Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 11:22 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
een deposito rente van 2% voor 12 maanden en vrij opneembare rente 30 (dertig) :wink: keer zo veel !

per 1 nov

3 maanden 0,50% 0,55%
6 maanden 0,60% 0,65%
9 maanden 0,80% 0,90%
1 jaar 1,50% 2,00%
2 jaar 1,70% 2,20%
3 jaar 1,80% 2,30%
4 jaar 1,80% 2,30%
5 jaar 1,80% 2,30%

per 1 dec

Gouden Internet Rekening
0,01% 0,30%

Gouden Klaver Rekening
0,01% 0,30%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 11:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Dat gaat lekker, en de tarieven van YKB staan alweer onder druk.
Oude tijden herleven, en wie had dat een paar jaar geleden gedacht, en zo hard ook omhoog.
Helaas gaat het wel gepaard met inflatie en onzekere tijden, maar een leuke afleiding is het wel.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 12:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als de rente weer tussen 4% en 5% komt, dan hebben we eindelijk weer oude tijden
Dan is het te hopen, dat je wellicht een deposito kan afsluiten met 6% of 7% tot 20 jaar of zo.

We gaan idd best wel rap, je kan nu in Frankrijk 3,05% afsluiten voor 5 jaar.
Nu de ECB zeker nog 1 keer verder gaat verhogen, waarschijnlijk nog wel 2 x, dan zal het wel rond de 4% zijn overeen jaartje

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 9:41 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 157
henrid schreef:
Oude tijden herleven, en wie had dat een paar jaar geleden gedacht
Ik.

Ik vind het altijd wat vreemd dat, als bijvoorbeeld de huizenprijzen laag zijn, mensen roepen “die gaan nooit meer omhoog”, of als de rente torenhoog is “die gaat nooit meer omlaag”, enz.

Welnu, in het geval van de rente had de ECB als enige taak (dat hebben ze zelf járenlang geroepen) om de inflatie op een aanvaardbaar niveau te houden. De wérkelijke (onder de pet gehouden) taak was uiteraard om bananenrepublieken als Griekenland en Italië die nooit, op geen enkele manier, aan de euro-voorwaarden hebben voldaan, binnen de boot te houden. Dit werd gedaan door de prijs van geld (= de rente) consequent in stappen naar nul te brengen. Hierdoor hebben ze de inflatie gierend uit de hand laten lopen, en kwamen ze pas in juli, dus krap vier maanden geleden, voor de eerste keer en vol trots met een “renteverhoging” (van -0,5 naar 0, dus nog steeds géén rente). Dus, het was niet moeilijk om te aan te zien komen dat vroeg of laat de rente écht weer zou gaan stijgen. We zitten in de EU immers niet op een eiland.
Trouwens voor de ECB nog een “geluk” dat de Oekraïne-oorlog uitbrak, daardoor kunnen ze schreeuwen dat het uitsluitend dáár aan lag, en niet aan hun eigen wanbeleid.

By the way, nog een stukje toekomstvoorspelling: nu is iedereen in de ban en verrukt over de huidige en komende rentestijgingen, maar als over een paar jaar de relatieve rust is weer gekeerd is het eerste wat de ECB zal gaan doen de rente weer afschaffen, en spaarders laten betalen voor het feit dat ze er een positief saldo op hun rekening op na houden. Geloof dat van mij. Dus, zodra de dalende trend in gaat zetten je geld voor 20 jaar vastzetten, of zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 11:29 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dat is best een heel verstandig verhaal, kan geen zondagochtendpraatprogramma tegenop.
Echt een "weinig geschreeuw, veel wol" verhaal, ik ben het geloof ik helemaal met je eens.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 11:32 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
16 augustus jl.:
jpv schreef:
juanj schreef:
Waar blijft de verhoging van variabel??
Nou, gewoon, die komt niet. Alle rente’s waar wij als gewone jongens wat aan hebben blijven gewoon laag, of nul, of rond de nul.
En nu schijnt die inflatie zo'n beetje over de hele wereld voelbaar te zijn, dus heeft die ECB heel wat op zijn geweten.
Hoewel, in ontwikkelde landen waar de ECB niets in te brengen heeft, is die rente nou ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik noem hier maar even de VS, Zwitserland, Japan. Toegegeven, de VS was wat doortastender met verhogingen, maar aan de andere kant is de rente in Japan nu nog steeds negatief.
Doen die dat allemaal om Griekenland te steunen of is er ook hier sprake van een complot?

Dat wordt nog wat, als inderdaad "de rente" doorstijgt.
Tegen die tijd betaal je dan 34% belasting over 5% rendement, of misschien wel meer. Dat worden weer heel wat klaagzangen...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 12:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
jpv schreef:
henrid schreef:
Oude tijden herleven, en wie had dat een paar jaar geleden gedacht
Ik.
Ja ik ook, maar niet ineens zo vroeg zo snel, denkend aan alle grafieken die hier de laatste jaren langs zijn gekomen, met al decennia dieper dalende rente, alhoewel, negatief kon een keerpunt zijn.
Ik ben het met je eens dat je op een gegeven moment wel weer lang vast moet gaan zetten om beter af te zijn dan de gemiddelde kortzichtige spaarder, en dan profiteren we weer mee van de claims.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 12:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
JandeV schreef:
Dat wordt nog wat, als inderdaad "de rente" doorstijgt.
Tegen die tijd betaal je dan 34% belasting over 5% rendement, of misschien wel meer. Dat worden weer heel wat klaagzangen...
Laat maar komen, en als de rente naar 8-10% gaat, wil ik best 50% belasting daarover betalen, en ik zal niet klagen. Ik zorg vooral dat inflatie mij zo weinig mogelijk raakt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 1:05 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
Laat maar komen, en als de rente naar 8-10% gaat, wil ik best 50% belasting daarover betalen, en ik zal niet klagen...
We zullen zien...
Het oude systeem (waar we zo nodig van af moesten), 30% van 4%, klinkt dan toch iets aantrekkelijker.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2022 8:05 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
henrid schreef:
Dat gaat lekker, en de tarieven van YKB staan alweer onder druk.

Antwoord YKB morgen:
Code:
1 jaar
1,75%  2,10% = +0,35%
2 jaar
2,00%  2,50% = +0,50%
3 jaar
2,15%  2,60% = +0,45%

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO