stuiver schreef:
Niets, tenzij de kortere rente meer oplevert (en dat kan, als de kortere rentes binnenkort hard zouden stijgen).
Leuk (?) 1,1% rente bij 4 jaar vast, maar als de korte rente binnenkort op 20% zit (Turkije).
Dat is toch ook de crux met de looptijd van deposito's.
4 jaar is niet erg lang, maar 20 jaar wel. Er kan dan enorm veel veranderen, ook als je meent te weten dat de kans op grote veranderingen heel klein is.
20 Jaar is inderdaad vreselijk lang. Ik doe het niet graag maar moet wel blijven spreiden voor de gewenste verhouding tussen spaargeld en overig.
Ik gebruik er zakelijk geld voor dus de VPB druk is in eerste instantie maar 20%, dus 0,4%.
Overigens heb ik járen geleden alweer bij AEGON voor 20 jaar vastgelegd en dat vond ook niet iedereen een wijze keuze, maar inmiddels is een groot deel van de looptijd alweer voorbij en was dit één van mijn beste spaarbeslissingen ooit.
Turkije is denk ik geen vergelijk, instabiele landen die chaotisch geleid worden waren er altijd al en zullen er ook altijd blijven. Als ik kijk naar de situatie in Japan en het gegeven dat de rente laag moet blijven vanwege de zuidelijke EU landen, zie ik de rente niet (fors) oplopen al zie ik wel inflatoire bedreigingen nu jan en alleman loonsverhoging begint te eisen.
Fiscale producten hebben nooit mijn voorkeur gehad, regeltjes komen en gaan.
We zullen het zien komende jaren:):)