Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu do 01 mei 2025 6:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Veilige banken?
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:52 pm 

Is het wel save om spaargeld over te maken naar bijvoorbeeld Credit Europe Bank, Garanti Bank? Ik weet dat DNB tot 20.000 euro garandeert maar is dat ook bij bovengenoemde banken? Ik hoor graag jullie reactie. Volgens mij zeiden ze vanavond in het NOS journaal dat de IJslandse bank wel onder DNB garantie valt? Klopt dat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:25 am 
Dubbeltje

jij moet nog een hoop leren, het is juist precies andersom. Die banken die je noemt zijn juist betrekkelijk veilig, ook vanwege het nederlandse garantiestelse. IceSave valt daar juist niet onder, namelijk onder het ijstlandse garantiestelsel.

Profiel  

Berichttitel: Re: Veilige banken?
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:40 am 

Ils schreef:
Is het wel save om spaargeld over te maken naar bijvoorbeeld Credit Europe Bank, Garanti Bank? Ik weet dat DNB tot 20.000 euro garandeert maar is dat ook bij bovengenoemde banken? Ik hoor graag jullie reactie. Volgens mij zeiden ze vanavond in het NOS journaal dat de IJslandse bank wel onder DNB garantie valt? Klopt dat?

Credit Europe staat volledig onder de toezicht van de Nederlandse bank. Dus hier geldt ook de eerste 20 000 euro 100% en de tweede 20 000 euro voor 90% per rekeninghouder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 1:21 am 
Dubbeltje

Ik zag dat onderwerp ook in het journaal en dacht ook meteen dat klopt niet helemaal, want net die Isesave valt gedeeltelijk onder het IJslandse garantiestelsel. Voor de rest zou ik je aanraden om eens iets verder in dit forum en spaarinformatie.nl te duiken. Al je vragen zullen zeker beantwoord worden. Ik raad je zeker aan om een rekening bij Credit Europe Bank te openen. Die heb ik ook al een tijdje. Is een nette bank en alles via internet te beheren. Mijn teller staat nu trouwens al op 8 verschillende banken en allemaal buitenlandse. En dan te bedenken dat ik tot vorig jaar nog bij de Rabo zat. In het journaal werd trouwens ook een voorbijganger geinterviewd die zei de buitenlandse banken niet te vertrouwen. Ik dacht man man, kijk eens iets verder dan je neus lang is. Daar worden die Nederlandse grootbanken nou slapend rijk van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:28 pm 
Dubbeltje

Wat is dit voor onzin? Ik zie niet in wat de "veiligheid van sparen of beleggen" te maken zou hebben met "belasting betalen"? Daarnaast kloppen die twee assumpties beide niet, als we het over veiligheid hebben heeft sparen risico nagenoeg 0 en aandelen wel een beetje meer. Daarnaast moet je over je beleggingen net zoveel belasting betalen, aan het begin en einde wordt immers je hele portefeuille gepeild (daarom heet het ook box 3 sparen en beleggen) en over het gemiddelde gaat de belasting overheen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]