Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu vr 21 maart 2025 9:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2024 8:38 pm 
Knaak

Ja, die van mij kwamen in november vrij. Oorspronkelijk was ik van plan om ze ook tot na 1-1-25 te laten staan en zo nog een peildatum mee te pikken. En toen was het nog 0,70% heffingskorting. Maar toch ging ik rekenen wat er zou gebeuren als in maanden november-december-januari de rentes verder zouden zakken.
Ik kon een 5-jaars deposito ergens afsluiten in november of wachten tot na 1 januari met het risico daarna 5 jaar een lagere rente te krijgen. Het risico op dat laatste was me te groot, dus ik heb gelijk in november alles bij Rabo opgenomen en omgezet in gewone 5-jaars deposito's. Niet meer afhankelijk van de grillen van de tweede kamer v.w.b. de fiscale kortingen en 5 jaar redelijke rentes.
En inderdaad in december gingen ze allemaal zakken en de heffingskorting naar 26 euro maximaal. Dat is helemaal een lachertje geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2025 3:54 pm 
Knaak

Citaat:
ASN Groenprojectenfonds gaat verder als ASN Energie & Innovatiefonds

Citaat:
Door de wijziging van de beleggingsstrategie vervalt de status van erkend groenfonds vanaf 5 maart. Daarom kun je over het belastingjaar 2025 nog wel en het belastingjaar 2026 geen gebruik meer maken van mogelijk fiscaal voordeel. Hiermee speelt het fonds in op de afbouw van de groenregeling, die in 2027 geheel stopt. 

Bron: e-mail
Zie ook: https://www.asnbank.nl/beleggen/beleggi ... fonds.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]