Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011 9:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Bedankt voor de tip, kan ik alvast m'n spreadsheet aanpassen. Maar als ik vragen mag: hoe ben je hier achter gekomen? Ik heb nog geen email oid ontvangen... (Maar ja, de rekening zelf heb ik ook al op 2 februari omgezet, terwijl ik pas op 18 februari "officieel" bericht van Friesland Bank kreeg over deze "nieuwe" rekening, toen dus al 16 [rente-]dagen oud....)

Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht, inderdaad een complementje waard...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2011 10:14 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Mooie rekening :D, wil alleen geen betaalpas erbij.
Die € 1,25 wil ik best betalen, heb ik nog een mooie rente. Maar een bankpas heb ik niets aan. Ik snap niet de de FB deze drempel opwerpt, anders trekken ze naar mijn idee veel meer klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2011 6:48 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Ricky86 schreef:
Mooie rekening :D, wil alleen geen betaalpas erbij.
Die € 1,25 wil ik best betalen, heb ik nog een mooie rente. Maar een bankpas heb ik niets aan. Ik snap niet de de FB deze drempel opwerpt, anders trekken ze naar mijn idee veel meer klanten.
Die mooie rente krijg je bij een saldo van 25k. Dan heb je de kosten van de rekening er al weer uit. Want het break-even-point ligt bij 16500 euro. Andere banken verrekenen ook kosten in de rente, hier is het wat meer zichtbaar. Wat heb je liever ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2011 1:04 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
De vraag die mij sterk bezig houdt is, wat te doen als FB de rente de komende tijd weer verlaagt of als de rente gaat achterblijven bij spaarrekeningen elders.
Ik acht die kans redelijk groot. FB is geen royale bank voor spaarders althans niet op de lange termijn.
Een betaalrekening is een complex produkt qua openen, beheer en ook qua opheffen daarvan. Dus eigenlijk zit men redelijk 'in de val' als gebeurt wat ik vermoed.
Vergelijk het met een spaarrekening die weliswaar een hoge rente biedt maar met opnamekosten.

Ik zou een dergelijke rekening pas openen als ik bijvoorbeeld behoefte had aan een tweede betaalrekening. Dan blijft de rekening altijd nut houden, ook als de rente niet meer interessant zou zijn.

Maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor een combinatie van een (gratis!) Duitse bankrekening en het spaargeld elders stallen op een standaard spaarrekening.
En daar zijn er genoeg van :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2011 8:37 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
obligataire schreef:
De vraag die mij sterk bezig houdt is, ......

Ik zie het anders: de kosten voor het eerste jaar (33 euro) heb ik er al lang uit met die paar maanden dat ik er spaar (vanwege het renteverschil met andere spaarrekeningen), dus dat waren "entreekosten" Ik gebruik de rekening alleen als spaarrekening. Wanneer ik ergens anders meer rente kan krijgen dan sluis ik mijn geld weg, en na het eerste jaar hef ik dan de rekening op. (je zit volgens de voorwaarden minimaal 1 jaar aan de kosten vast)

Ik verwacht echter WEL dat ze concurrerend blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2011 9:03 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik zit sinds 2006 bij de Friesland Bank. Indertijd was het eigenlijk een soortgelijk verhaal: Ze hadden een hoge rente, dus het was de moeite waard om met mijn lopende rekening over te stappen van de Postbank naar de Friesland Bank.

Vanaf halverwege 2007 was de spaarrente al niet meer concurrerend en ben ik dus vwb sparen overgestapt naar Ohra, ATB, Credit Europe (en later nog DSB, AKBank etc. etc.)

Afgelopen februari had ik zelfs helemaal genoeg van de Friesland Bank en besloot mijn lopende rekening daar stop te zetten. Ik heb toen alvast een Rabobank rekening geopend (met lichte tegenzin) en was dus heel erg verbaasd om te horen dat net in die zelfde week de Friesland Bank een nieuwe spaarrekening had gestart met 2,7% rente. Ik had me dus voorlopig nog de moeite (en kosten) van een nieuwe lopende rekening kunnen besparen, maar ik zie het nu inderdaad ook als volgt:
Zodra de Friesland Bank spaarrekening niet meer concurrerend is (en die tijd zal zeker komen als je afgaat op "resultaten behaald in het verleden"), heb ik Rabo als backup en zal mijn hele boeltje dan overzetten.

In mijn geval had ik dus al een Friesland Bank rekening, mensen die er nu speciaal eentje moeten openen zullen inderdaad teleurgesteld zijn als de rekening de komende tijd achter zal blijven met renteverhogingen.

Of die renteverhogingen (ook bij andere banken) uberhaupt te verwachten zijn is natuurlijk een andere vraag...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 9:53 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Als je nog geen rekening hebt, maar er één wilt openen, zou je dat via p-less.nl kunnen doen. Dan krijg je EUR 28 bij opening van een rekening. Scheelt toch weer 10 maanden aan kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO