro te weinig in hun 'loonzakje' zit.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 12:03 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Om het telefoon gesprek met de dame te nuanceren: Ze was niet onvriendelijk maar wat betreft de discussie over de datum dat het bedrag op hun rekening stond, onstond er een soort Little Britain conversatie " Computer says: July 2 "

Het desposito had gewoon vanaf zaterdag 30 mei rentedragend moeten zijn. Een teleurstellende ervaring !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 9:01 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
@Ton
Helemaal gelijk!!

Zelf had ik dit met het storten van een lijfrente oogst rekening bij delta lloyd. Ook NIET de juiste bedragen die per maand betaald zouden worden. En: "natuurlijk"? :mrgreen: ook minder.
Na protest, kreeg ik een bericht dat met een onjuiste rentedatum is gerekend. Dit mag vind ik NIET gebeuren.!! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO