Sinds enkele dagen heb ik mijn rekening omgezet. Het had toch nog wat voeten in de aarde om het zover te krijgen, want het aanvragen blijkt in veel gevallen misgegaan te zijn:
De internetpagina voor het omzetten van je
bestaande rekening was een beetje onduidelijk, in een blauw kader bovenaan de eerste pagina stond "klik hier om je huidige rekening om te zetten". Omdat deze regel echter in een blauw kader stond, was niet te zien dat het woordje "hier" een aanklikbare link was, en leek het dus meer op: "klik in de invulvelden hieronder". Zo heb ik dat dus zelf ook gedaan, netjes alle gegevens (oa. mijn rekeningnummer) ingevuld, en nergens werd duidelijk dat ik een
nieuwe rekening aan het aanvragen was. Omdat ik in dit soort gevallen altijd .GIF screenshots bewaar van elke stap, kan ik het inderdaad nu nog nakijken, het is echt niet duidelijk (genoeg) en de link is niet herkenbaar.
Na een paar telefoontjes schijnt dat meer mensen dit probleem hebben gehad, en de Friesland Bank heeft nu dus een dagtaak aan het annuleren van aanvragen voor nieuwe rekeningen. Inclusief eentje van mij, afgelopen zaterdag zag ik de nieuwe rekening verschijnen, heb de boel meteen geannuleerd, maar dat weerhield de bank er niet van mij de afgelopen dagen een nieuwe pas en pincode te sturen. Nou ja, inmiddels is alles weer geannuleerd, en zag ik dat het aanmeldscherm is aangepast:
https://forms.frieslandbank.nl/SpaarBetaalMixRekening/Pages/SpaarBetaalMixRekening_product.aspxCheck die link maar eens, je ziet dat er nu onder het blauwe kader een duidelijke
rode regel staat, die dus voldoende opvalt. Stel je nu even voor dat die regel zonder de onderstreping in het blauwe kader staat...